Gå til innhold

Kurs i bilfotografering


Bilfotografen

Recommended Posts

Bilfotografen

oppslag7.jpg

God kveld i stua!

Jeg heter Kasper van Wallinga og har hatt bilfotografering som delyrke i flere år.

Jeg driver www.bilfotografen.no og tilbyr profesjonell fotografering til private eiere og firmaer i Norge.

Jeg vil gjerne lufte påmelding til weekend workshop i bilfotografering!

Dette er et kurs for deg som vil lære å ta bedre bilbilder.

Kurset vil være delt i to, med en teoretisk del inne og en praktisk del hvor vi drar ut å fotograferer en bil sammen.

Den teoretiske delen (lørdag)

Vil først og fremst være en forberedelse til den praktiske delen.

Jeg kommer til å gå gjennom hvordan jeg jobber med tanke på komposisjon, eksponering, lys(setting) og teknikker.

Det vil bli en gjennomgang av de forskjellige områdene for å få en basisforståelse, eller bedre forståelsen man allerede har. Siden forskjellige deltagere vil være på forskjellige stadier kan vi ikke bruke for lang tid på hvert område.

Det blir gjennomgang av en del bilder jeg har tatt for blant andre Autofil, hvor jeg forklarer litt tanker om hvert bilde, viser hvordan de er lysatt og hvordan de er retusjert i Photoshop.

Den pratiske delen (søndag)

Vi tar turen ut med en bil i Drammen-området og fotograferer den på location. Denne delen er å få "hands on experience" med det vi har gått gjennom teoretisk. Vi plasserer bilen i et miljø og står sammen som gruppe og fotograferer. Så blir det veiledning og tips/tricks på de forskjellige vinklene. Samt mulighet til å stille spørsmål selvfølgelig.

Det første kurset blir lør. 23 og søn. 24 mars. (med forbehold om snøfrie veier og litt behagelig temp.)

Lokasjon: Bragernes torg, Drammen. Parkering i umiddelbar nærhet.

Mat og drikke på lørdagen er inkldert i prisen.

Pris: 2.100,- per pers.

Må man ha mye profesjonellt ustyr for å delta på kurset?

Nei, men du må ha et speilrefleks kamera du kjenner godt og enten et allround objektiv eller flere objektiver. F.eks et vidvinkel- og et teleobjektiv. Det er også en stor fordel med kamerastativ ("tripod"). Men utstyret er ikke alt, husk på at kameraet tar bildet, men fotografen lager det. :)

inside.jpg

Stortest-rudskogen-Kasper-van-Wallinga-72.jpg

sidewing.jpg

oppslag5.jpg

riggbildecali.jpg

Stortest-rudskogen-Kasper-van-Wallinga-49.jpg

cover3.jpg

interior.jpg

458.jpg

Autofil-Stortest-4wd-stv-passat-508-cx-5-5007.jpg

building.jpg

Mvh

Bilfotografen.no

Kasper van Wallinga

Tlf. 94885229

post@bilfotografen.no

Endret av Bilfotografen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Jeg er klar for kurs, tar gjerne ny info og input. så fremt jeg får det til å gå opp.

Når vil du kjøre binnende påmelding?

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilfotografen

Hei Dag!

Skal prøve å tilpasse innholdet så det ikke blir for avansert, heller ikke for enkelt. Siden alle er på forskjellige kunnskapsnivåer.

Men det er jo en fordel å ha tatt endel bilder slik at kameraet og instillingene ikke er helt ukjent.

Det finnes jo mange typer kamera, Sony, Olympus, Canon, Nikon osv. Jeg kan ikke garantere at jeg kjenner instillingene på f.eks Olympus da jeg er mest kjent med Canon og Nikon. Så for å utnytte tiden på kurset effektivt er det litt avhengig at hver og en kjenner sitt kamera. Det finnes uansett halvautomatiske instillinger som gjør at hvis man ikke ønsker "å være helt manuell" så kan man "safe" litt på disse :)

Endret av Bilfotografen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilfotografen

Jeg er klar for kurs, tar gjerne ny info og input. så fremt jeg får det til å gå opp.

Når vil du kjøre binnende påmelding?

Hei! Flott! :)

Jeg vil måle interessen nå og så kommer jeg tilbake med påmelding over nyttår. Holder tråden oppdatert selvfølgelig om dette.

Endret av Bilfotografen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilfotografen

Dette vurderer jeg også, men jeg har null peiling på lukkertid osv, men det er vel det vi lærer?

Hei!

Ja, det går vi gjennom siden det er helt avgjørende. Når man har lært det åpner deg seg helt nye muligheter :)

Spesielt for dere detailere med tanke på skarphet på bildene osv.

Umiddelbart savner jeg litt mer info om hvem som arrangerer dette.

Navn, firma osv osv.

Jeg ser det står på nettsiden din, men det bør også opplyses her inne.

Det er alltid ryddig om slik info er tatt med. :-)

Hei Øystein!

Tusen takk, det var en flott tips!

Jeg er "på saken" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Absolutt av interresse, "vanlige" fotokurs er ikke så interresant for min del.

Jeg skal prøve å presse det inn i min student-timeplan over nyttår - gitt at penger og andre ting ikke kræsjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...