Gå til innhold

For mye vask?


Søreng

Recommended Posts

  • Admins

Er ikke det mht en vis temp ang den korroderingen, vet bilen ikke skal stå i sånn midt i mellom temp (at det hverken er kaldt el varmt og bilen holder seg bare fuktig) men er det varmt nok tørker den opp isteden får å stå våt, er den utendørs holder jo ting seg stabilt mht frost ol så skjønner at det ikke gjør noe..

Svigerfar har hatt samme Mercedes i varm (15c) garasje i 25 år og den var det minimalt med rust på, noe var det sef, men ikke mye i forhold til andre biler av samme type og års mod.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Kommer an på hvor mye du er ut og inn av garasjen. Og også ventilasjon og luftfuktighet i garasjen.

Men ruster helt klart fortere når det er varmt. Men fuktighet har MYE å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

OK, kjører varme i garasjen jeg nå om dagen, men evon er der stanby, volvon er mer ut og inn, skal ha luftavfuker der også etterhver, men det bør ikke være for tørt heller vel

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carport er desisdert best for bilen tror jeg.. Blir ikke is på den, og det lufter hele tiden. Når bilen står i garasje passer jeg på at det er god lufting hvertfall.. Har lært det gjennom oppveksta, men det var kansje litt mer stress før enn nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for tørt heller nei.

Husker ikke i hue akkurat nuh, men 40-50% mener jeg å huske.

Finner uansett tabeller på slikt.

Hadde vært int å ha noe mer nøyaktige tall på dette, da det er aktuelt for min garasje. Finnes det noen nettsider som tar tar for seg dette, som du kjenner til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått handlet meg Meguiars sin wash mitt og microfiber-tørkeklutish ting (Husker ikke navnet i farten).

Testet dette litt halvhjertet etter jobb i dag, men fikk prøvd det litt.

Ble MEGET overrasket over hvordan det var å jobbe med wash mitt'n i forhold til vanlig svamp. Gikk jo som en drøm å vaske bilen, iom. at mitten tar mye større flate gikk det også mye fortere. Men jeg følte også at den fikk med seg mere dritt av lakken en en vanlig svamp gjør. Så at jeg ikke har oppdaget dette før er en direkte skam :lol:

Ble kanskje litt skuffet over at det ikke var noe spessielt visuellt drama med skum og slikt. Er jo vant til at det er litt skum når jeg bruker svampen, så det vertfall ser ut som jeg har såpe i.. Meeen såpen er vel med inn i mitten på sin ferd over bilen fordet, eller?

Ang. tørkehåndkleet, ble jeg "så som så" imponert. Fungerte brukbart etter at det var blitt vått, men ikke noe veldig bra synes jeg. Men har lest at en del her inne sier du må bruke det et par ganger først, så venter med å avgi noen dom på dette enda :)

Men thumps up for Wash-mitt :D

Endret av Søreng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du ble fornøyd :)

Jeg er selv evig tilhenger av Megs mittene. Samler mye vann/ såpe, slipper skitten lett i bøtta og er lette å gjøre rene igjen (rett i vaskemaskinen). Det er nok en av grunnene til at jeg ikke har prøvd puddelen o.l. Never change a winning team ;)

I forhold til WaterMagneten som du sikkert har kjøpt er det delte meninger her på forumet i forhold til hvor god den er. I mine øyne gjør den jobben helt greit, men må nok innrømme at jeg liker Guzzleren bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...