tjelle

Tjelle`s Volvo V60 T3R-DESIGN

42 innlegg i emnet

Hei bestilte meg ny bil litt på inn puls egentlig, var ikke på utkikk etter ny bil :P ca for 1 månede siden, fikk et bra tilbud fra jobben og måtte slå til på dette. Ble da leasing så skal da altså ha denne bilen i 3 år.

Det ble en knall blå Volvo v60

IMG_1310.jpg

Er da en en T3 motor som står i med 150 bensin hester men 240 Newton. helt ok motor men kanskje det blir ny programvare så det blir jekka opp til 200 hest og 305 Newton :D da dette skal være bruks bil er dette ok syns jeg.

D06F8837-C9ED-4488-A60C-C740B30B876E-1006-000000CCDE701964.jpg

Kom vist 2 stker :P

Det ble en del ekstrautstyr på denne :D se om jeg finner ei liste og lime inn.

Jobber der jeg bestilte bilen så fikk klargjøre bilen helt selv :D kjekt med klargjøring av ny bil :) Ble vasket godt et lag med SW Shild og et lag med chemical guys xxx inni dører. Slenger ut noen bilder så kommer det nok noen oppdateringer etter vært.

Har bestilt plastdip som jeg får i morgen til vinter hjula da disse er 16" og kjedlige.

IMG_1317.jpg

Obs der forsvant det noen bokstaver :P

IMG_1313.jpg

IMG_1316.jpg

Ble litt felg testing og :D så kult ut. Får se hva det blir til sommeren.

IMG_1320.jpg

IMG_1321.jpg

Endret av tjelle
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil!:)

Synes disse bilene er fine! Har kjørt en litt i det siste og liker de godt. Kan godt hende vi lander på en slik, når vi skal bytte bil til stasjonsvogn. Dette blir ikke før tidligst sommeren.Nok om det!

Fargen synes jeg var litt "grell" når jeg så den første gangen,men ble bedre når jeg så bildet for andre gang. Så må vel bare venne seg litt til fargen:) Ville kanskje ha progamert litt, så det blir litt power i børsen, og 200hk passer nok bra.

Den jeg har kjørt var awd med 163hk diesel og den synes jeg gikk godt, og awd er overlegent. Dog til en helt annen pris:)

Du får legge ut noen skikelige bilder av ekstriør og interiør, gjerne S&S, det blir stas:)

Vi har hatt dieselbil, siden vi solgte mb 320te(vare) ca 2006. Synes vel at de nye dieselmotorene går godt,og billig. Men har tenkt litt mer på bensin i det siste. Er pluss og minus på begge, så man må sette seg ned å finne ut hva man trenger og ikke..

Har veldig lyst på 5serie, men synes mondeo er fine sammen med flere andre. Etter mye tullmed bilen i det siste, uten garanti. Har jeg også tenkt litt mer på bil med garanti, da blir det vel ikke Bmw tror jeg. Om det blir det, så er vel 520 det vi har råd til. Drømmebilen er vel 525/530 xdrive, og vil helst ha manuell. Om det skulle vært aut, må det være etter 2008 oppgraderingen. Nye girstikken med mer. M-sport er jo ganske viktig:)

Nok Ot her:)

Igjen gratulerer med ny bil!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! Likte fargen veldig godt! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargen... :wub:

Gratulerer med utrolig tøff bil!

Men trodde jeg hadde lest at det ikke var mulig men ny programvare på norske biler, om det er Polestar du tenker på?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det. kjekt med alt som er nytt :D

må nok fikse litt mer krefter ja. Er vant til 4l v8 så var å trappe litt ned her ja :P blir nok et sånn oppsett som dette. http://www.rica.nl/v...px?vehicle=2033

Fargen er litt hat eller lik. Jeg var fast bestemt på bensin da dette er som regel kjekkere å kjøre :D og slippe å gire meg i hell, hadde ikke sagt nei til AWD nei men da må jeg oppi T6 å mye mer penger :P

Fikk lakka vinter felgene i dag så spent å se i morgen hvordan det ble :D får ta noen bilder å legge det ut i morgen tenke eg :)

C5482A75-AFCB-48FB-ABA8-A4B8236EA3BD-5298-0000051A16A39BF1.jpg

Endret av tjelle
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.

Endret av Simen
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil ja. Digger den fargen her. Den er helt rå! :wub:

Hva heter egentlig fargen?

Det at man girer mindre med en Bensin bil enn man gjør med en Diesel bil er vel feil?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil :)

V60 er en meget flott bil, og R-designet gjør den bare enda bedre. Artig med en farge som skiller seg litt ut fra mengden også :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Superflott bil det der. Og helt enig i valget av bensin kontra diesel, mye kjekkere å kjøre.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at man girer mindre med en Bensin bil enn man gjør med en Diesel bil er vel feil?

