Gå til innhold

Hundelukt i bil - enkleste måten å bli kvitt lukta


Simen

Recommended Posts

Yo!

Som emnetittelen sier, hva er det mest effektive mot hundelukt?

Har en ganske ny XC70 her, som lukter våt hund. :( Skal gå over interiør med trykkluft og støvsuging, samt rengjøring av plast, vinyl og skinn med APC. Tenker så å la den stå med ozonrenser over en natt, men frykter at dette ikke er tilstrekkelig. Bør jeg rense all tekstil også for å bli kvitt denne lukta? Er litt tiltak å gjøre det, krever en del tid og krefter å rense en hel bil, og er egentlig for travelt for sånt..

-Simen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde nok rense tekstilen..

Men du kommer et stykke med å bruke bøttevis med luktfjerner.

Hadde en bil som luktet grusomt med røyk, den tømte jeg to flasker med Meguiars Odor Remover i og det hjalp faktisk.

Luktet fortsatt litt røyk om sommeren når sola stekte på bilen, men det hjalp mye.

Dette var forøvrig før jeg hadde hørt om DCN :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Are G: Mhm hehe :D Vi har luktfjerner og jeg prøvde et par runder med den. Det forsvant med en gang, men etter en stund kom det desverre tilbake (dette gjorde vi rett før en kunde skulle prøvekjøre bilen, og han merka ikke noe til hundelukta :P). Skal muligens klargjøre den bilen ferdig til uka siden det er jeg som skal ha leveringer, og den er muligens solgt til han som prøvde den, derfor legger jeg nå slagplan for å bli kvitt hundelukta for godt.

volvoRsport: Bra tanke det. Tror jeg renser hele bagasjerommet, med vegger osv. og tar den "vanlige" runden med trykkluft og grundig støvsuging ellers. Er jo forholdsvis ny bil dette (2010 tror jeg), så den er ikke spesielt skitten. Er skinnseter også selvfølgelig, så de blir renset med Meguiar's APC. Er nok hovedsaklig bak som er problemet. Kanskje jeg burde rensa taket bakerst også (der hunden har vært)? Eneste problemet da er at det vil bli skjolder/skille så burde egentlig rense hele da. :(

Tidspress? Ja det er ganske voldsomt til tider. :P Idag måtte jeg vaske en gravskitten XC60 utvendig, samt mattespyling, støvsuging og litt sveiping inne i bilen på 20 minutter. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...