Gå til innhold

TEST: Polytrol vs. Nanolex Rejuvenator


Simen

Recommended Posts

Polytrol vs. Rejuvenator

Forord.

Satte meg opp som testkanin på Nanolex sitt nye produkt, og da må det gjøres skikkelig. Men istedenfor å bare teste produktet, tenkte jeg å gi det en skikkelig utfordring og teste den oppimot regjerende verdensmester i plastoppfrisking; Owatrol Polytrol.


Testobjekt.

IMG_7664.jpg


Syntes luftinntaket foran frontruta på bilen min var litt blast/blekt nå, som vist på bildet tatt med blitz, så tenkte at dette var et fint testobjekt. NR fikk venstre side av bilen, mens Polytrol tok jeg på passasjersiden. Det pleier ikke å bli så voldsomt møkkete foran frontruta, så tror de to motstanderne har ganske like forhold her.


Prepp.

Bilen fikk nettopp en håndvask, og da inkluderer jeg alltid plasten foran frontruta, men allikevel ville jeg rense plasten med Surfex HD 1:5 på en mikrofiberklut. Etterpå gikk jeg over med en klut og rent vann.


IMG_7666.jpg


Surfex trakk ut en del forurensing av plasten...


IMG_7670.jpg



Nanolex Rejuvenator.

Så var det på tide å påføre NR, og jeg valgte å bruke en bomullspad til påføring.


IMG_7691.jpg


Først et par bilder av plasten før påføring:


IMG_7674.jpg

IMG_7677.jpg


Rejuvenator var veldig enkel i bruk. 6-7 dråper på pad'en var nok til å dekke halve luftinntaket, og det er enkelt å fordele produktet jevnt rundt på plasten. Produktet trakk raskt inn i plasten og det virka som at det tørka umiddelbart. Enda et pluss er at produktet lukter godt, alltid kjekt å jobbe med produkter som dufter godt. Syntes lukta minnet litt om Nanolex sin Reactivating shampoo. Anyways, slik så det ut etter påføring:


IMG_7693.jpg

IMG_7699.jpg


Her kan man se et slags 50/50-skille der jeg stoppet med Nanolex (PS: Den lista som er fremst er en gummipakning mellom ruta og luftinntaket, så se bort fra den):


IMG_7703.jpg



Owatrol Polytrol.

IMG_7733.jpg


Så over til Polytrol-delen. Her er to bilder av utkantspunktet:


IMG_7682.jpg

IMG_7685.jpg


Polytrol er litt mer tungvint og større "tiltak" å bruke, men det er som regel alltid verd det. Påføres på tradisjonell måte med pensel...


IMG_7729.jpg


Lot det stå i cirka 10 minutter før jeg tørket av overflødig med en mikrofiberklut. Resultatet:


IMG_7757.jpg

IMG_7758.jpg


Ingenting å si på utseende på plasten nå hvertfall, både Polytrol og NR gjorde jobben når det kom til oppfrisking av blek plast. I ekte "detailer-ånd" åpnet jeg også panseret og påførte plastfornyer på innsiden også. Her brukte jeg bare Nanolex Rejuvenator siden den var enklest å jobbe med...



IMG_7750.jpg

IMG_7747.jpg


Testet også Rejuvenator på den merkelige plasten på "foten" til speilhuset, men forskjellen ble ikke så stor som jeg hadde håpet..


IMG_7720.jpg


Oppsummering.

Vel, det er vel først og fremst holdbarheten som blir spennende å følge med på her, men Nanolex skal ha pluss i margen for et flott nytt produkt som er enkelt å jobbe med og gir et naturlig og fint utseende på plasten. Om holdbarheten på denne blir god kommer nok Nanolex Rejuvenator til å bli en favoritt her i gården hvertfall. Skal være flink å oppdaterer denne tråden utover vinteren og neste år med hvordan plasten holder på fargen, så følg med fremover.

Takk for titten!

  • DCN Poeng 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

skal bli spennende å se her hva som er best. men så veldig liten ut den nanolex sin, så visst man skal ta flere biler så er det kanskje greiest med owatrol polytrol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Utrolig bra at du fikk tatt en NR vs Polytrol test! Utrolig spent på hva som holder lengst... kanskje det tar flere år før vi får vite det? ;)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Fin test dette!

Blir spennende å se holdbarheten. Skal selv teste produktet, men tenkte å bruke egen bil siden jeg sjelden ser igjen hver enkelt doning.. Men så har jo bilen stått på verksted i snart en måned og blir vel der en uke eller to til. (ikke veldig imponert over verkstedet!!!) Uansett får jeg ta det når bilen kommer "hjem" men får nesten dårlig samvittighet!

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Fin test :thumbup:

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My pleasure, sir. ;)

Ingen oppdatering dette, men tok et par bilder av plasten påfølgende den første håndvasken etter behandlingen. Alt ser bra ut og plasten beader greit, samt kjentes glatt ut med svampen...


IMG_6361.jpg

IMG_6363.jpg


Syntes kanskje beadingen virka noe slappere på Polytrol-siden, men er liten forskjell:


IMG_6364.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har vaska bilen ganske slavisk en gang i uka siden jeg startet denne testen, og nå viser det seg ganske tydelig hvilken side som holder seg best. Polytrol holder plasten fin ennå, men det ser blekere ut på Nanolex-siden. Et par bilder av venstre del (Nanolex), tydelig blekere..


IMG_9170.JPG?m=1360404481

IMG_9176.JPG?m=1360404535


Polytrol på passasjerside ser fortsatt like fint ut:


IMG_9179.JPG?m=1360404467


Også et bilde tatt med blitz, som viser tydelig skille på midten:


IMG_9187.JPG?m=1360404476



Konklusjon.

Det beader fortsatt fint på Nanolex-siden også, så det er fortsatt "beskyttelse" der. Konkluderer derfor med at NR fungerer fint som en LSP, men Polytrol er tingen på plast som er såpass bleket som dette da jeg ser på det mer som en behandling enn som en beskyttelse.

Tror ikke det er nødvendig med flere oppdateringer her, so it's a wrap!

Takk for titten.

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...