Martin.S

Tåler ikke SV Waschpudel vaskemaskin?

27 innlegg i emnet

Etter forrige vask med Washpudelen ble den litt svart så jeg la den i vaskemaskinen, sammen med noen MF jeg hadde brukt til å tørke vann og buffe voks.

Vasket på 95 grader med ca. 30ml Surfex i beholderen. Etter vasken var det dette som møtte meg:

Skadetpudel2_1024x683.jpg

Skadetpudel1_1024x683.jpg

Ser jo ut som den har ekspoldert:P

Kjøpte den på OMS så den er jo ikke så gammel heller. Hva er grunnen til dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel at den har sugd til seg vann og fått godt med omdreininger kan jeg tenke meg? Har bestandig vasket mine for hånd :-P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en annen tråd ang dette, bare kontakt swisswax, så ordner de opp i dette. De har hatt problemer med et dårlig parti fra en underleverandør.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vært oppe mange ganger før. Swissvax hadde et dårlig "parti" og erstatter såvidt jeg har fått med meg, om du sender den inn.

Edit: Slått på streken av Brynes store sønn.

Endret av FredrikRinge
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord skal den tåle en vanlig maskinvask?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, min ble slik etter første vask (40 grader skånsomt program).

Sendte en mail med bilde av min til Swissvax.

Jeg forklarte i mailen hvordan jeg hadde vasket den og spurte om jeg kunne gjort noe annerledes.

Fikk aldri noe svar på den, men ett par dager senere kom det hentelapp fra posten, så jeg tolket det som et klarsignal for maskinvask.

Kjempeservice!

:thumbs:

Ser at SV UK har skrevet tydelig på sin side at den kan maskinvaskes.

http://www.swissvax.co.uk/product_detail/wash_products/waschpudel_2

Det største arbeidet var å plukke ut en milliard puddelbiter fra alle de fluffy MF klutene jeg vasket samtidig.... ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett tråden Øyvind starta. Men spørsmålet mitt et egentlig om den tåler maskinvask. Eller om det er min feil at dette skjedde. Er ikke ute etter å få noen ny pudel om det ikke er meninga å kunne denge den på 95 grader i maskinen.

Edit: Ja jeg må blukke litt pels jeg også nå.

Endret av Martin.S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 3 år gammel pudel, som har gått utallige ganger på 90gr i maskinen, og den er så å si like fin, så de skal tåle dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sende mail til Swissvax (28.11.12) for å høre hva de mener. Venter spent på svar ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig med respons fra Swissvax synes jeg. Både i tråden og på mail.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sendte dem (etter oppfordring på forumet her) totalt 3 mailer uten svar ang min waschpudel, men de var bråkjappe å svare i tråden her som alle kan se, når jeg nevnte i offentligheten at jeg manglet tilbakemelding. Kom aldri verken svar eller ny i posten så ga blaffen i hele greiene til slutt.

Endret av Haakon O
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke bra! På generelt grunnlag bør alle slike henvendelser tas pr epost, men om noen ikke har gått svar her så er det høyst beklagelig! Kan jeg få be dere sende på nytt, så skal jeg ta det opp internt hos oss.

Til info: Dette har ingenting med offentligheten å gjøre! Dette er noe vi gjør i forbindelse med å holde et visst servicenivå og det at når en vare ikke er bra nok, så skål det ordnes opp i.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da anbefaler jeg å lese gjennom tråden om dette en gang til fra starten av: http://www.detailersclub.no/forum/topic/14208-hvor-lenge-varer-en-washpuddel/

Alt jeg vet er at det var null feedback via mail, men da det ble spurt åpent om det på forumet kom det 2 svar fra 2 ulike swissvax kontoer innen en time, for så å ikke være noe respons på mailer som det ble oppfordret til å sende om ikke noe dukket opp. 3 mailer totalt. Så til slutt ga jeg beskjed i tråden der at det ikke var vits i å bruke mer energi på dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har det seg slik at jeg forsøker å få sendt deg erstatningsvare. Jeg har beklaget at du ikke har fått dette til tross for flere henvendelser. Om du ikke ønsker dette, så må det bli din avgjørelse. Det har vært mange som har hatt dette problemet og de aller, aller fleste tilfellene er ordnet opp i. At det her har glippet kan jeg kun beklage igjen. At du forsøker å diskreditere våre hensikter får bli din sak, grunnen til at jeg svarer her er at jeg blir gjort oppmerksom på det her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Washpuddel tåler maskinvask.

Men det som er viktig å huske på er at man ikke sentrifugerer denne, spes, hvis det er lite i maskinen.

WP tar til seg mye vann og blir veldig tung, dette gjør at den kan revne eller bli deformert pga. sentrifugalkraften.

Så jeg anbefaler å skru av senterifugen og heller klemme ut vannet i denne før man legger den til tørk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har sendt ut mange svamper i forbindelse med denne serien som hadde en feilproduksjon.

At noen har vært uheldige og ikke fått svar på deres henvendelse skyldes en feil hos oss, vi får mellom 50 og 100 mailer hver dag, da kan det dessverre skje at man ”misser” litt innemellom.

Vi har en policy om at vi ikke skal krangle med kundene, det er noe man taper på over tid, vi ønsker at alle vår kunder skal være de mest fornøyde kundene.

Dette står under kjøpsbetingelser på vår nettside:

Dokumentasjon ved forsendelse
Ved returer, garanti, reklamasjoner og lignende må vedlegges et følgeskriv som refererer til fakturanummer, kjøpsdato, samt informasjon om hva forsendelsen gjelder. I de tilfeller hvor en garanti eller reklamsjonsrett gjelder vil vi stå for fraktkostandene - i alle andre henseende belastes disse kunden. Returnerte pakker som er sendt i oppkrav vil ikke bli hentet ut, alle saker skal avtales i forkant.

Jeg kan vel tørre å påstå å si, at vi aldri har benyttet oss av dette ovenfor de som har reklamert på varer, det har holdt med ett bilde, en telefon, en mail e.l, dette for vi ønsker å gjøre det lettest mulig for kundene. bla med at vi oppfordret til å ta kontakt direkte med oss, til tross for at dette ikke var kjøpt hos oss men ett annet utsalgsted.

Jeg beklager igjen og håper på forståelse for at vi også kan gjøre feil.

Mvh.

Kim

Endret av Kim/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter forrige vask med Washpudelen ble den litt svart så jeg la den i vaskemaskinen, sammen med noen MF jeg hadde brukt til å tørke vann og buffe voks.

Vasket på 95 grader med ca. 30ml Surfex i beholderen. Etter vasken var det dette som møtte meg:

Skadetpudel2_1024x683.jpg

Skadetpudel1_1024x683.jpg

Ser jo ut som den har ekspoldert:P

Kjøpte den på OMS så den er jo ikke så gammel heller. Hva er grunnen til dette?

Hei du kan vaske den på 30 eler 40.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du kan vaske den på 30 eler 40.

Det er ikke temperaturen som har gjort dette, men sentrifugeringen. Kjør en vask uten sentrifugering, så går det nok fint. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så MF og WP kan fint vaskes i maskin med Surfex?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! MF i allefall. WP vet jeg ikke hva er :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive