kris1986

BMW E46

25 innlegg i emnet

Hei alle godtfolk..

Tok full vask med LSP på to stk. 99 og 01 BMW E46 på lørdagen (samt Bora'n). Begge bilene er norske, og så lurer jeg på en ting..

Mye problemer med rust?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E46 har fullforforsinket karosseri,men det kan forekomme overflate rust.Skal ikke være noe problem under normale omstendigheter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det har vært en del garantisaker på disse opp gjennom - spesielt på bakluke om jeg ikke husker feil...?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel samme som noen av baklukene til E39 touring.Har hatt noen garantisaker der og m.h.t rust.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spesielt panser var dårlig.. Hørte med BMW nå, og de sa også at E46 slet en del med rust.. "det hvite som kommer frem, det er rust.."

Grunnen til jeg lurte var ved falser på panser osv. var det en del rust på begge bilene, det synes jeg er litt dårlig.. Mazda 6 er jo helt håpløs

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E46 fram til 09.2001 kan, som E39, være noe plaget med rust ja. Er spesielt panser (overkant av lykter), nederst på dører og på bakluke som er svakhet. Har hørt noe om karosserikitt som trekker vann o.l. , men vet ikke sikkert. Anbefales å ta en kontroll hos BMW før rustgarantien går ut (som er 6 år før 2004 og 12 år etter).

Men, sett utfra antall biler på veien er det nok ikke så veldig en overrepresentasjon av E46 på listene med rust.

Forøvrig gledelig for alle oss som liker BMW at BMW 3-serie nå er kåret til den mest driftsikre bilen (ja, foran Toyota) i en meget omfattende undersøkelse i Storbritannia :) Er ikke helt sikker på om det kun er E9x-serien eller om noe av E46 er med på lista, men antakelig kun E9x.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart du nevner det med kvalitet, ser på ny bil nå, og da er kvalitet viktig..

BMW 1 serie, Golf og Focus får masse skryt. Er jo forskjellige biler hele tiden. Snakka med to mekanikkere i går og de nye rav4 og avensisene har en god del problemer med motor, spesielt svinghjul

E46 var ganske langt nede på listene som jeg så, skal se om jeg finner de igjen så jeg ikke sårer noen e46 eiere :)

http://www.konsumentverket.se/Documents/pr...%20år%20BBG.pdf

Der gjelder e46, så også to andre lister fra adac og en til

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meeen.. Som sagt, står jo forskjellig på alle lister

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var noe rust flekker på den jeg dro over her, ikke mye, men noe var det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til den kjente BMW- følelsen er e46 etter min mening en av de flotteste BMW- modellene som noengang er laget! Fantastisk flott design. Må innrømme at drømmebilen min er en e46 M3 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sårer ikke meg i hvertfall ;)

Gjorde et lite forsøk på å finne igjen linken til artikkelen jeg leste. Var en britisk undersøkelse som omfattet 6-700.000 biler om jeg ikke husker helt feil og har drømt. (kan jo hende det var en våt drøm ;) ) Slik jeg forstod det gikk også den undersøkelsen på pålitelighet over noen år, men i Storbritannia. Skal se om jeg ikke finner den igjen litt senere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sårer ikke meg i hvertfall ;)

Gjorde et lite forsøk på å finne igjen linken til artikkelen jeg leste. Var en britisk undersøkelse som omfattet 6-700.000 biler om jeg ikke husker helt feil og har drømt. (kan jo hende det var en våt drøm ;) ) Slik jeg forstod det gikk også den undersøkelsen på pålitelighet over noen år, men i Storbritannia. Skal se om jeg ikke finner den igjen litt senere.

Tenker på denne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha vært en tilsvarende rapport som nylig var lansert. Den var omtalt på en av de store nettavisene, men finner ikke igjen linken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår ikke hvordan biler kan komme på topp i en liste og på bunn i en annen, som feks BMW 3 kom nesten i bunn i den der svenske men på topp i den andre :unsure:

Har sett så mange forskjellig resultater at det er jo noe som er merkelig, i tyske tester gjør jo alltid tyskerne det bra :lol: men ikke i andre land. Virker som svenskene er ærlig da og har plasert Volvo og sine egne merker der de skal være hehe..

Bilen min kom blant de beste på alle de som var linket til her så da er jeg vell safe :D

Grunnen til at resultater er så forskjellig fra test til test er sikkert fordi at noen resultater som den svenske går etter hvor mange feil de har funnet på biler på feks Eu kontroll mens andre bare er brukerundersøkelser, der de spørr kunder om hvor mange feil det er. Da blir fort resultatene noe helt annet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow så Alfa Romeo GTV hadde feil på 97 av 100 biler, hvordan er det mulig :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Italiensk...hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Italiensk...hehe

Hehe.. men uansett må da være grenser. Går ikke ann å selge en bil med en failrate på 97% :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hehe.. men uansett må da være grenser. Går ikke ann å selge en bil med en failrate på 97% :lol:

Sånn går det når "pizzafolket" gjør ting de ikke kan.... :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tyske tester er ofte basert på hvor mange bilder adac henter på autobahn som har stoppet. Bilprovningen er vel rep.basert, for det står hva feilen er.

Måtte skru på e46 igjen i går.. blæ

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul bil likevel B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive