Gå til innhold

Vinterlagring


Willy Wonka

Recommended Posts

Willy Wonka

Jeg har en cabriolet som jeg har fått tilbud om å lagre i låven til en bekjent av meg. Jeg har ikke sett låven selv, men ifølge han er det hardtråkket jord og bark som underlag. Låven har eksistert i 30 år, så det er ikke snakk om direkte fukt på underlaget. Likevel var han redd for at bilen kunne trekke fukt fra underlaget fra utsiden (hvis noen skjønte det) og var redd bilen kunne ta skade av det.

Er det noen som har formening om dette? Er det trygt å vinterlagre bil med stofftak i låve med jordgulv? Er det fare for fukt eller fuktproblemer? Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et relevant problem. Helst skal du ha betonggulv eller komme deg opp en etasje i låven.

Jeg tror jeg ville ha kjøpt meg en tykk presenning som dekker hele bilen + en meter utenfor og lagt på gulvet. Det ville heller ikke ha gjort noe å få bilen litt opp fra gulvet, selv med presenning.

Så har du også det at du risikerer å få mus i bilen. Møllkuler i rikelige mengder under, i motorrom og kanskje inni bilen vil nok sikre deg mot det meste av uønsket besøk.

Er det trygt? Nei.

Fare for fukt? Ja.

Ville jeg ha gjort det? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babelfisken

Betong er på ingen måte noen garantist mot fukt. Mange som har erfart det. Tvert om har mange oppled omfattende korrosjon pga galvaniske spenningsforskjeller elns. Men presnningsforslaget tror jeg er bra. Har gjort det i tilsvarende garasje hjemme og der står tre motorsykler tørt og korrosjonsfritt de siste par årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viktigst er godt med ventilasjon... Det er viktigere enn jordgulv eller betonggulv :-D samt få den opp på lecablokker elns.. Aller helst bør den stå på bukker da dekk ikke skal stå stille alt for lenge før de blir urunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...