Gå til innhold

plastfornyer med lang levetid


bayersk-mach-werk

Recommended Posts

bayersk-mach-werk

heisann noen som veit om noen skikkelig bra plastfornyere som holder koken over lengre tid, skulle hatt en som holdt litt kjipt å måtte påføre så ofte da tiden ofte ikke strekker til eller lysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

niks, har bare noe autoglym og pneu som jeg pensler på diverse, pluss en helt forferdelig svart guffe fra turtle wax.

det er jo en stund siden jeg hadde det på bilen og da så blir en runde nå til helgen med wax og plastfornyer. igjen så kan jeg jo prøve og få dokumentert hvor lenge plast-fornyern til autoglym holder.

, men det er vell egentlig ikke plast heller , vet egentlig ikke helt , men listene rundt vinduene på bilen min skal være svarte men nå er de mere grå en svarte , pleier jo å funke med plastfornyer på de da så prøver igjen, eller er det feil å bruke det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter også med å finne noe som er særlig holdbart på både min og fatter sin bil. opplevde at listene ble fine å grå etter hver vask eller regnvær... nå skal det sies at begge disse bilene ikke har hatt beste stellet før jeg ble små hekta etter å meldt meg inn her.

men som simen sier. test owatrol polytrol. jeg testa på begge bilene å det har hengt på i flere uker nå. la bare ett strøk så ikke helt jevnt og fint desverre. så skal ta ett par runder til nå som jeg ser at detta virker. anbefales uansett flere tynne strøk.

er også viktig å vaske listene så bra som mulig. jeg brukte sterk surfex avfetting på en klut å gnidde godt først.

dette fungerte ihvertfall bra på mine problematiske plast lister...

har ikke prøvd owatrol rundt vinduer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Owatrol polytrol holder mange ganger så lenge som vanlige plastfornyere. Har holdt nå i 2 år på en astra her, mens det beste jeg fikk til med andre produkter var et par uker. Men denne er nesten å regne som en slags klarlakk som trekker inn i plasten. Kan ikke brukes på gummi.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rengjøring med f.eks surfex og børste før påføring vil påvirke enhver behandling positivt i.fht holdbarhet og utseendet, mange som ofte glemmer dette og peiser på etter vanlig bilvask.

For holdbarhet er Gtechniq C4, CarPro Cquartz Dlux og liknende dyrt men uslåelig.

Regner med du har testet disse mot hverandre og f.eks polytrol over flere år for å kunne konkludere med noe sånt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

AG Bumpercare holder i 1-3 vask eller regneværsdager og er også magnetisl mot veisøv, pollen osv. Ikke noe serlig godt produkt.

I mitt tilfelle holdt Polytrol i ca 2 mnd, så det er tydelig at vi har forskjellig erfaring med holdbarheten på dette produktet. Synes også at den blir litt for glossy.

Her om dagen startet jeg en test på Rejuvenator. Tråd kommer senere når jeg har fått sett litt på hvor godt den holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

hadde ag bumepercare i motorommet der har den holdt seg ypperlig , jeg hadde og et problem med bilen der mye av oljen spruta ut i hele motorommet og ag bumpercare så ut som å ligge som en beskyttelse masse på alt av plast i motorn så avspyling av olje gikk relativt lettt.

mens utvendig så holder den vell tja.... 1 mnd så blir det dårligere etter hvert som bilen blir vasket, hvor lenge en slik behandling holder har nokk noe med hvor ofte folk vasker bilene sine og hvor sterk avfetting som blir brukt osv osv.

så for en som vasker bilen flere ganger i uka mot en som kun vasker 1,gang eller sjeldnere så vil den nokk holde lengst for han som vasker minst, sikkert derfor folk har ulik oppfatning av holdbarhet på produktene.

men det virker som owatrol er the way to go , så får ta med det på neste storhandel da ;)

i mellomtiden så skal jeg prøve å få dokumentert de plastfornyerne jeg har foreløpig her hjemme og holdbarhet så får jeg se. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste månedene før jeg solgte V70`n brukte jeg GTechniq T1, den var enklere å bruke enn polytrol også ga den en vanvittig beading/vannavvisende effekt jeg ikke har sett hos andre slike produkter. Dog kan jeg ikke si så mye om holdbarheten annet enn at den holdt de 1-2 mnd til bilen ble solgt, og på nybilen var det ingen lister å prøve den på. Så hvis C4 har bedre holdbarhet enn T1, må det jo være et bra alternativ :)

AG Bumpercare holder i 1-3 vask eller regneværsdager og er også magnetisl mot veisøv, pollen osv. Ikke noe serlig godt produkt.

I mitt tilfelle holdt Polytrol i ca 2 mnd, så det er tydelig at vi har forskjellig erfaring med holdbarheten på dette produktet. Synes også at den blir litt for glossy.

Det må være et eller annet rart med luften der du bor :P

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polytrol / Respect må buffes etter å ha stått i 5-10 minutter. Ellers blir den velly shainy ja. Buffer man så blir den ikke nevneverdig "blankere" enn f.eks Rejuvenator (bildebevis kommer i egen tråd snart).

Jeg polytrerte Saab'n til svigermor for litt over 2 år siden. Den har fått litt "skamvask" innimellom, noen vask DCN-style og ellers luntet og gått sine 7-8000 km i året. Bumperne er like fine den dag i dag. Min egen Saab ble også polytrert ved anskaffelse i desember 2009 og ved salg i mai i år så ble det spurt om jeg hadde kjøpt nye speilhus nylig.... Golfen fikk Respect på plasten i mai, og de ser fortsatt like fine ut.

Nå kjører jeg side-by-side med Respect og Rejuvenator på XC70'n, så får vi se utover vinteren/våren hva som skjer. Men at Polytrol / Respect er overlegent (så langt) alt annet på markedet er vel hevet over enhver tvil. Ihvertfall hvis man tar med pris-faktoren her. 149,- for en flaske med Respect, og det holder til minst 20 biler. Hvis ikke 30 eller 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg respekterte saaben til svigermor..."

hmmm..

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babelfisken

Rengjøring med f.eks surfex og børste før påføring vil påvirke enhver behandling positivt i.fht holdbarhet og utseendet, mange som ofte glemmer dette og peiser på etter vanlig bilvask.

Regner med du har testet disse mot hverandre og f.eks polytrol over flere år for å kunne konkludere med noe sånt? ;)

Jeg nei. Men tar jeg feil? Trodde dette var den vedtatte sannheten for tiden. Ikke at DCN diskuterer så mye av disse semipermanente nono-forseglerene (untatt for vindu) men jeg har ikke sett mye negativt sagt om dem på steder som detailerworld på tross av ganske drøye påstander fra produsentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...