Gå til innhold

Feilkodeleser/sletter diagnose verktøy til Volvo


V50 D3

Recommended Posts

Lurte på om noen her visste om et slikt redskap som passer til Volvo S40 1999m og V50 05m.

Hvor man kan få kjøpt dette?

Kikket på Biltema sine, men er ikke mulig å bytte dem hvis de ikke fungerer :-(

Har også sett på DealXtreme, men der er så mange å velge mellom at jeg går helt i surr :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • hgnubel

    7

  • V50 D3

    7

  • trogha

    5

  • Martin.S

    5

Mest aktive i dette emnet

Jo vil tro det, meldingen om at det er tid for service (som man selfølgelig gjør selv på en gammel bil) kommer opp i samme diplay som eventuelle feilkoder. Og vet at de på verkstedt bruker samme pc i samme stikk når de sletter feil eller service melding. Har ikke hørt om noe triks for å få gjort dette på V70n i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servicelampen kan nullstille både ved hjelp av VIDA og ved hjelp av instrumentet. Husker ikje i farten om det funker å nullstille V40 servicelampe i instrument (DIM) mener også at det er kun v/s40 fra 2000---> som VIDA støtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes tungvindt ut ...Mulig det er blitt slik på Volvo da, hoss Ford er det ikke slik iallefall...
På biler med nøkkelstart - Hold inne gass pedalen og bremsen, slå på tenningen og vent så kommer "Service reset Complete"....
På biler med "knapp-start" - Hold inne full gass, slå på tenning og trykk raskt på bremsen samtidlig som gasspedal er inne... Reset Complete

Suzuki varierer litt på metodene ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo: sett tenningsnøkkel i trinn 1. Trykk inn knapp for nullstilling av trip og hold denne. Slå tenningsnøkkel i trinn 2 mens du fortsatt holder inne knappen. Vent til trekant/infolys/servicelampe blinker tre ganger å slipp opp knapp.

På nyere volvo må nullstilling av oljenivå/kvalitet nullstilles i VIDA for at lampe ikke skal tennes etter kort tid.

Spjeldhuset må programmeres av Volvo forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braathen142

Kan man slette melding om service med det apparatet også, Braathen? Eller er det bare for feilkoder?

Folk har allt svart. men ja det går, Går også fint uten noe diagnose verktøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo: sett tenningsnøkkel i trinn 1. Trykk inn knapp for nullstilling av trip og hold denne. Slå tenningsnøkkel i trinn 2 mens du fortsatt holder inne knappen. Vent til trekant/infolys/servicelampe blinker tre ganger å slipp opp knapp.

Vil det funke på min 02 V70?

Edit: Testa nå, og det virka ikke.

Endret av Martin.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det funke på min 02 V70?

Edit: Testa nå, og det virka ikke.

Skal virke på din. Men av å til kreves det oppdatering av programvare for å kunne slette servicelampe

.

Ja men jeg skal jo lese feilkoder også, ikke bare slette dem.... ;-)

Har sett på denne:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-PRO-151363/

Men hva gjør jeg hvis den ikke virker på Volvoene??

Står jo at den ikke kan byttes .-(

Kjøp VIDA på ebay:) fungerer utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Vil det funke på min 02 V70?

Edit: Testa nå, og det virka ikke.

Kan sikkert gjøres uten PC på din også Martin. Det står i Tolerancedata. Kan skjekke det for deg på jobben en dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant Vida Dice på ebay, men 35dagers leveringstid?? Blir i overkant lenge det. Har heller ikke pc med XP sp3, her i gården går det i 7 ultimate..
Kjører helt fint i Compatibility Mode eller hva de nå kaller VirtualPC i disse dager, men må velge "Connect USB device" manuelt hver gang den kobles av/på. Godt mulig det går på 7 også, det har jeg ikke testet...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert gjøres uten PC på din også Martin. Det står i Tolerancedata. Kan skjekke det for deg på jobben en dag. :)

Det hadde vært knall. Prøvde på alle mulige måter. Er egentlig lei denne service meldinga nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det funke på min 02 V70?

Edit: Testa nå, og det virka ikke.

Ja det vil funke, men ikke nødvendigvis på første forsøket. Jeg mener jeg fant 2-3 ganske like måter å gjøre det på, resetknapp, tenning, hold inne osv. Jeg måtte ihvertfall prøve 4-5 ganger før det gikk, og jeg hørte aldri denne piplyden som skulle komme.

Gjorde det vel 4 ganger i løpet av de årene jeg hadde V70`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...