Gå til innhold

ipod spørsmål


truhaa

Recommended Posts

  • Admins

OK, jentungen har en ipod (nano) her som jeg skal slå på, men det virker ikke, hva skal en trykke på for å få på den møkka der da?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

niks funker ikke...

hvordan reseter jeg den?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjenoppretter den ved å kobler den til dataen og starte itunes og trykk gjenopprett.

Dersom du har problemer med å koble den opp til dataen kan det hjelpe å sette den i "safe" modus.

Det gjøres litt forskjellig i de forskjellige nano generasjonene tror jeg.

Men er noe sånt som å holde inne meny-knappen og den i midten inne samtidig i 10-15 sek

Håper det var til noe hjelp

Edit: slått på målstreken av anders der. =)

Endret av Stein86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjenoppretter den ved å kobler den til dataen og starte itunes og trykk gjenopprett.

Dersom du har problemer med å koble den opp til dataen kan det hjelpe å sette den i "safe" modus.

Det gjøres litt forskjellig i de forskjellige nano generasjonene tror jeg.

Men er noe sånt som å holde inne meny-knappen og den i midten inne samtidig i 10-15 sek

Håper det var til noe hjelp

Edit: slått på målstreken av anders der. =)

Men den greieste måten å gjøre det på, hvis tilkobling til data går fint, er selvfølgelig slik som du skriver i begynnelsen her :) Kom ikke på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

ikke det heller, komblet til dataen, emn er helt død, må være defekt......

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke det heller, komblet til dataen, emn er helt død, må være defekt......

Har du prøvd dette med å holde inne meny- og valg-knappen samtidig også?

Som en siste løsning kan du også prøve å ta en "hard reset": hold inne meny- og play-knappen samtidig i ca. 10 sekunder. Dette vil slette eventuell musikk som er lagret på iPoden.

Endret av Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå tilbake dit du kjøpte den i morra.

Hvis de ikke vil gi deg ny, eller de vil sende den på reperasjon og det er under 14 dager siden du kjøpte den benytter du deg bare av angrefristen, får penger eller gavekort og kjøper en annen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå tilbake dit du kjøpte den i morra.

Hvis de ikke vil gi deg ny, eller de vil sende den på reperasjon og det er under 14 dager siden du kjøpte den benytter du deg bare av angrefristen, får penger eller gavekort og kjøper en annen :)

Angrefrist gjelder vel kun om man har kjøpt gjennom en nettbutikk? Men uansett er jo dette en klar reklamasjonssak, så jeg regner med at du får ny på flekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den er ny eller mindre enn et år gammel for Apple er en tanke vanskelige å ha med å gjøre i reklamasjonssaker. :(

Har hatt litt problemer med dette før.

På Tell her i Stavanger (offisiell Apple-store) ble jeg fortalt at dersom ipoden er under et år gammel får du bare en ny ipod med en gang mens de "kaster" den du leverte inn.

Eller så finnes det en fyr i Oslo som kaller seg dr. Ipod som fikser alt mulig rart dersom Ipoden er over et år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Den er snart et år, men jeg fikk den på nå.

Angrefristen på 14 dager er kun mellom nettbutikker, som kjøpsloven sier at de kan reparere varen om de ønsker det, samme feilen 3 gagner så har du krav på ny vare.

varer som er ment å vare vesentlig lengere en 2 år har du 5 års reklamasjonsrett på.

Garantien som Apple gir kan ikke under noen omstendigheter være dårligere en norsk kjøpslov, sier de 1 år hjelper det lite så fremt du er en privatperson, (bedrifts kunde er 1 år) som privat er minste reklamasjonstid UANSETT produkt du kjøper 2 år, en garanti fra en forhandler eller produsent er/skal bare være et tilegg til eller en bedre avtale en kjøpsloven.

De første 6 mndr må butikk/produsent bevise at DU ikke har gjort noe feil, og varen skal normalt sett sees på som "feilvare" eller at produksjonsfeilen har vært der fra dag 1. etter 6 mndr er det du som må bevise at du ikke ahr gjort noe feil eller påført varen skade.

