Gå til innhold

Dansken89's ''beauty-bag''


dansken89

Recommended Posts

Hei og hå folkens B)

Tenkte jeg skulle vise frem beauty-bag'en min som jeg laget en dag jeg sorterte i detaling skapet mitt :P og ikke mist siden jeg ble så misfornøyd når jeg vasket bilen min sist på jobb :(

Det bag'en inneholder:

Surfex HD blandet til 1:20

Bike Power Cleaner (funker på lettere skitt på felger og sånt :P )

Meguairs Quick Detailer

Autoglym Interior Shampoo

Meguairs NXT bil shampoo

Teroson Glass Clean

Daytona Speed Master felg børst

Washmitt

Svamp som brukes kun på felger og eksos

2 x Tørke MF

1 x Glass MF

4-5 x Blankbil.no MF

Slik ser bag'en i utgangspunktet da

IMG_0625.jpg

Ganske fancy spør du meg :blink:

IMG_0626.jpg

Produktene som skal inn i den ''lille'' bag'en ^_^

IMG_0632.jpg

Nesten ferdig :P

IMG_0628.jpg

IMG_0630.jpg

Sånn :) litt show off med scandicshines eat sleep detail skjorta B)

Håper dere likte denna mini prosjektet mitt like mye som da jeg dikk igjenna detta :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bag med alt som trengs til en god vask :)

Hehe takk hmsilset :rolleyes:

Eneste som mangler er p21s, prickbort, iron-x og ei bøtte :P

Tenkte jeg skulle ordne en sånn swissvaw sammen leggbar bøtte ^_^ men lurer om det er noe tess det :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset
Hehe takk hmsilset :rolleyes:

Eneste som mangler er p21s, prickbort, iron-x og ei bøtte :P

Tenkte jeg skulle ordne en sånn swissvaw sammen leggbar bøtte ^_^ men lurer om det er noe tess det :huh:

Vet ikke kvaliteten på sånne bøtter.Men det finner du ut :) tror neppe de ryker med det førtste.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

10 liters bøtte holdt når jeg brukte svamp, men etter jeg fikk meg 17L (?) bøtte og vaskehanske så går det utrolig mye vann under vaskingen. Skaff deg en bøtte :-) Likte forresten "beauty bagen" din :thumbup:

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kristian_ : Sant det bruker mitt på 10l bøtter og blir litt liter etter man har gått over bilen :lol: blir nok det etter hvert :) takker liker ''scottish'' mønsteret selv :lol: litt fancy for hverdagen :rolleyes:

WernerH : Sant :P men som vi snakket om isted kunne ha blitt meire organisert :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å ha litt stash tilgjengelig, men du kommer til å få deg en aha opplevelse når du bytter ut den eldgamle QD`n med noe som er litt mer brukervennlig og holdbart, f.eks UQD ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad
Kjekt å ha litt stash tilgjengelig, men du kommer til å få deg en aha opplevelse når du bytter ut den eldgamle QD`n med noe som er litt mer brukervennlig og holdbart, f.eks UQD ;)

Jeg har den samme QD'en og synes den er grei, men kan telle på 1 hånd hvor mange ganger jeg har brukt den, og det er kanskje en grunn til det? Hva er "UQD"?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Swissvax sammenleggbar bøtte og den er helt super den, tar vel 15 liter omtrent. Litt knot at bøtta må tørke etter bruk, i hvertfall om det er meninga at du skal ha den liggende i bilen, litt usikker på hvordan den liker minusgrader, altså med tanke på det plastikkaktige stoffet den er laget av. Men du kan jo ikke ha kofferten i bilen heller når jeg tenker meg om...

Synes Meguiar's Quick Detailer er helt ok. Til sitt bruk. Den er den av QDene mine som er minst oljete, bruker den til å fjerne svetting fra voks. Men jeg har jo en liter ONR (Optimum no rinse) så når MG'en går tom blander jeg opp ONR til QD i stedet. Billigere og like bra.

Edit:

Og forresten: jeg opplever nesten alltid at flaskene mine lekker. Så jeg hadde lagt fra meg flaskene motsatt vei av det du viser, slik at de blei stående rett vei i det du løfter kofferten etter håndtaket og setter den fra deg ;)

Endret av Gry

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Meguiar's Quick Detailer er helt ok. Til sitt bruk. Den er den av QDene mine som er minst oljete, bruker den til å fjerne svetting fra voks. Men jeg har jo en liter ONR (Optimum no rinse) så når MG'en går tom blander jeg opp ONR til QD i stedet. Billigere og like bra.

Poenget mitt var bare at de nye produktene (Ultimate Quick Detailer og Ultimate Quick Wax) er ekstremt mye bedre på holdbarhet/beskyttelse/bruk enn de gamle, og ONR har jeg aldri blitt komfortabel med som QD pga. dårlig beskyttelse.

Men ONR er lite oljete, billig, og kan brukes til så mangt, så hvis den funker for deg er det jo bare en vinn vinn situasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, til fjerning av svetting er det en fordel med noe som ikke er oljete...

Jeg har to-tre andre QD/sprayvoks som jeg bruker med andre formål, som oppfrisking av utseende

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogah: Ja er kjekt å ha en sånn bag med :) ble mere fornøyd med vasken nå :D men QD'en som jeg har va noe jeg fikk med da jeg kjøpte clay kittet til meguairs :P Blir brukt opp først før jeg kjøper noe nytt ^_^

Gry: Takk for infoen om swissvax bøtta ^_^ Kofferten min tror jeg blir å ta inn når den ska ikke brukes mtp surfexn er jo vannbestandig og blandet med vann :PONR har jeg aldri prøvet eller noe så kansje jeg blir nok å ordne meg en sånn iløpet av neste gang når jeg shopper :P JA jeg fant ut at på bildene er det lagt feil vei men nå ligger di rette veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad
Ultimate quick detailer? :)

Ah. Meguiars sin "Ultimate Quick Detailer" istedenfor "Quick Detailer" altså? Tenkte det var noe annet "spesielt", men ikke alltid jeg klarer å tenke logisk :-)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...