Gå til innhold

Spørsmål ang tilstand på lakk


Jozinho

Recommended Posts

Hadde planer om å kjøpe en bmw 1-serie 2008 mod, og hadde den på NAF kontroll før kjøp.

I kontrollen kom dette fram:

"Lakk / karosseri utvendig: Store deler av bilen er omlakkert. Noe varierende kvalitet på

lakkering, særlig venstre side og tak fremre del."

Hva tror dere ligger i dette? Er/ kan det bli et problem?

Setter stor pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje du sett på bilen?

Om det er lakksig, fargeforskjell eller andre ting er litt vanskeligt å vite uten å ha sett bilen.

At ein bil er oppattlakkert er jo ikkje akkurat uvanligt. Har du prata med butikk/eigar om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg ville styrt unna! En ting er at det blir litt jobb(om det er mulig) for å få nogenlunde likt resultat over hele bilen.. Om du polerer altså:) En annen ting er hvorfor er store deler av bilen omlakert? Kan være meget pertentlig eier, men da bør det være greit dokumentert. En annen mulighet er at en eller annen har kjøpt en litt billig bmw med litt småskavanker for så å t noen små reparasjoner/omlakkering av slitne områder, for så å selge videre til veiledende bruktpris..

Behøver ikke være noe krise,men på såpass ny bil ville jeg gjerne visst grunnlaget for omlakering:)?

Er bilen noe billigere enn tilsvarende modell/km/utstyr på finn.no?

Bilen kan jo være meget bra, men igjen så ville jeg gjerne visst hvorfor det ikke er originallakk, med påfyll:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men tror nok det i dette tilfellet er NAF som kanskje tar litt feil.

Snakket med segler, og stoler på det han sier. Den er omlakkert rett og slett pga små sammenstøt. Og det er ordentlige steder som har gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Du får be om kvittering og garanti på at det vil holde seg, det hadde jeg gjort. Hadde vært rart om det var pga rust og, men vet jo aldri hvordan folk behandler biler (selv som nye)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Om du stoler på selger, er det jo greit:) Men Naf pleier å ha peiling på det de utaler seg om, men det er du som skal leve med bilen. Og om det er ok for deg, er det det viktigste:)

Det kommer jo litt ann på hvilke krav man stiller. Men har du sett bilen selv? Ville ihvertfall sett lakkeringsjobben før du ev slår til. Om du kjenner selger personlig og stoler på han er det jo et "pluss". Men de selgerene jeg jobber med daglig er ikke særlig bevandret i bilpleie. Og pleier ikke "rakke ned på bilen de selger".(dvs. jada bilen er veldig pen i lakken.....NOT):) Men det kan jo selvfølgelig variere fra selger til selger..

Uansett lykke til med bilkjøp, håper du blir fornøyd:)!

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å google navnet på vedkommede som skal selge/kjøpe bil, samt regnummer på bilen og merke/modell. Har flere ganger funnet ting som har fått meg til å bakke ut fra både kjøp og salg! Da spesielt i forumsammenheng og problemer med bilen de prøver å selge, og hvordan bilene behandles.

Finner du ut at personen er medlem på forum har han gjerne samme brukernavn på flere forum, og vips har du mye historikk på bilen vedkommede selger (og de andre bilene han har eid). :)

EDIT:

Og angående funnene til NAF ville jeg blitt skeptisk. Iallefall forhørt meg om hvorfor bilen var omlakkert med eier..

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk merknad på dårlig lakkjobb på avensisen da jeg ville ha tilstandsrapport, og det var noe jeg faktisk ikke hadde lagt merke til selv... enda jeg polerte bilen for salg rett før jeg dro til Naf med den. Man måtte se på bilen på litt avstand og med lyset ovenfra siden mens man gikk nærmere (dvs akkurat den vinkelen han på naf gikk mot bilen fra parkeringa) og da så man at det var appelsinlakk/dårlig grunnarbeid/ruglete. Fargen var 100% match og ingen andre skavanker av sig, overspray etc. Og det var bare snakk om opplakkering av nøkkelskrape (hærverk) som kun gikk i grunninga. Jeg sleit med å se det til og med etter at han kommenterte det, og det er vondt i æra for en som gnikker så mye på bilen.

Lån deg lakkdybdemåler. Og skikkelig lykt. Sjekk sjøl hva du synes. Sjelden å finne biler uten opplakkerte paneler, men det er greit å få vite om det bare er steinsprutreparasjoner eller bulkoppretting

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...