Gå til innhold

Spørsmål om impregnering av bil..


Are G

Recommended Posts

Lurer på å impregnere teppe i bilen.

Noen som har prøvd seg på en slik jobb før?

Har det noe for seg å ta hele bagasjen eller holder det med fotbrønnene ?

Hvor lenge vil en behandling vare ?

Har en GTechniq I1 Smart Fabric stående, men er kanskje ikke nok til hele bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt erfaringer med GTechniq I1 her. Men det begrenser seg forsåvidt til matter. Jeg synes den gjør en god jobb, og selv om den etter litt bruk (slitasje) ikke perler på samme måte så virker det fortsatt som om den hindrer skitt og lort i å feste seg skikkelig. Så jeg tror nok ikke det er så dumt på det beige teppet ditt. Hvis du ikke har matter ville jeg tatt brønnene og hvis bagasjerommet er mye i bruk med barneting inn å ut er det sikkert smart det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall brukt å impregnere alt av textil etter rens, så jeg håper virkelig det har noe for seg :D

Hvor lenge behandlingen vil vare kommer jo an på forseglingen og slitasjen, så det er så godt som umulig å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gummi-matte for både brønner og baki men den baki er helt ikke original og har heller dårlig passform.

Lurer på om jeg eventuelt skal legge penger i å kjøpe en formsydd gummimatte til bagasjen.

Hvordan er det å legge forsegling i tilfelle det er såperester igjen i stoffet?

Mistenker at det er noe såperester igjen, så burde vel gå over på nytt med vann og suger, men har dessverre ikke mer tid til slikt nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bare teppet der hvor mattene ikke dekket, litt opp langs kantene, der hvor sko kommer til å treffe liksom. Kommer ikke så mye bøss under mattene (hos meg iallefall) så der kasta jeg ikke bort noe tid eller dråper.

Ikke at jeg vet sikkert, men jeg vil jo anta at det er en fordel å få ut all såpe ja, hvis ikke vil jo den ligge som en hinne på fibrene og tøyse det til når du sauser på med impregnering.

Bare å dra inn hageslangen og sprute på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bare teppet der hvor mattene ikke dekket, litt opp langs kantene, der hvor sko kommer til å treffe liksom. Kommer ikke så mye bøss under mattene (hos meg iallefall) så der kasta jeg ikke bort noe tid eller dråper.

Så de av medlemmene i DCN som liker å være ekstra nøye kaster bare bort tid og penger? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hva er det beste produktet mtp. holdbarhet hvis jeg skal impregnere stoffmattene mine? Satse på Gtechniq, Swissvax eller Nanolex? CG sin er uaktuell grunnet negativ omtale over alt :) Bare nevn det som er best, jeg bryr meg lite om pris hvis produktet er rått. Spare litt lenger bare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kikka på den der sist den dukka opp i en tråd her, helt sinnsykt!

Men så fant vi vel ut at den ikke er gjennomsiktig, så rimelig uaktuell for de fleste av bruksområdene våre? Ser hvertfall tydelig forskjell på impregnert kontra ubehandlet semska sko

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka på den der sist den dukka opp i en tråd her, helt sinnsykt!

Men så fant vi vel ut at den ikke er gjennomsiktig, så rimelig uaktuell for de fleste av bruksområdene våre? Ser hvertfall tydelig forskjell på impregnert kontra ubehandlet semska sko

Mulig den ikke er helt 100% gjennomsiktig ja. Men semsket skinn er veldig spesielt. Jeg vurderer å teste den på biltema billigmatter for å se. I så fall sier jeg i fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...