Gå til innhold

iTunes 11 :-(


Gry

Recommended Posts

Aaaaaaaargh :mad:

"Last ned nyeste iTunes" sa typen, "nå har de endret masse og alt det du har sitti og klaga over er sikkert endra nå"

Jaaaaaaddaaaa alt jeg hadde klart å finne en vei rundt er nå borte og jeg er stuck i en føkkings forpult drittvariant av et helvetes møkkaprogram, hvis hovedfunksjon her i livet har vært å gi meg podkaster på iPod minien min (ja, jeg forsøkte å unngå iTunes og iPod da jeg starta podkast-lyttekarrieren min men det var dessverre det mest velfungerende alternativet og nå har jeg jo den iPoden..), nå er det bare såvidt den klarer å ordne det uten å gi meg brokk samtidig.

Den er en million ganger mer irriterende enn før! Og med tanke på hvor irriterende den allerede var er det jaggu godt gjort.

Finne musikk fra et spesifikt album som har forskjellige artister? Spille musikk fra en spesifikk sjanger? Hvordan i all verden er det den sorterer ting nå? Hvorfor fortsetter den å spille fra "sanger" sorteringa når jeg er inne og ser på album? Og ikke oppdaterer den heller når den bytter sang, bare smoooth videre som om ingenting har skjedd. Og alt krever sju museklikk! Jeg vil kunne skrive <urørt> i søkefeltet og automagisk få opp kun de tingene i biblioteket mitt som inneholder urørt ett eller annet sted i tag'ene, nå må jeg klikke og velge artist/tittel/album/sjanger eller alle (og det hjelper INGENTING) og får uansett opp hele biblioteket og hvis jeg endelig finner det jeg lette etter og klikker på en kolonne for å sortere, så driter den glatt i hvor jeg akkurat var og starter fra topp, med mindre jeg hadde klart å starte avspilling for da klarer jeg å i det minste å hente den opp igjen med ctrl-L. Jeg savner sidepanelet, gi meg sidepanelet!!!! Klikk musikk klikk ipod klikk spillelister klikk musikk klikk bibliotek klikk musikk klikliklilkliklilkliikkiillkiiklilk au armen min

Eneste store forbedringa jeg har klart å finne (utover at det selvfølgelig i vanlig Mac-stil _ser_ penere ut i albumvisning) er at de har klart å lage en "neste" funksjon for avspilling (om den var der i forrige versjon klarte jeg ikke finne den)

..

Jeg trenger strengt tatt ikke noen svar på dette innlegget, det er ingenting noen kan gjøre for jeg er superfrustrertsint og irritertforbanna og har ingen ved jeg kan kløyve for å få ut stresset! Jeg HATER endringer :angry:



Puh jeg fant sidepanelet :wub:

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbake sidepanelet, fant "klassisk" spillelista og starta på noe jeg ikke har hørt på en stund. Ctrl-L funker ikke inne i spillelista. Går tilbake til Musikk-Sanger og trykker Ctrl-L, skjer ingenting.

Helt spesifikt begynte jeg med å høre noe Pavarotti-greier jeg rangerte ned fra fire til tre stjerner, oppdager at jeg aldri (i iTunes) har hørt på Best of Operettes (jada) og setter første sangen til "neste" i avspilling. Den hopper til nummer 1 som jeg ba den om, spiller den ferdig, og skipper tilbake til neste spor på Pavarotti-albumet jeg hørte på rett før. Ctrl-L for å finne tilbake gjør ingenting. Tvert i mot, hvis jeg går til Musikk-Sanger og trykker Ctrl-L hopper den tilbake til øverst i klassisk spilleliste... ?!

Før kunne jeg søke "klassisk" og deretter sortere etter rangering og spille favorittene mine fra topp og ned.. Eller gå etter antall avspillinger (det er jo favorittene jeg har spilt mest uansett rangering eller ikke) og gå ovenfra igjen. Jeg brukte søkefeltet hele tida før, den er foreløpig temmelig ubrukelig for meg.

Jeg tror jeg må ha en liten pause før jeg tør å teste hvordan det faktisk er å overføre podkaster med denne versjonen.

..savner WinAmp

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha er såååå glad jeg ikke eier Apple produkter :P

Artig lesing!

Samme her. Liker ikke ting som er styrt av et diktatur.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første man kan gjøre om man er imot "diktatur" i dataverdenen er å slette facebook sidene sine iallfall! Der har man like lite selvstyre og rettigheter som i Nord-korea :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Samme her. Liker ikke ting som er styrt av et diktatur.

Det første man kan gjøre om man er imot "diktatur" i dataverdenen er å slette facebook sidene sine iallfall! Der har man like lite selvstyre og rettigheter som i Nord-korea :D

Og ikke gifte seg :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Oi, er iTunes 11 så ille? Dette må virkelig prøves, selv om jeg kommer til å angre. Så på jobb PCen at det var kommet en ny, men orker ikke å trykke på "Last ned" knappen, så da ble det avbryt istedenfor.

Apple har ALLTID vært sære når det kommer til produktene sine. Man har ikke mange muligheter der gitt, og ALT er virkelig begrenset til det minimale. Forresten, hva gjør CTRL - L ? Bruker ikke iTunes så mye, har Spotify til det :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl-L (liten l altså) er en av de få snarveiene jeg har lært meg, den hopper tilbake til den sangen du spiller akkurat nå, kjekt når du starter en sang og roter rundt i biblioteket, og plutselig finner ut at du vil høre mer på det albumet/den artisten. Står fremdeles listet som akkurat det.

Men den funker dårlig nå.

Og jeg som hører litt på klassisk har alltid slitt med at itunes deler opp album etter artist (jeg liker å vite hvem som er solist på hva slags instrument, og da sier itunes at det er et eget album, gjerne et spor i hver mappe..). Blei litt overraska over å se at det ene a-ha albumet også var blitt splitta som to album, en med spor 1 og 10, og det andre med resten av spora. Klarer ikke se hvorfor, kanhende det er fordi de er importert til itunes separat (ryddet i mp3-tags og styra endel med å slette og importere igjen), men hvis det er noe jeg synes itunes skal ta rennafart og drite i, er det å sortere albumspor separat basert på "lagt til dato"?! Er de idioter? Album er album!

Må jo bare avvenne meg med gamle vaner og lære noen nye så går det seg vel til. Finner forresten ikke den "finn duplikater" lenger heller. En fin funksjon jeg brukte endel (kopierer inn gamle harddisker, tar backup, lagrer på server, pcen kræsjer, henter tilbake, sjekk etter duplikater)

Jeg skrudde av pcen for noen timer siden og er ikke klar for å prøve podkast ennå. Det kommer kanskje en ny oppdatering, jeg har 11.0 nå, skulle kanskje drøyd til 11.1 men det er aldri godt å vite på forhånd om akkurat din personlige måte å bruke itunes på blir føkka eller om endringene løser et problem du har hata lenge.

Tror muligens jeg skal lese change log'en og se hva som var poenget egentlig..

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trur jeg jammen jeg skal sjekke ut, har alltid sliti med itunes men siden det funka sånn passe uten å påføre varige svekkede sjelsevner (tilsynelatende) har jeg bare fortsatt med det. Kanskje det er tida for å prøve noe nytt, når jeg uansett må lære itunes på nytt..

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Tag&Rename til tagging og sortering og Winamp til avspilling og mating av iPod for min del, hvertfall. iTunes er det minst brukervennlige programmet jeg noensinne har vært ute for, og et av de verste å forholde seg til. Ingen oversikt, ingen kontroll.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Fikk update på macen min nå, og der står det følgende:

Vi presenterer den nye iTunes. Kraftig forenklet spiller, butikk med helt ny design og iCloud-funksjoner du kommer til å elske - dette er den beste utgaven av iTunes til nå.

Helt ny design. iTunes gjør det gøyere å utforske og nyte musikk, filmer og TV-programmer. Du kommer til å fryde deg over den lekre kant-til-kant designen, tilpasset design for hvert album, hver film og hvert TV-program i biblioteket ditt, og personlig tilpassede anbefalinger hver gang du klikker på I butikken

Og nei, jeg likte ikke den nye iTunes gitt. Virker som om "alt" er borte.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at det ikke bare er meg:)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg oppdatert også.
Mediamonkey sier dere. Skal prøve.

Litt sånn som deg Gry har jeg også funnet at iTunes fungerer sånn ca. Men for en stund tilbake siden begynnte jeg faktisk å snuse litt rundt i Windows Media Player og synes på mange områder at det gjorde en bedre jobb. Sorterte bedre og riktigere, linker på navn og album etc som gjør det enkelt å surfe rundt i egen samling. iTunes nå er jo helt koko. Ctrl-L funker hos meg men ikke i "sjanger" taben(?) Og den driver og deler opp album hele jævla tiden hos meg og.

Ch-ch-ch-ch-changes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles ikke forsøkt å synke podkastene mine... Men etter at jeg fant igjen sidepanelet tror jeg det skal gå sånn som vanlig (dvs med smerte, men jeg klarer å ordne det så jeg ikke banner mens jeg hører på, bare mens jeg synker).

Skal sjekke hva Windows kan tilby også. Jeg har igrunn alltid ergret meg over måten iTunes insisterer på å vise meg musikksamlingen min på, tror det var denne rangeringen av låter som fristet meg over (jeg har skikkelig teflonhjerne når det gjelder å huske band/låt/album og er avhengig av å merke favorittene mine på et vis).

Og så er det egentlig mye kjappere med en enkel avspiller som ikke skal huske alt mulig, spesifikt filbane og katalogstruktur, for mp3-arkivet er en så og si kontinuerlig rekonstruksjon..

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting skal de ha syns jeg iTunes: Det ser svisjt ut og er enkelt å orientere seg i rent visuellt (stort sett).
Mediamonkey ser jo ut til å være designet av...apekatter. Hjelpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

En ting skal de ha syns jeg iTunes: Det ser svisjt ut og er enkelt å orientere seg i rent visuellt (stort sett).

Mediamonkey ser jo ut til å være designet av...apekatter. Hjelpes.

iTunes er designet av designere, MediaMonkey er designet av programmerere. Resultatene kjenner vi. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...