Gå til innhold
tommy_sn

Vinterfelger - valg av farge

Recommended Posts

tommy_sn    4
tommy_sn

Hei

Noen her som har erfaring med svarte, matte felger på vinterhjula? Blir disse fort stygge eller er vanskeligere å holde rene enn vanlige sølvfargede alufelger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

jeg har svart matte sommer felger, og de er vesentlig værre og holde rene. Bremsestøv osv fester seg mye lettere på disse enn vinterfelga mine som er vanlige sølvfarge alu felger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Hei

Noen her som har erfaring med svarte, matte felger på vinterhjula? Blir disse fort stygge eller er vanskeligere å holde rene enn vanlige sølvfargede alufelger?

Jeg har mattsvarte vinterfelger, og de er stort sett gråbrune av skitt og rustent støv fra bremser hele tiden... De bør behandles med noe som er veldig motstandsdyktig mot slikt. Jeg skal ha av mine og vaske dem skikkelig og sette dem inn med GTechniq C5, som jeg har fått bekreftet fra GTechniq-sjefen selv at ikke vil gjøre dem blanke. C5 vil da gi dem skikkelig beskyttelse mot elementene og bremsestøv og gjøre dem lette å holde rene, og ivareta den matte finishen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nystad    1
Nystad

Ikke gjør det! Ser ALDRI rene ut, har svartmatte felger på Fiat'en til fruen, å de ser aldri fine ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Ikke gjør det! Ser ALDRI rene ut, har svartmatte felger på Fiat'en til fruen, å de ser aldri fine ut.

Var den til meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nystad    1
Nystad

Var den til meg?

Nei var til trådstarter men du har vell erfaring med det siden du har mattsorte felger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Det skal sies at jeg ikke har hatt tid til å vaske dem skikkelig heller, så at de ser ut som om de har vært i gjørmebad er helt og holdent min egen feil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

Swissvax har en egen serie for dette Opaque, mine skal straks behandles med den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 221
Concker

koks grå felger i vanlig "glatt" utførelse skulle jo være greit ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig