Gå til innhold

Hvilken ruteforsegning for lave hastigheter?


Are G

Recommended Posts

Har lest litt om de forskjellige ruteforseglingne og lurer på hva jeg skal legge på min nye bil.

Blir nok i all hovedsak kjørt i hastigheter 50-60 km/t og dette er vel litt lite.

Har Stoner rain repellent, Rain-X og nanolotus proff i skapet.

La en runde med rain-x men av en eller annen grunn fungerte den ikke (??) buffet vel for hardt :D

Stoner er lagt på men den varer ikke mer enn noen dager.

Hva er din erfaring med de forskjellige forseglingene? Hvilken fungerer best i lave hastigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rain-X må du sikkert legge 2-3 lag av for å få full effekt. Jeg har det på frontruten nå og får en veldig umiddelbar effekt så fort jeg bikker 60km/t. Med riktige aerodynamiske egenskaper på bil og frontrute ser jeg ikke bort ifra at du kan få grei effekt allerede fra 50km/t.

Endret av EspenL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Jeg tror jeg ikke hadde valgt Rain-X. Ja, den er grei, men jeg hadde heller valgt noe som gir bedre holdbarhet og som skyver av vannet litt lettere :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Nanolex Glass Ultra? Denne fungere supert fra hastigheter ned til 40km/t. har nå hatt den på i 4 mnd, kan ikke se noe at den begynner å bli dårligere. Så den anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Mange som skryter av den. Kan slappe meg få lov til å spørre hvor mye den egentlig koster, uten at jeg må klikke meg inn på en ny nettside? :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som skryter av den. Kan slappe meg få lov til å spørre hvor mye den egentlig koster, uten at jeg må klikke meg inn på en ny nettside? :)

Underkant av 300 kr, den er dyr ja, men trenger ikke mer en 3 til 5 dropper pr rute. Så du har den over flere ganger. Nesten som at det skulle være et problem å få den av igjen fra ruta. ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har nanolotus proff. La et nytt lag her for litt over to uker siden, og det begynner å skli av allerede ved ca 40km/t (!). Ved tidligere forsøk har det gjerne vært ved ca 60-70km/t.

Tror jeg gjorde noe feil da jeg la det på, for etter forseglingen hadde blitt lagt på, herdet og buffet som jeg har gjort de 4-5 gangene jeg har brukt dette før. Så fikk det stå noen timer og ikke før jeg satte meg bak rattet for å kjøre en tur merket jeg at det var noe så sinnsvakt med hologrammer over hele ruten. Hele frontruten lyste opp som nordlyset når det kom biler i mot så det var relativt håpløst å kjøre med, men jeg har jo heldigvis alltid noen rene MF i bilen, så det ble intens panikkbuffing på nærmeste busstopp før jeg fikk bort alt. Kanskje det fikk ligge å godgjøre seg alt for lenge og derfor ble ekstra bra...?

Så tipset er: Nanolotus proff, laaang herdetid og buffing til senebetennelsen tar deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke blir fornøyd så prøv Wolf's Glass Guard, den imponerer stort her. Vet ikke om du har like skrå frontrute som meg, men på min bil renner vannet enkelt av fra 50 km/t og oppover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis du ikke blir fornøyd så prøv Wolf's Glass Guard, den imponerer stort her. Vet ikke om du har like skrå frontrute som meg, men på min bil renner vannet enkelt av fra 50 km/t og oppover. :)

WCGG er så å si steindød på konebilen etter at jeg la det på den i juli-august eller så i år... la dog bare ett lag, så godt mulig det er årsaken.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du gjorde det riktig? Høres jo ikke bra ut, men etter et par måneder er det fortsatt som nylagt her faktisk.

Nå ble det temmelig grundig prepp med clay og maskinpolering da, samt 2-3 lag som ble lagt i god temperatur og fikk herde ett døgn cirka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Sikker på at du gjorde det riktig? Høres jo ikke bra ut, men etter et par måneder er det fortsatt som nylagt her faktisk.

Nå ble det temmelig grundig prepp med clay og maskinpolering da, samt 2-3 lag som ble lagt i god temperatur og fikk herde ett døgn cirka.

Utendørs, 21-tiden om kvelden, rått og fuktig i luften, vind, vanlig håndvask, glassrens og det begynte å regne mens jeg jobbet meg rundt bilen? Næh, rimelig sikker på at jeg gjorde alt riktig der, du ;)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anbefalt Aquapel glassforsegling jeg, den er rimelig grom og har en rå holdbarhet :) Vannet perler av uten problemer, og den har jeg hatt både på frontrute og bakrute. Bakruten kaster bort vannet etter alle kunstens regler enda, og den la jeg for snart ett og et halvt år siden :) Frontruta holder bra den også, rundt en 6-8 mnd hvertfall, kanskje mye lenger også, det var hvertfall så lenge min lå før jeg måtte bytte frontrute og var tom for aquapel, så jeg måtte ty til RainX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Jeg så Aquapel på Torshov. Vet ikke om dere har det på vestlandet? Må jo i såfall gå mye av det der!

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...