Gå til innhold

Klargjøre bil for salg. Hvilke produkter?


AleksanderK

Recommended Posts

Hei!

Jeg skal klargjøre mamma sin bil for salg. Tenkte derfor å kjøpe litt produkter for å få den til å se bra ut.

Bilen er sølvgrå, og har ingen/lite rust og bulker.

Jeg tenkte å bestille fra http://shinearama.co.uk/

Skal hvertfall kjøpe Iron-X da den har gjort underverker på min egen bil.

Tenkte å ta hele bilen med den. Hva bør jeg gjøre etterpå? Claye den og gi den en lakkforsegling?

Kjøre på med noe scratchremover?

Hadde vert veldig greit med en link til hvert produkt og hvilken rekkefølge jeg skal ta ting i. HAr ikke poleringsmaskin, så kommer nok til å ta ting forhånd. Kan evt. låne meg en biltemamaskin, men den har veldig stor pad. Kan jeg bruke den store pad'en som kommer med den maskinen? Den er veldig tykk.

Takk,

Aleksander

Volvo 740 1990

Volvo V70 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Hei :) På Shov and shine forumdelen finner du mange sånne jobber i riktig rekkefølge oftest :) Velg det du føler er viktigst.Om det ikke skal maskinpoleres, så husk at det kan bli merker etter clay.Kan få det ganske rent med bare avfetninger og bøttevask også, og da må du kanskje ikke claye.Jeg ville gjort det enkelt og handlet på f.eks bilnerden.no.Norske nettbutikker kan hjelpe mye mere.Raskt! Og de kan helt sikkert sette opp en liete for deg også etter en kort prat.

Jeg ville hatt: Prickbort,Surfex,Iron-x som avfetning.En god Shampoo.Tørkehåndkle.Collinite476 som voks til slutt f.eks.den varer vinteren igjennom selv uten maskinpolering eller cleanerfluid eller lignende først :) Skaff deg ovatrol polytrol også, og en pensel.Da ser plasten mye bedre ut.dra over med mikrofiber 20 minutter senere.Om det ligger tykt på så tørker det sent og setter seg sand i om den står ute eller blir kjørt.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Du har ikke vurdert å kjøpe deg en maskin? Jeg vil anbefale noe sånt som dette:

Vask:

  • Prewash Surfex HD (Surfex får du også i litersflaske. Dette er et produkt som er veldig allsidig og blir brukt av mange her inne. Et må ha produkt)
  • IronX (ser ut som du kjenner til dette produktet?)
  • Prickbort har de ikke hos Shinearama, men kan kjøpes hos bla. Bilnerden til en hyggelig pris.
  • Såpe til bøtta. Her er det mye å velge i som er bra. Selv synes jeg SG Körsbär er en god shampoo til en rimelig pris.
  • Felgrens. VP Bilberry synes jeg gir mye for pengene. Mange her som er uenig med meg der pga det finnes andre felgrenser som f eks Scholl Rim7 eller BH Auto-wheel som er bedre på ekstremt møkkete felger. Bilberry egner seg egentlig best til hverdags vask og ikke ekstremt møkkete felger. Det som ikke Bilberry tar tar du med IronX (som regel).
  • Clay

    Polering:

    • Maksin DAS6 Pro (Linket til maskin med uk plugg pga eu plugg er utsolgt. Her kan du bare klippe av kontakten og sette på en ny)
    • Pute Sort Scholl (for øyeblikket utsolgt)
    • Produkt S17+ (Linket til litersflaske, men fåes også i 250ml flaske. Du får mer for pengene med 1 liter)
    • Wipedown Carpro Eraser

    Velger du å låne biltema maskinen isteden for å kjøpe egen, så kjøper du 2 stk 85mm puter. Disse skal passe maskinen som har 2 små hoder. Den med et stort hode som du nevner er ikke noe serlig bra.

    LSP:

    Her er det mye å velge i. Det finnes dyre vokser og billige vokser. Av de billige, så ville jeg valgt Natty's red (utsolgt for blå og hvit) eller en av Collinite sine vokser. Dodo Juice synes jeg heller ikke har så ille priser, men de er litt dyrere enn Natty's og Collininte. DJ selges også som sample's (En sample holder til ca 3-6 biler. Alt etter hvor tynt du klarer å legge voksen og hvor stor bilen er)

    Du trenger også endel Microfiberkluter.

    Nå har ikke jeg fokkusert noe serlig på rekkefølgen her, men ta en titt i noen S&S tråder her på forumet, så skjønner du raskt hvordan dette fungerer.

    Det finnes mange gode produkter på markedet så dette er ingen fasit, men en liten pekepinn på hva du trenger. Bytt gjerne ut noen av produktene jeg anbefaler med noe annet hvis du føler det. Mulig jeg har glemt noe her også. Kommer jeg på noe mer, så legger jeg det til her eller så er det sikkert noen andre som sier ifra også :)

    Linket til Shinearama pga du ønsket dette. skulle ombestemme deg så har samarbeidpartnerene her på forumet har også gode priser.

    Blir du VIP medlem så får du rabatter hos alle disse.

    Velkommen til galskapen :fun:

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt meg nøye om før jeg handlet. Lager du en skikkelig liste over hva du trenger og ønsker, slipper du billigere unna enn å småhandle ting her og der.

Så må du tenke at du sikkert kjøper produkter for å ta din egen og andres biler også. Så kanskje lurt og kjøpe litt mer enn akkurat det du trenger. Det er billigere også.

Gutta ovenfor har kommet med mange gode tips til produkter, og som silset sier lærer du mye av å snuse rundt på forumet.

Mitt tips til en nybegynner som ikke velger å bruke så mye penger til korrigering/polering er å kjøpe en "tohodet Biltema" maskin. Med riktig puter og produkter for en mye glede og nytte som ikke koster skjorta.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...