Gå til innhold

Alexander's bilpleielogg


alexanderst

Recommended Posts

alexanderst

Å så var den strøken igjen :)

Godt å få vasket av ferien ;)

Jepp, skal ikke være mye å sette fingeren på nå. Fikk skiftet ut frontruta like før ferien på garantien. Flexen rydda også opp i et par mindre riper som etter grundig leting skulle være det eneste påpeke. Pappa blir like imponert hver gang, og det er jo gøy :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
alexanderst

24.08.2013

Hadde tidligere i uka inn en Peugeot 107 til plolering. 2-stegs og voks. Ble en del sliping av parkskader, men alt gikk ikke bort. Legger ut ferdigbilder her.

DSC_0978_zpse7ad7cc3.jpg

DSC_0979_zps877fffbd.jpg

DSC_0980_zpsc7b2c6a1.jpg

DSC_0981_zpsb5cbe430.jpg

DSC_0982_zps541add39.jpg

DSC_0983_zpsbd5bc0d7.jpg

DSC_0984_zpsf1c02766.jpg

DSC_0985_zpsdc551895.jpg

Oblatene ble også fjernet, men det gjorde jeg like etter jeg tok bildene.

  • DCN Poeng 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
alexanderst

06.09.2013

Første skikkelige vask etter poleringsrunden for rundt en måneds tid siden.

Produkter som ble brukt:

Kärcher HT 140 bar
Kärcher orginal skumkanon
Autofoam
Swissvax car bath
Surfex HD 1:20
Prickbort
IronX
Vikan felgbørste
Chemical Guys miracle dryer

Swissvax grit guard bøtte

Swissvax Washpuddel
Swissvax pneu
Swissvax mikrofiberkluter
Swissvax detailbrush
Swissvax pneubrush

Sonax felgrens

Sonax vindusrens

Støvsugde den også innvendig og gikk over med Swissvax Plasticwash på delskinn og dashboard.

DSC_0996_zps546f747d.jpg

DSC_1005_zpsada22190.jpg

DSC_1002_zps2882fb7c.jpg

DSC_1000_zpsd8f2b9dd.jpg

DSC_0999_zps7cc1f7f8.jpg

DSC_0998_zps51b4b883.jpg

DSC_1007_zpsd98ed28c.jpg

DSC_1011_zpsd42a4fc7.jpg

Så skal jeg begynne på en korrigeringsrunde på denne Peugeoten, har en del i vente her. Blir vel en S&S tenker jeg :)

DSC_1044_zps2ac061e9.jpg

Endret av alexanderst

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Utrolig at det går an å få parkeringsskader på en Peugeot 107, kan jo putte den i lomma :P

Av alle biler jeg ser skader på, er det de minste bilene som har flest skader... jeg antar at det er fordi det er konebiler til koner som sjelden kjører bil, ikke liker å kjøre bil og/eller rett og slett ikke kan kjøre bil. Og da er det jo praktisk med en liten billigbil som ikke koster så mye og som uansett ingen bryr seg om. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Av alle biler jeg ser skader på, er det de minste bilene som har flest skader... jeg antar at det er fordi det er konebiler til koner som sjelden kjører bil, ikke liker å kjøre bil og/eller rett og slett ikke kan kjøre bil. Og da er det jo praktisk med en liten billigbil som ikke koster så mye og som uansett ingen bryr seg om. :)

Den er sikkert nok brukt av hjemmehjelpen her i byen før eier kjøpte den..

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

På fredag fikk jeg inn en Peugeot 407 stasjonsvogn fra 2007 for en aldri så liten salgsshine. Den hadde kun sett maskinvask før sa eieren og det tror jeg han på. Denne lakken hadde sannelig fått gjennomgå, og det hadde blitt en flott S&S. Planen var å få ha bilen hele helgen fram til neste fredag, men så ringte eier pluselig og sa at han en intr. kjøper som skulle se på den på mandag. Lørdag gikk med på interiøret og søndag gikk med på eksteriøret. Å jobbe under tidspress tar virkelig på. Fikk tatt noen før og etter bilder.

Før

DSC_1044_zps42955389.jpg

DSC_1046_zps5795dbfa.jpg

DSC_1047_zpsdbf5abea.jpg

DSC_1048_zps182c6751.jpg

DSC_1049_zps56361b2a.jpg

DSC_1050_zps3eced756.jpg

DSC_1051_zps9a9a3a16.jpg

DSC_1054_zps81a63021.jpg

Som dere ser var bilen preget av å være kjørt vel og lenge uten å ha sett en skikkelig vask. Det ble bedre etter en 2-stegs med Scholl S03 og Scholl S30 med pads fra samme merke. Var også en gigantisk parkskade jeg fikk dempet en del. La også på Svisswax Onyx som vanlig. Div småtteri som dekkfornyer og RainX på tak og vinduer ble også lagt på. Felgvoks droppet jeg da det var generelt mye skader på disse. Eiere sa også at jeg ikke trengte det. Bilen så ikke ut til å ha blitt støvsugd på 6 år heller. Ble en skikkelig stressjobb.

Ferdig

DSC_1061_zps0e37e2b9.jpg

DSC_1062_zps6fac5091.jpg

DSC_1063_zps06909cef.jpg

DSC_1064_zps5d2790d6.jpg

DSC_1065_zpsd14e0846.jpg

DSC_1066_zpsf2cf7b2f.jpg

DSC_1067_zps8d1de550.jpg

DSC_1068_zpsce7c4e98.jpg

DSC_1069_zpsba720028.jpg

DSC_1070_zps6c027713.jpg

DSC_1071_zps2a18154d.jpg

DSC_1072_zps9ac4ee85.jpg

DSC_1080_zps21d316fa.jpg

(Dere ser det er igjen noen få vaskeriper her, men de er omtrent ubetydelige, skulle gjerne brukt mer tid på den. Ble en stor forbedring iallefall og jeg håper den nye eieren blir fornøyd) :)

  • DCN Poeng 7

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Stor forskjell før og etter her! Godt jobbet.

Ble jo meget bra dette!

Kjedelig å måtte stresse sånn, men gledelig resultat da! :)

Ble meget bra forskjell dette! Bra jobba :)

Kjenner til tidspresset for å bli ferdig med en bil på kortere tid enn man egentlig skulle hatt... godt jobbet! :)

Takk skal dere ha, hadde aldri trodd jeg skulle bli ferdig på en dag med poleringen, måtte henge i. :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
alexanderst

20.10.13

Storgjennomgang av Golfen i dag inkl. etterbehandling etter FULL DETAIL tidligere i år.

Forvask

- Prickbort, hele bilen untatt vinduer (Virketid: 7 minutter).

- Avspyling.

- Surfex HD, hele bilen untatt vinduer (Virketid: 8 minutter, blandingsforhold: 1:10)

- Autofoam, hele bilen påført med skumkanon (Virketid: 5 minutter, blandingsforhold: 1:1)

- Avspyling.

Håndvask og ytterligere

- Swissvax washsystem:

- Washpuddel

- Carbath

- Detailerkost

- Gritguardbøtte

- Avspyling

- Clay inkl. quick detailer

- Tørk med tørkehåndkle

Lakkbehandling

- Flex DA, Sholl S30, oransje pad

- Voks: Autoglym high definition

- Detailersticks

Vinduer

- Sonax vindusrens

- GTehcing ruteforsegling

Plast, dekk og vinyl

- Swissvax Pneu

- Meguiars plastfornyer

- Surfex HD (Blandingsforhold 1:1)

Interiør

- Autoglym interiørrens

- Swissvax plasticwash

- Swissvax detailbrush

- Nilfisk støvsuger

- Swissvax Pneu på gummimatter

Teknisk og mekanisk

- Eksosfeste under ble sveiset (Ikke av meg)

- Ny lyspære bak

- Understellspyling

- Dekkskift (Behandlet hjulkapslene med Cleaner fluid og Autobahn fra SV)

- Oljeskift

Muttern ble veldig førnøyd med arbeidet. Jeg polerte denne bilen i mai i år, og det er vel 5 måneder siden om jeg ikke tar helt feil. La på Svisswax onyx da, og den holdte i 2-3 måneder. Enda jeg ikke har håndvasket bilen siden, kun spylt den annen hver uke på selvvaskeannlegg med såpemiks og varmt vann. Synes den har en dårlig holdbarhet, og er spent på Autoglym. Tenkte at dette skulle være en bra vintervoks. Denne voksen var ikke like lett å jobbe med som Svisswax sine vokser. Den var veldig hard, og påføringsputene var heller ikke noe spesielt bra. Her tror jeg at det bare var jeg som var uheldig da voksen mulig kan ha ligget i butikken noen år. Jeg måtte også krangle meg til å få den på tilbud. Men å buffe den av derimot, gikk som en drøm. Det har også kommet sjokkerende mye riper siden korrigeringen, noe veldig irriterende siden jeg bevisst ikke har håndvasket den. Til og med fars E-klasse har mindre vaskeriper enn golfen, og den blir håndvasket rundt 3 ganger i måndeden. Autoglymvoksen hadde en veldig bra beading og sheeting, og Onyx kan ikke måle seg opp mot denne. Den slo til og med min nyinnkjøpte SV Mirage voks.

Fikk bare tatt et fåtall bilder fra jobben, men jeg skal prøve å ta et par ferdigbilder i morgen.

DSC_0009_zps8c501575.jpg

Her er Prickbort påført.

DSC_0010_zps69d234c3.jpg

Skum.

DSC_0012_zpsbc33797b.jpg

Tilstand etter vask.

DSC_0014_zps24c316b1.jpg

50/50 plastfornyer.

DSC_0016_zps5545dac6.jpg

Mvh. Alexander.

Endret av alexanderst

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

21.10.13

Litt ferdigbilder etter gårsdagen, ignorer den lille trafikkstøvhinna som har lagt seg siden i går. Ignorer gjerne hjulene også, og den stygge L`en.

DSC_0009_zps70a51716.jpg

DSC_0010_zpsdeac8e9e.jpg

DSC_0011_zps918206ab.jpg

DSC_0007_zps6a28bf1d.jpg

DSC_0008_zps85c0e376.jpg

Det neste som skal gjøres med bilen er nye skilt, og ny lakk på hengerfestet samt kule. Til info blir hengerfestet aldri brukt. Bilen har nå rullet 165000 km, 150000 mer enn når vi kjøpte den. Meget problemfritt bilhold :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Ah, liker å se at det ikke bare var jeg som festet L'en på innsiden av bakruta for å ikke ødlegge lakken på bakluka :ph34r::wub::wub:

Hehe, viktig å være forsiktig selv om bilen ikke koster millioner :) Golf IV er fine biler synes jeg, selv om MB er favoritten.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, viktig å være forsiktig selv om bilen ikke koster millioner :) Golf IV er fine biler synes jeg, selv om MB er favoritten.

Jeg synes faktisk IV er en av de fineste golf-modellene! Utrolig fornøyd med min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Jeg synes faktisk IV er en av de fineste golf-modellene! Utrolig fornøyd med min :)

Enig der Johan. Den er god å kjøre, men tror det er på tide med ny clutch snart, da denne begynner å bli litt slitt. :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...