Gå til innhold

XC60 Sort mettallic


Dagsven

Recommended Posts

Hei folkens. Da har jeg skifta ut den hvite V70´n til en sort XC60 R-Design. Bilen har en del riper etter vaskemaskin etc. Vil anta at denne lakken er like hard som andre "Svensker"? Er nok bare å kjøre på S03 og orange pad? Jeg har en Skill roterende maskin. Er det noen som kan komme med tips til turtall press etc=? På min Skill maskin er det tall fra 1-6 tror jeg. Noen som har info om hvilket tall som gir sånn ca. rpm?

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start alltid med mildeste kombo og se hva du får fjernet med denne. Gå så gradvis grovere til resultatet blir akseptabelt :) S17+ på sort Scholl tok greit av vaskestriper på en V70 jeg tok for en tid tilbake og avsluttet også hologramfritt med samme maskin som du har.

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjefen sin XC60 for en tid tilbake og den var også sort metallic.

Den var litt under ett år gammel når jeg satte klørne i den, og her var det også en god del swirls før jeg startet.

Synes egentlig ikke at lakken på denne var så veldig hard, og jeg fikk faktisk ordnet opp i ganske mye med DAS-6, S17+ og orange Scholl. Var meningen at jeg bare skulle ta en 1-stegs på denne, så etter å ha prøvd roterende med S17+ på sort Scholl, noe som etterlot mye hologrammer, valgte jeg å hoppe rett på DA.

Kommer selvfølgelig ann på hvor jævlig den aktuelle bilen er. Men er den mat for roterende ville jeg nok prøvd meg med f.eks S03 Gold på gul eller orange etterfulgt av en runde med DA med S30 på orange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Har har hatt Volvo i snart 7 år og alle bilene har hatt steinhard lakk. Er ikke den råeste med maskin enda men klarer meg greit. Besitter kun s03 og ikke s03gold.

Tenker følgende: Spre på lav turtall, så opp på ca. 1800 rpm 3 pass og så siste ned på 800. Har evt. DA og S40 i bakhånd hvis det skulle bli for gærnt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjorde eg og nettopp. 199.- for en 2 kW Byggvarmer gjorde susen. Vips så blei det 13-14 grader:) Passelig det.

I en garasje som kun her isolert med asfalt plater så tror jeg nok det blir vanskelig å holde varmen i -10 som det er meldt utover blir det nok vanskelig:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en garasje som kun her isolert med asfalt plater så tror jeg nok det blir vanskelig å holde varmen i -10 som det er meldt utover blir det nok vanskelig:(

Åja. Da blir det nok litt vanskelig. Min har betongvegger, samt at jeg bor på vestalandet. Er litt mildere her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Da blir det nok litt vanskelig. Min har betongvegger, samt at jeg bor på vestalandet. Er litt mildere her:)

Jaha, er da ikke noe mildt her nå, i morges var det 12- her jeg bor.... Bor på Sotra vist du har hørt om det, altså i Bergen. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, er da ikke noe mildt her nå, i morges var det 12- her jeg bor.... Bor på Sotra vist du har hørt om det, altså i Bergen. :))

Hehe. Når eg skreiv det så var det noe mildere:) Men vestlandet pleier å ha det noe mildere enn borte i østen, midtnorge osv:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Når eg skreiv det så var det noe mildere:) Men vestlandet pleier å ha det noe mildere enn borte i østen, midtnorge osv:P

Hehe. Skjønner den :) Nå ser det ut som det blir litt mildere :)

...Sotra er ikke Bergen. :P

Hehe, ikke akkurat men de som bor på østlandet vet ikke det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...