Garanti og reklamsajonsrett er 2 forskjellige saker, garantien din kan gjerne være 1 år (så fremt den er lik eller bedre en reklamasjonsretten din) etter at "garantien" din har utløpt (feks 1 år) så har du fortsatt igjen 4 år reklamasjonsrett (såfremt varen er ment å var lenger en 2 år)

Dette gjelder faktisk også bil.... garantien din er feks 3 år men reklamasjonsretten din er 5 år...(div regler under dette igjen ang bevegelige deler etc)

meeeeeen back too IPOD

Den er på igjen, men er det noen som vet hvordan man kan legge inn musikk uten å benytte ITUNES greiene? syntes det ipod opplegget er så tungvint i forhold til en vanlig mp3 spiller som en bare drar filene over til og så er det bare å rocke i vei....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den er ny eller mindre enn et år gammel for Apple er en tanke vanskelige å ha med å gjøre i reklamasjonssaker. :(

Har hatt litt problemer med dette før.

Akkurat dette vet jeg alt om. Har hatt en sak gående i noen måneder nå, hvor jeg har opplevd skikkelig dårlig service fra Apple i en reklamasjonssak på et Macbook-batteri... Tell i Stavanger har helt topp service, men de får dessverre ikke siste ordet i en slik sak, siden det må gå gjennom Apple Support.

Men flott at det ordner seg med iPoden, truhaa. Dette med iTunes tror jeg bare er en tilvenningssak, for jeg synes også at det er helt genialt.

Endret av Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Greti å vite da at Apple er vrange for da shopper ikke jeg noe Macbook her... (fordelen med forumer det)

Ang reklamasjons saken skal du bare forholde deg til forhandler du ikke 3de part i saken, de skal ordne det ovenfor deg så ta det videre til Apple, emn desverre er det ofte mye mas også ved slikt, trenering av saken er ofte beste middel for å få kunde til å gi opp og drite i det...

Ja må vel bare finne ut av itunes da, men syntes det er mye enkeler med min Sony mp3 spiller, der er det bare å dra/slip så er de inne, og lyd messig er den like god som ipoden også imo...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greti å vite da at Apple er vrange for da shopper ikke jeg noe Macbook her... (fordelen med forumer det)

Ang reklamasjons saken skal du bare forholde deg til forhandler du ikke 3de part i saken, de skal ordne det ovenfor deg så ta det videre til Apple, emn desverre er det ofte mye mas også ved slikt, trenering av saken er ofte beste middel for å få kunde til å gi opp og drite i det...

Ja må vel bare finne ut av itunes da, men syntes det er mye enkeler med min Sony mp3 spiller, der er det bare å dra/slip så er de inne, og lyd messig er den like god som ipoden også imo...

Da virker det som om Tell ikke helt kan reglene, for de sa til meg at det var jeg som måtte ringe til Apple... Dette endte opp med en saftig telefonregning siden jeg til sammen har vært i telefonen med disse svenskene hos Apple Support i nesten 2 timer. Uten å komme fram til noe fornuftig...

Når det er sagt, så vil jeg likevel anbefale deg å kjøpe Macbook. Det er en helt fantastisk maskin, og for min del er det faktisk et av de beste kjøpene jeg har gjort i hele mitt liv. Hvis jeg ikke hadde vært så fornøyd som jeg er, hadde jeg byttet rett tilbake til en vanlig PC pga. denne saken med batteriet. Men jeg har blitt så glad i macen at jeg aldri kunne tenkt meg å bytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

OK, kona maser etter apple, men jeg har ikke hatt sansen for det jeg, blir for mye kr for "grom" wrapping

Du skal bare forholde deg til stedet du handlet varen du ikke 3de persons foretak, det skal de ordne, mulig det er noe andre regler ang support, men er det en produksjons feil er det de som skal betaler for tlf ikke deg, da kan du be de ringe deg eller får refundert tlf regningen mht support.. Er jo det glade vannvid da at du skal betale en support kost på xx antal kr når det er noe feil med produktet som du ikke har gjort selv... Er det software support er det vansklig å bevise/motbevise det, er det hardware feil skal jo maskinen inn til rep og da er det ikke over tlf......

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...