chrsag

Hva er forskjellen på de 3 swisswax kostene?

Hva er forskjellen på de tre forskjellige swisswax kostene utenom det åpenbare at 2 er rund og 1 avlang? Skal i hovedsak brukes til pneu på matter. Må jeg da kjøpe pneu kosten? Eller kan en få tilsvarende på nærmeste fargehandel ect? Har tidligere brukt en fille, men synes det gikk unødvendig mye pneu på det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I motsetning til de som ofte leveres på fargehandel er SV sine ikke bygd opp med metall.

Det er en enkel grunn til at det er interessant i forbindelse med bilpleie.

Metall ruster, og hvis du da bruker kosten, kan du dra med deg masse rustpartikler som kan ripe opp lakken.

Hvor viktig det er med tanke på pneukosten, vet jeg ikke.

Forskjellen på de to runde er størrelsen. Wheel er størst, detail er mindre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dekksider bruker jeg en helt vanlig lakkpensel, glatt og flat bust. Metalldelene på denne står ikke i akutt fare for å komme nær noe som ikke tåler det. Og den blir jo ikke våt så den risikerer å ruste, har ikke sett noe ennå og har hatt den stående/liggende i over ett år nå

Har både en SV wheel brush og en detail brush. Dvs jeg har to wheel brush da den første sprakk etter å ha stått våt, plastikken rundt videt seg ikke like mye ut som busta eller treverket. Synes det er verdt å kjøpe spesialbørster uten metall til slikt bruk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil du ha koster som er billigere (uten metall på), så kan du jo gå for en eller fler av disse:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive