Christoffer

Skal kjøpe ny bærbar pc

Hei, er på jakt etter nå bærbar pc. Skal hovedsaklig brukes til surfing og slikt. Samt når jeg er på tur vil jeg ha mulighet til å redigere litt filmer fra goporene jeg har.

Har sett litt på denne: DELL

Eneste jeg har tenkt på er at Lenovo sine er vel ganske godt bygd. Mtp at jeg ofte er ute på tur, men har hatt en XPS15 og den har vært med på utallige fly og bilturer og lever i beste velgående.

Ellers har jo de foskjellige netshoppene litt forskjellig, men er for lenge siden jeg har drevet med dette til å vite hva som er "in" :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt meg en Kunshan P150E fra Multicom, som er knallsterk når det gjelder hardware, men selv om jeg kjøpte 15-tommern er jeg på nippet til IKKE å kalle dette en bærbar.

Om hovedbruken er på fly og på reise, ville jeg heller hatt en som er mye mindre og bruker mye mindre strøm.

Personlig er jeg ikke i tvil om at Macbook Air er den beste, ekte bærbare på markedet for tiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MacBook Air er ikke dum men er desverre ikke aktuell da jeg jeg har en god del programvare til windows som jeg har betalt for. Samt den er dyrere med så lik konfigurasjon jeg klarte, samt den har ikke kablet nettverk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ihvertfll ikke i tvil om at jeg ville prioritert en god cpu, en god ssd og droppet dedikerte skjermkort med mindre du skal spille spill på den også.

Mye kan kjøres på Intels integrerte løsning, og den bruker bare en brøkdel av strømmen. Da blir ikke maskinen så varm heller, så den støyer mindre (pga viftene) og blir ikke varm og ubehagelig.

Den Kunshan-løsningen jeg har kjøpt kjører Intels løsning når jeg surfer og er i desktop, og bruker Nvidia's 4GB dedikerte skjermkort når jeg skal spille. Ganske stor forskjell på støy/varme på de to løsningene.

Dell leverer jo varene de, så det er jo strengt tatt bare å se over det som betyr noe for deg. Du kan jo for moro skyld sjekke ut andre modeller fra Kunshan på multicom.no og se om det er noen der som tilsvarer hardwaren på Dell-maskinen til en bedre pris.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp denne!

Kan sikkert plotte greier i DOS på den c",)

oldibmer_laptop.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive