Kiim

Innkjøp av produkter for nybegynner

Hei,

Jeg har merket jeg har litt intr. av å vaske bilen, står mange timer, så jeg har bestemt meg for å bli litt mere proff, men økonomisk.

Jeg har en BMW e46 320Ci facelift -03.

Så jeg er på jakt etter produkter.

Jeg har allerede tilgang på alt av Autoglym produkter, så jeg har lekt meg litt med det og merker det er morro og se hvordan vanne bare legger seg på lakken, enn det jeg er vandt med. Jeg trenger vaskeutstyr først, siden jeg allerede har tilgang på midler og stor HT med varmtvann :)

Det jeg trenger er vaskehanske, bøtte med GG og sånn.

Har sett litt rundt og funnet denne pakka, men jeg vet ikke.

Eller sette sammen noe som;
- Bøtte m/ GG
- CarPro eller Chemical Guys

- Tørkeklut Swissvax (Siden jeg har kastet pusseskinnet langt til H**)

Så også litt pakkertilbud her!

Men jeg ville gjerne hatt sånn tralle til bøtta, men hvor kan dette skaffes billig?

Trenger virkelig hjelp her :) Hva trenger jeg osv.

Ønsker helst å holde budsjettet innenfor tusenlappen :)

2 bilder av bilen etter min føste gode vask etter at jeg kjøpte den;
post-5468-0-84421500-1354492075_thumb.jp

post-5468-0-41603200-1354492079_thumb.jp

Endret av Kiim
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaskepakka til scandicshine er gull den men ta evt den med tørkehåndkle, nå er jeg usikker på om Ketil har dolly till bøtta mn det er bare og spørre om.

Swissvax har og en fin vaskepakke og de vet jeg hvertfall har dolly oxo.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en finfin pakke til god pris.

Om du vil ta det et hakk lenger, så er denne også veldig kjekk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil også anbefale den første vaskepakka som smurf henviser til. veldig bra startpakke som er innafor høvdingen din. Vet ikke hvor mye du kan om produkter å sånn. men avfettinger som prickbort og surfex vil gjøre underverker hvis du ikke har vært borti sånt før.

Fjerner asfalt flekker å møkk man ikke tror går bort.. Var ihvertfall min opplevelse første gang prøvde di produktene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lett det her, er så utrolig mye å velge imellom :P

edit:

Dette noe å begynne med?

image.png

Endret av Kiim
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den felg rensen aner jeg ikke hvordan er, men resten ser greit ut. det jeg gjorde var og sende en mail til f.eks bilnerden og hørte med de om de kunne sette sammen en vaskepakke til meg til en ok pris, fikk da anbefalt gode produkter innenfor prisen jeg satte.

Det tørkehåndkle du har valgt deg er knall godt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en fin start med vaske utstyr det der. som du sier. uhyre mye å velge i. når det gjelder bøtter, wash mitt, tørkehåndkle etc er det meste bra. handler mest om smak å behag. andre produkter som såper, vokser, plast/gummi fornyere etc er litt mere komplisert.

auto finesse wheel cleaner har ingen anelse om. er helt nytt merke hos bilnerden. så sikkert ikke så veldig utprøvd her. vet mange bruker P21. den er bra. litt dyrere riktig nok.

du har ikke tatt med noe såpe/avfetting. regner med du da har dette fra før (autoglym).

har ingen erfaring med det. sikkert helt ok. men som sagt før. er nok omtrent ingen her på forum som ikke har prickbort. dette er en fantastisk asfalt fjerner. denne brukes ved behov. når du kjenner det er "sandpapir" på lakken gjør denne underverker. og veldig snill mot voks. hører hjemme hos enhver seriøs bilvasker etter min mening.

bilt-hamber surfex er også noe å tenke på. dette er en meget alsidig avfetting som kan brukes til det meste utvendig. blandes ut alt fra 1:5 til 1:40 alt ettersom hva du skal bruke den til.

disse to er veldig gode sammen. husk at det hjelper ikke med di beste vaskehanskene og tørkehåndklene hvis bilen ikke er så rein som mulig før du tar på lakken med dette...

var kanskje ikke så mye til svar. men litt ekstra å tenke på kanskje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

edit:

Dette noe å begynne med?

Så ut som en fin pakke dette! Men savner som vsbilpleie sier noen avfettinger og kanskje en god såpe. Surfex og prickbort er noe både jeg og mange andre kan anbefale på det sterkeste. Har ikke testet noen av såpene som Bilnerden selger, men har sett at andre anbefaler både duragloss 901, Optimum Car Wash og PB Super slick and suds :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og siden du allerede er så godt i gang med å fylle opp handlekurven kan du jo kjøpe deg VIP medlemskap her på DCN, så får du jo rabatter hos blant annet bilnerden ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en finfin pakke til god pris.

Om du vil ta det et hakk lenger, så er denne også veldig kjekk!

Hvorfor ikke gå for en av ferdigpakkene, slik som Smurf linker til her.

De er både billigere enn det du har satt opp, og du får med alt av vaskemidler du trenger.

Endret av ///Jacobsen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

edit:

Dette noe å begynne med?

image.png

ville byttet ut washmitten med bilnerdens spesial svamp da denne lager færre riper vistnokk, har den washmitten der og syntes jeg har fått nokk vaskeriper med den nå .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvordan felgrensen er, så om jeg var deg ville jeg nok heller gått for noe safe som f.eks Rim 7, Sonax Extreme Felgrens eller P21S, men det er meg da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AF Imperial får gode tilbakemeldinger på DW, for det det er verdt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for fantiske svar!

Gikk til innkjøp av et http://www.swissvax.no/produkter/vaske-produkter/miracle-drying-towel-561 i dag, kjøpte te samme pris på GS.

Så da er jeg igang. Bestiller meg litt og litt. Tenker på å starte med GG og GG Dolly først, og så trenger jeg en grei mitt til vintervasken. Tar felgrens osv nærmere sommern, har stygge vinterfelger på nå uansett.

Så hvem mitt vil dere anbefale for vintern? Gjerne en som henger fast på hånda ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for fantiske svar!

Gikk til innkjøp av et http://www.swissvax.no/produkter/vaske-produkter/miracle-drying-towel-561 i dag, kjøpte te samme pris på GS.

Så da er jeg igang. Bestiller meg litt og litt. Tenker på å starte med GG og GG Dolly først, og så trenger jeg en grei mitt til vintervasken. Tar felgrens osv nærmere sommern, har stygge vinterfelger på nå uansett.

Så hvem mitt vil dere anbefale for vintern? Gjerne en som henger fast på hånda ;)

Anbefaler deg å kjøpe bilnerdens spesialsvamp! Billig, og veldig skånsom for lakken :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive