Gå til innhold

Rust i dempertårn


bsa

Recommended Posts

Lurer på om jeg kan ha trøbbel i tårnet ;)

I forbindelse med at jeg skal få på noe nye dempere, var jeg litt spent på hvordan det så ut oppi tårnet ettersom jeg ved en vårrengjøring gravde frem ganske mye rart oppi der. Tok av på passasjersida i dag og der så det sånn ut:
IMG_0879.jpg


Det ligger masse små bobler under lakken, og spess på denne flekken ser det ut til å ha stukket litt dypere:
IMG_0883.jpg


Etter pirking med skrutrekker og litt børsting med stålkost ble det slik:
IMG_0898.jpg


Noen som har noen formening om dette er kritisk og bør utbedres, eller går det bra?

Hvis det er sånn at "detta går fint, bare smør på no greier for å hindre videre rust" er jeg litt usikker på hva jeg kan bruke? Jeg har full pakke med antirust remedier fra Bilt-Hamber. Problemet der er at det er så lang tørke/herdetid og siden jeg må stå på jobben med detta er en helg faktisk litt snaut tror jeg.

Innspill mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange muligheter. Hva med f,eks: http://www.industrinett.no/wsp/tess/frontend.cgi?template=node&nodeid=27472

Har vært med å bruke det på nye fagverkskonstruksjoner som skulle ut på nordsjøen (blei satt ut til rusting, føre to lag med Rustbjørn også to lag med epoksymaling).

Ellers har jeg prøvd Owatrol og likt resultatet. Feks, først rein Owatrol også halvblandet med Bengalakk så bare Bengalakk til slutt.

Skal nå prøve (les våren) Owatrol etterfulgt av (vente 24t?) Fluid Film NAS på et par små rustflekker under bilen. Håper det gir nok og enkel beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mine øyne så ser det ut som at det desverre har kommet så langt at det ikke vil la seg stoppe ved å smøre på noe guffelure(jeg har litt begrenset med kunnskaper i det å stoppe rust).

Jeg syns alt som har med modifikasjoner(f.eks. å skjære ut det som er rustet og sveise inn nytt) rundt dempertårn er skummelt. Det er så lite som skal til for at det blir en liten skeivhet i det.

Det går selvsagt an å smøre på noe lurt på begge sider og evt kline på noe fett?

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...