Gå til innhold
tommy_sn

Hvilken voks til følgende farge/bil

Recommended Posts

tommy_sn    4
tommy_sn

Hei

Noen som har voksforslag til følgende bil/farge som på bildet - ønsker noe som selvfølgelig gjør bilen blank, men også som er holdbar og ikke altfor dyr..

post-132-0-20280600-1354663446_thumb.jpg

post-132-0-35544600-1354663451_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FredrikRinge    18
FredrikRinge

I utgangspunktet vil vel alle vokser gjøre samme jobben, uansett farge og merke. Gjengangere på forslagsfronten er Collinite 476/845, Shield osv. Swissvax har vel også en som er spesialtilpasset Lexus, regner med at denne fint kan brukes på andre japanske biler også. Mest bang for the buck får du etter mitt hode med Shield. Ja, den koster drøye tusen kroner, men så har du minimum 15-20 voksbehandlinger i en 200ml krukke. Blankt, holdbart og lett å jobbe med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Collinite 476s varer ca 9-12 måneder med riktig vask og koster 199 kroner, 900 mindre enn Shield, og gir i mine øyne mye mer bang for the buck enn Shield.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

476s er i pastaform, 845 er flytende. Ut over det er det omtrent samme produkt; 476s anses å ha litt lenger varighet enn 845, men 845 er vesentlig enklere å jobbe med. 845 kan dermed også legges med DA-maskin.

Endret av Christer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Nafstad    39
Kristian Nafstad

Jeg er veldig fornøyd med 845, men dog ikke prøvd 476. Kan ha tendensen til at det går litt mer voks med 845 kanskje, siden det er flytende? Men er det noen som legger voks med maskin her egentlig? Jeg syns det er litt kosejobb, så jeg gjør det for hånd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sandera    168
sandera

Jeg prøvde å legge 845 med maskin. Det funket fint det, gikk fort og brukte nesten ingenting produkt. Man får også lagt tyyyyyynt, så buffejobben ble en enkel sak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Nafstad    39
Kristian Nafstad

Er nesten så jeg bare vil prøve det for og ha prøvd det! Hehe. Men når jeg har vokset bilen så er jeg "nesten ferdig", så er kos å gjøre det for hånd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken    99
Klykken

476s er jeg veldig fornøyd med! Dog, legg så TYNT som overhodet mulig da det blir et slit å buffe av hvis ikke. Ellers lukter denne sterkt parafin/fusel, så sørg for å ha ventilasjon. Fikk vondt i hodet av å holde i en liten lukket garasje med denne. :P

Shield er mye mer vennlig med tanke på buffing og ikke minst lukt. Men igjen, dyr. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
-Håkon    122
-Håkon

Jeg la på litt tykt lag med 476s her om dagen.. Var litt seig å få av igjen ja :P Men blir så glad når jeg legger voks, at det gjerne blir litt mye... Men et godt tips er å legge et tyyynt lag ja.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig