Gå til innhold

Insignis V3 vs. Concorso


oseb

Recommended Posts

Jeg trenger litt råd...,

Hoppe på gruppekjøp Insignis V3 eller safe med Concorso??

Frister med V3, men igjen så er jo Concorso velprøvd.

Det er ment som hovedvoks for 4 biler i husholdningen.

Har Scholl Vintage og er storfornøyd, men har lyst på SV:) Ønsker SV sin lett vaxonvaxoff..

CR er liiit utenfor budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker: har du mulighet, lyst og rå, så prøv deg med en Insignis V3. Dette fordi den mest sannsynlig blir produsert i begrenset opplag(som før), og vil som nevnt her være mellom Concorso og Mystery. Og skulle det ikke være godt nok for deg, så tror jeg det vil være mulig å selge den lettere brukt til en annen nysjerrigper :)

Uansett så er det litt vanskelig å svare konkret på spørmålet ditt da V3 ikke er på markedet og folk har fått testa den..

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Jeg er veldig spent på når det kommer noen tester av V3! Har nok Shield igjen til å kjøpe meg ny voks nå, hehe.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannskrekken (sheeting) til V1 var hakket vassere enn Shield, og beading som Concorso (US). Holdbarheten sånn pluss/minus Shield (som jeg synes er bra), og da litt bedre enn Concorso. Så 2 lag med Insignis = 1 lag med Shield + 1 lag med Concorso. Så sånn sett er Insignis en god voks. Men har du Shield eller Concorso (eller som de fleste: begge to...) fra før så tror jeg ikke du vil merke noen spesiell forskjell opp mot Insignis. Men limited edition er jo alltid morsomt, og voksen er bra den. Jeg har ikke Insignis (1 eller 2) selv, men det har vært skrevet såpass mye om den her inne - og har sett den "in action" ved noen anledninger.

Mystery svetter noe hinsides (og mye mer enn Concorso) så den inneholder nok noen % mer Carnuba enn Concorso. Hva som er %-innholdet i Insignis vs andre SV-vokser vet kun SV og Ketil/Bernhard.

Men den er god, og vil fungere meget godt som LSP for dine fire biler i flere år.

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Insignis V1, Consorso og Shield i samlinga. Og Insignisen er uten tvil favoritten, selv om denne blir brukt minst, man blir fort litt reddere for en voks det er laget bare 50 av enn en som hører til det normale utvalget.

Så på kundebiler blir det som regel Shield eller Concorso, mens at på egne biler er det kun Insignis som gjelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.. :-) jeg er ute etter en voks med de klassiske SV kvalitetene, og at den i tillegg er Limited Edition gjør jo ingenting. ;-) spørs om det ikke blir en slik på meg da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Viss det er LTD, hvor mange eksemplar blir laget?

V1 og v2 er laget i 50 og 60 eksemplarer synes jeg å huske.Tipper det er omtrent det som blir laget nå også.

Har kjøpt begge versonene av insignis, men kjøper ikke v3 nå..Gjør det om den finnes til våren, men stresser ikke.

Insignis er bare knallbra!Lett å jobbe med og har en beading og sheeting jeg ikke har sett lignende til før.På filmen har jeg sprayet på en liter vann på panseret før beading begynner å gå over til sheeting om jeg sprayer hardt på :)

Endret av hmsilset
  • DCN Poeng 1

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ble sugen jeg nå som jeg så filmen, men jeg har voks nok. :P Blir jo slik med f.eks Shield også.

Noen som vet hva forskjellen mellom V1, V2 og V3 er?

Im a teaser :) Forskjellen er ikke så stor fra V1 til V2 ihvertfall.Egenskapene ser ganske like ut.V1 har gamlekrukka som er bedre å holde/jobbe med, og V1 er muligens litt mykere enn V2.Forskjell på lukt er jeg ikke sikker på.Solgte min V1.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...