Gå til innhold

Hjelp med bestilling


stroker

Recommended Posts

Hei, folkens!

Leser side opp og side ned om detailing om dagen, og nå kribler det etter å få på plass noen proffe produkter. I den forbindelse har jeg satt opp følgende på ei temporær bestillingsliste

-Flex XC 3401 VGR DA

-Menzerna Intensive Polish

-Menzerna Final Polish

-Menzerna Sealing Wax APO 60

-Menzerna Power Gloss Compound S34A

-Menzerna SIP

-Menzerna Super Finish 106 FA

-Menzerna Finishing Glaze PO 115C

-Menzerna Top Inspection

-Meguiars #21

-Meguiars #26

-Meguiars #80

-Meguiars #82

-Meguiars #83

-Duragloss 105

-Duragloss 111

I tillegg er det jo lagt inn diverse Microfiber og beige + burgunder + gul Meguiars 6.5" Soft Buff pads

Som dere ser så blir det å satse på produkter fra Meguiars og Menzerna

Noen som har noen innspill å komme med??

På forhånd takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Anders

    6

  • kris1986

    6

  • stroker

    6

  • bjorke

    4

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Hei, folkens!

Leser side opp og side ned om detailing om dagen, og nå kribler det etter å få på plass noen proffe produkter. I den forbindelse har jeg satt opp følgende på ei temporær bestillingsliste

-Flex XC 3401 VGR DA

-Menzerna Intensive Polish

-Menzerna Final Polish

-Menzerna Sealing Wax APO 60

-Menzerna Power Gloss Compound S34A

-Menzerna SIP

-Menzerna Super Finish 106 FA

-Menzerna Finishing Glaze PO 115C

-Menzerna Top Inspection

-Meguiars #21

-Meguiars #26

-Meguiars #80

-Meguiars #82

-Meguiars #83

-Duragloss 105

-Duragloss 111

I tillegg er det jo lagt inn diverse Microfiber og beige + burgunder + gul Meguiars 6.5" Soft Buff pads

Som dere ser så blir det å satse på produkter fra Meguiars og Menzerna

Noen som har noen innspill å komme med??

På forhånd takk for all hjelp

Grei liste du har ordnet deg ser jeg.. Hadde det vært meg som skulle kjøpt, hadde det blitt:

Menzerna SIP, PG og FP + Top Inspection og Duragloss 105 og 111.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intesive Polish (IP) er SIP (men i eldre type), bare så du vet. Meguiar's#83 og SIP er omtrent like grov, men til BMW-lakk så er nok SIP litt råere.

Rens : Megs Meguiar's#105

Polish : Menzerna SIP

Finish : Menzerna 106Fa eller Megs Meguiar's#80

Selaer: 21 2.0 eller Duragloss

Voks : Tja... Meguiar's#16 synes jeg er mye for pengene, samme med Victoria Conc.

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser du når du bestiller, du får en mail som du svarer godkjenn eller ikke godkjenn på.. Tror noen her sa at det gikk an å gange summen med 1,5 (?) så fikk du ca totalpris på frakt og varene, men kan godt hende jeg surrer nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ser jo greit ut det, men jeg ville heller kjørt Menzerna fullt ut og heller kostet på meg en skikkelig voks... Og husk også adapter til maskinen.. En sånn bestilling ender nok fort på 2-300dollar, så 1500-2000kr i frakt skal du ikke se bort ifra.. Blir jo endel vekt ut av både maskin og 10x 1l flasker ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gå for Flex pakken fra SS?

Da får du jo Flex maskin, Menzerna produkter, Sonus pads og et par Microfiber. Jeg angrer ihvertfall ikke et sekund på at jeg gikk for denne pakken. :D

I tillegg så slipper du jo å stresse med omformer, fraktutgifter og ikke minst mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gå for Flex pakken fra SS?

Da får du jo Flex maskin, Menzerna produkter, Sonus pads og et par Microfiber. Jeg angrer ihvertfall ikke et sekund på at jeg gikk for denne pakken. :D

I tillegg så slipper du jo å stresse med omformer, fraktutgifter og ikke minst mva.

Støtter den! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg er noen ekspert, er det nødvendig med så mange forskjellige polishes for en nybegynner? Både Menzerna og Meguiar's.

Eneste grunnen jeg kan komme på er at, så vidt jeg har erfart, oppfører de forskjellige polishene seg ulikt alt etter hvordan temperaturen er, og det kan derfor være greit med litt å velge mellom. I et sjeldent tilfelle kan man også møte på den velkjente "sticky" klarlakken, og da kan det være greit med et lite arsenal av poleringsmidler. Men så lenge man ikke har planer om å gjøre bedrift ut at dette her, så vil jeg tro at det skulle holde i massevis med kun ett merke. Menzerna er hvertfall alt jeg kommer til å trenge. Dessuten er menzerna mer effektiv på hard klarlakk enn meguiars, og jeg vil derfor tro at mezerna er et bedre valg for stroker, med tanke på at han har BMW.

Scholl hadde nok heller ikke vært dumt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Scholl er snadder det også, har p.d.d A15 som favoritt i skapet hjemme her, den er knall å jobbe med

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...