Gå til innhold

Limfjerner


Arne

Recommended Posts

Takker for alle gode råd så langt.

Har tenkt og kjøpe en flaske citrus rens,pluss jeg har en kanne med tynner så da ser jeg hva som funker best

Tynner funker sikkert best.. Men er vel ikke best for lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Citrus rens tar det rimelig sikkert.....brukt masse av det..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan skrive under på at tynner overhodet ikke er bra for lakken, fikk tynner på gamle merca te mormor engang, og når jeg skulle gni det vekk tokk det med seg lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan skrive under på at tynner overhodet ikke er bra for lakken, fikk tynner på gamle merca te mormor engang, og når jeg skulle gni det vekk tokk det med seg lakken.

Hm, det var da rart.. hadde det ligget litt en stund da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt tynner flere ganger på billakk uten at det har blitt skade av det,men så har jeg vasket like etterpå og da,men er ikke tynner slik at det fordamper rimelig fort da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt såkalt "vasketynner" hos en billakkerer for og fjerne lim o.l etter bokstaver som ble fjernet, og den funket knallbra uten å skade lakken.

Kjøpte så en boks med tynner på biltema, og den gjorde lakken så matt at jeg måtte gå over med maskin og 106ff for å få det bra igjen.

Poenget er vel at noen tynnere kanskje er sterkere enn andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, fikk maling der så brukte malingfortynner til å få det av igjen. Veit ikke om det var noe i kombinasjon med malinga eller noe jeg? men gnei ivertfall blå fargen utover. Men nå skal det også nevnes at den ikke hadde klar-lakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...