Oles

3M

Til dere som bruker 3M. Ser jo ut som et veldig fint og lett sett, mtp at man matcher kork og pad. Men dette er jo et 3 stegs sett. (hvis jeg ikke tar helt feil)

Kan man på noen måte matche pads og korker på kryss og tvers, for og få en 1 stegs polering som tar endel, men som samtidig etterlater en fin finish på lakken?

Takker for svar:)

Endret av Oles
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan man fint gjøre. Men min erfaring er at gul på gul pad gir den beste 1-stegs komboen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke veldig komplisert. Men da virker jo dette som et ganske bra og "safe" sett da?:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Mighty sier er nok gul en fin 1-stegs løsning, men ikke uten unntak. Myke lakktyper vil man nok oppleve hologrammer og kjørespor ved å kun benytte gul, og man må da gå over med Ultrafina (mørkeblå) etterpå. Ved veldig hard lakk (som nyere BMW f.eks) kan du også forsøke gul polish med orange pad.

Et annet alternativ som er litt sikrere (men som ikke korrigere like bra som gul) er 3M Machine Polish - Denne er beregnet som en 1-stegs polering. Her kan du enten bruke gul eller blå pad, avhengig av lakktype.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sier seg selv at ingen 1-stegs vil gi tilfredsstillende resultat på ALL lakk. 3M efc på gul pad avslutter hologramfritt på det aller meste. Selv med roterende. På hard lakk kan man med fordel bruke noe grovere som 1-stegs da efc er en del finere enn f.eks scholl s17.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man skal sanmenligne er vel gul mer som S30+ og Ultrafina SE ganske lik S40? Snakker om Cuttnivå selvfølgelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gul (efc) ligger nærmere S30 enn S17 ja. Ultrafina er noget finere enn S40 (synes jeg).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar:) Er det noen som bruker mye 3M eller bruker folk flest scholl?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M er veldig gode produkter, så du gjør langt ifra noe feil ved å kjøpe det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker både og. Har grønn 3m for mer cut enn s03g gir

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen mellom merkene er vel mer "smak og behag" enn "natt og dag", om du skjønner hva jeg mener.. Varierer jo litt i cut/kjøretid osv.. Men er jo ikke sånn at f.eks meguiars 101 ikke klarer å "ta" defekter som f.eks Scholl s3gold tar i en fei:)

(uten sammeligning forøvrig).

Det jeg skal frem til er at det er greit å finne noen polisher man "liker",og bruker de. Ev bruker an det man har, og gjør det beste ut av det.

To gode (etter min mening) polisher jeg bruker hver dag, er Wurth p10/p30 De brukes mest p.g.a pris, men det er ikke jeg som bestemmer hva som handles inn. Dette er vel "gamle" scholl polisher, som (kanskje) noen synes er litt utdatert og ikke så effektvive..

Personlig synes jeg S3gold er en av de beste "rubbingene", og 3m ufse er jo en drøm på finpolering, så bruker litt forskjellig her og.

Chemical gyus V-serie er også gode synes jeg,men får aldri "tid" til å bruke de:)..

Kort sagt mye god polish, og masse spennende pads.

3m har vel kommet med en "ny" grønn XL med bedre cut og lenger kjøretid, om jeg har missforstått rett.

Uansett finner du vel ut av det,og du blir nok fornøyd uansett hva du velger til slutt:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gul med gul pad eller gul med orange pad er suverent, orange pad tar en del mer en gul pad på hardere lakker, men kan etterlate mer hologrammer.. Uansett er 3M serien suveren. Grønn XL skal også støve mindre, men har ikke testet den enda her..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive