tommy_sn

Ny garasjejekk - med lav høyde

48 innlegg i emnet

Hei

Noen her som kan anbefale en grei garasjejekk som kommer under de litt lavere bilene? Har idag en 2t til 299,-, men sliter med å komme under bilen med den når jeg har på jekk-pad..som er et must..pluss ta jeg er like usikker hver gang på om den holder når jeg jekker opp fronten...

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker biltema sin nå for tida. Men blir nok en slik som Tommy og Fosse har på sikt.

Viktig å passe på å holde overskuddet nede i firmaet:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De biltema jekkene er notorisk dårlige! Jeg vet om iallfall 5stk her i omgangskretsen som har måttet returere de til Biltema pga at de detter sammen/ikke holder trykket. Jeg kjøpte selv en i fjor sommer, kun brukt 8-10 ganger (legge om til vinterhjul i fjor høst, samt sommerhjul i vår på 4 biler) Skulle jekke opp bilen nå for et par måneder siden, da rant det olje ut av den og null løftekraft.

Fikk pengene tilbake på biltema, var ikke vits i å ta ut ny da samme feilen går igjen på mange. Det betyr ikke at ALLE er sånn, men så mange at jeg holder meg unna. Jeg kjøpte den oppgraderte med doble fjærer i den tro at de var bedre enn de gamle med enkel fjær som jeg visste var problem med. Men samme skjedde med min. Biltema har dog en stål-jekk som går lavt (80mm) som er av bra kvalitet.

Den alu-jekken har jeg selv sett kollapse så Golfen den holdt oppe deiset i bakken...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://biltema.no/no...-15-tonn-15821/

Litt billigere, sikkert ltt kjipere også. Men har holdt for meg i mange år nå

Etter at jeg hadde hatt 3 stk av disse, så valgte jeg å legge i litt ekstra, å kjøpe en skikkelig jekk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjøpte denne jekken på biltema :

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Garasjejekk-lavprofil-25-tonn-15818/

Har ikkje hatt problemer med den, og er ofte i bruk.

Men de i alu har eg også hørt at de lekker fort og varer lite.

Den er tung og dermed lite hendig og frakte med seg for de som trenger det, men for meg som har den fast stående i garasjen så fungerer den helt supert!

Kjøpte den for vel 1 år siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjøpte denne jekken på biltema :

http://www.biltema.n...-25-tonn-15818/

Har ikkje hatt problemer med den, og er ofte i bruk.

Men de i alu har eg også hørt at de lekker fort og varer lite.

Den er tung og dermed lite hendig og frakte med seg for de som trenger det, men for meg som har den fast stående i garasjen så fungerer den helt supert!

Kjøpte den for vel 1 år siden.

Ja eg har den i alu og kan bekrefte at den startet å lekke etter 2-3 år, men kjøpte meg et o-ring sett, skiftet oringen og vips god som ny :) og sparte meg noen tusenlapper :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 1.5år gammel 'racingjekk' fra Biltema, som begynte lekke etter ca 12mnd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 1.5år gammel 'racingjekk' fra Biltema, som begynte lekke etter ca 12mnd.

regner med det er ut fra stempelet som du pumper olje? det var det på min, den delen går ann å skru av min satt noe jæv.. men fikk løsna den, så var det bare å løsne fjøra ut med stempelet skifte en liten oring som har blitt litt oppspist av olja, kjøpte et o-ring sett fra biltema som skulle tåle syre satt sammen og no virker den like godt etter 12 mnd :)

Endret av Audi S8
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den her er grei og går veldig lavt, men veldig tung også...

http://biltema.no/no...l-2-tonn-15817/

En kompis har den der, og jeg har nesten ødelagt ryggen flere ganger ved å skulle flytte den fra boden hans og inn i bagasjerommet på bilen og ut igjen på Statoil ifbm hjulskift/oljeskift, og så tilbake samme veien... Funker dog utrolig bra så lenge man ikke skal transportere den andre steder enn rundt i garasjen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen erfaring med denne? Min jekk har tatt kvelden og tenkte å kjøpe en brukbart solid en. www.jula.no/garasjejekk-2-5-t-601046

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen erfaring med denne? Min jekk har tatt kvelden og tenkte å kjøpe en brukbart solid en. www.jula.no/garasjejekk-2-5-t-601046

Ser ut som det er akkurat samme jekken som jeg har (og som Christer beskriver med slike kjærlige ord rett over her), bare rød...

Nå er det kanskje ikke fryktelig mange måter å designe en jekk på, men det var litt for mye likt her til at det kan være helt tilfeldig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm..

Ja det er kanskje noe dritt når den blir så tung.

Kanskje denne hadde vært en god kompromiss?

http://www.jula.no/garasjejekk-2-t-601045

Jeg drasser min jekk frem og tilbake til stadighet så denne vekta er vel litt mer praktisk...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte jekk gjennom Tools.

Giant 2,5T eller noe slikt, den går akkurat under bilen min og virker veldig solid :D

men kan jo nevnes at bilen min er så lav som det går også da.. :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående vekt så synes jeg det er veldig greit at en jekk er tung. Og det sier jeg som har gateparkering 100 meter fra huset og må grave meg forbi sesongparkerte utemøbler og gressklipper i en trang liten bod for å få tak i den hver gang den skal brukes.

Jeg har en sånn liten 199kroners jekk som høres ut som den skal knekke sammen når som helst også, men den bruker jeg i beste fall til dekkskift hvis jeg er helt utkjørt og ikke orker løfte mer... Har den bare fordi jeg måtte skru på en campingplass i sverige i sommer en helg, og da var Biltema eneste som var åpen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive