Gå til innhold

Behandling Av Ny Felger!


FleskepupP

Recommended Posts

Har kjøpt meg ny 18 sparco felger med polertkant, lure på korleis og vilke ting eg trenger. får å få ein fin pollish eller hinne som beskytter felgane mine, er heilt ny ikkje brukt

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en felgvoks jeg har stor tro på,vurderer den selv til våren til mine nye felger med kromkant.

Bare husk og IKKE gjør samme feilen som jeg gjorde en gang.Brukte avfetting på nypolerte felger :huh:

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har vel litt og si også om du har klarlakk på den polerte kanten din, samt om resten av felgen er lakkert matt el blank...

Med blank kant og "blank" lakk er det greit med en sealer, benyttet Swissvax autobahn voks selv på mine og den funket bra, men all sealer til lakk funker på felger med klarlakk...

Er det ubenhandlet polert kant, kan det være at du skal ha på noe metal polish, samt at du skal være EXTREMT forsiktig med ster avfetting på de, da de kan bli missfarget.....P21s har en felg rens som er bra og skånsom om du er redd for felgene dine..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Da er det uten lakk og med lakk (i senter), ikke sikker på ulakkerte flater, men de som er lakkert kan du fint benytte sealer eller felg voks på....de ubehandlede er det innimellom andren saker som gjelder, men ofte funker det gull med sealer på de også......Pirex?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no
Da er det uten lakk og med lakk (i senter), ikke sikker på ulakkerte flater, men de som er lakkert kan du fint benytte sealer eller felg voks på....de ubehandlede er det innimellom andren saker som gjelder, men ofte funker det gull med sealer på de også......Pirex?

Kan godt legge på voks på det som er ulakkert også ja, holder felgene bare finere. Men tror jeg ville valgt swissvax auto bahn på disse felgene! Så bør du kjøpe enten P21s gel wheel cleaner eller Pinnacle gel wheel cleaner. Da disse er trygge på ulakkerte felger.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir ikke det altfor varmt når bilen kjører til at voksen holder på felgene?

voksen smelter visst ved 80 grader

du er her og fleskepupp :)

Endret av Mats900SQR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissvax autobahn er spesial laget til bruk på felger, så den skal tåle varmen også.

da har jeg bestillt en sånn +litt andre små greier, gleder meg til å prøve :)

takk for tipset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Autobahn er bra saker. pass på å ikke legge den på når det er for kaldt da, ikke så mye voks ol som liker det, samt at det er en god ide å benytte en lakkrens på felgene først om de er med klarlakk, får bedre heft(resultat da...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Går dere bare over med feks S30 på håndpad over hele felgen, og buffer med microfiber før voks eller er det noe annet som bør brukes ?

Og i dette tilfelle bør jeg ta en wipedown før voks? (Menzerna Top Inspection)

Tenker da på helt nye felger rett fra innpakking :)

Endret av WLN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

10 poeng for å grave frem en over 5 år gammel tråd ;)

Selv om felgene er eskenye ville jeg gitt dem en enkel vask for å fjerne eventuelt produksjonsstøv og annet snusk.

S30 vil sikkert gjøre en grei jobb, men jeg ville bare brukt en kjemisk rens uten slipemiddel selv hvis det skal gjøres for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Jeg har brukt Swissvax Cleaner Fluid og Autobahn voks på nye felger :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...