Nei, man har normalt et mye lengre register på bensinbiler. :) Jeg syns selv at moderne turbodiesler er veldig lite smidige.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, man har normalt et mye lengre register på bensinbiler. :) Jeg syns selv at moderne turbodiesler er veldig lite smidige.

Har bensinbilen turbo, har den lengre register ja. Men har ikkje bensinbilen turbo, so har den ikkje det. (viss ikkje det er snakk om stor motor)

No har eg berre min dieselmotor å sammenlikne med. Den har ingen problemer med å dra til rødmarkeringen. Men kan godt være at andre dieselmotorer er dårligere der.

Hadde vært fint om Tjelle forteller om korleis motoren takler låge turtall og når kreftene kommer på nye bilen

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At den drar til rødmerkinga er jo fint det, men hvor er rødmerkinga? 5000rpm?

På min benzer ligger den på 8000rpm og den drar uanstrengt hele veien.

Det er også min erfaring at en moderne bensinmotor med og uten overlading drar bedre fra tomgang enn en overladet diesel. En moderne turbodiesel syns jeg er helt død uten ladetrykk, faktisk så død at de i lav fart kan kveles i andre gir på høyere turtall enn tilsvarende bensin.

Mine erfaringer her er basert på 2.0tdi fra vag, i 140 og 170hk utgaver, samt vag's 2.2t og 1.8t.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At den drar til rødmerkinga er jo fint det, men hvor er rødmerkinga? 5000rpm?

På min benzer ligger den på 8000rpm og den drar uanstrengt hele veien.

Det er også min erfaring at en moderne bensinmotor med og uten overlading drar bedre fra tomgang enn en overladet diesel. En moderne turbodiesel syns jeg er helt død uten ladetrykk, faktisk så død at de i lav fart kan kveles i andre gir på høyere turtall enn tilsvarende bensin.

Mine erfaringer her er basert på 2.0tdi fra vag, i 140 og 170hk utgaver, samt vag's 2.2t og 1.8t.

Rødmarkeringen er på 4500rpm. Med bra krefter ifra 1700rpm, har eg bra guffe på motoren på 62% av registeret.

Dette tilsvarer ca 3000rpm på ein motor med rødmarkering på 8000rpm. (høgt turtall, kva slags mercedesmotor er det snakk om?)

Har du stor motor, kan du ha litt krefter under 3000rpm, men med ein liten motor må ein ofte opp på litt turtall.

Ifra tomgang er ein dieselmotor svak, so ein køyrer ikkje på tomgangsturtall. Men dieselmotor er vanligvis overlegen ein sugebensinmotor på turtall ein vanligvis køyre på. (under 3000rpm)

Men det er spennende med dei småe bensinmotorane med turbo. Dei har nok bra med krefter på store deler av registeret.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med små motorer er nok bensin bedre. Med en A8 3.0TDI med MTM chip 285HK 525Nm og en girkasse som girer "sømløst" så faller mye av bensinargumentene. Testet en A8 med bensin som ikke falt i smak opp mot diesel. Testet også en W12 men det er jo hinsides, med mer moment en S8! 4.2TDI er et monster, men bruker endel mer suppe. Ellers er jo BMW sin 3liter diesel turbo med den beste girkassa i verden heller ikke å forakte!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Todleif: Vag er vw-audi, men det er snakk om en aan-motor som står i audi s4 92-94 og s6 95-96.

2.2 liter, turbo og bensin. 8000rpm var for høyt ja, bøyer meg i støvet: 7000rpm er det korrekte.

Den drar fint fra 700rpm, men tar virkelig i først fra 2000rpm og drar da hele veien. Jeg har ikke regnet på det, men det høres for meg ut som et større register.

Den seigheten i bunn er noe jeg savner fra forkammerdieselene. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knutis: So det er snakk om ein bensin med turbo. Dei har vanligvis eit større register enn dieselbiler. (som eg har nevnt før)

Eg har dieselbil no og girer sjeldnere ved forbikøyring enn når eg hadde bensinbil. Måtte ned i tredjegir på bensinbilen for å få litt trøkk i motoren.

Men det hadde vært morro å testa ein moderne bensinbil med turbo. Der er det nok krefter ifra skikkeligt låge turtall! (som gjere ein dieselbil missunnelig) Og kreftene er vel der til rødmarkeringen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg syns overlading er suverent på bensin også. :)

Jeg tipper at tjelle tenker på giring generelt og ikke bare ved forbikjøring.

Ved forbikjøring er det fint med masse moment rundt 2000rpm som en overladet diesel har, men generelt sett blir det mindre giring med en bensinmotor. :)

Jeg liker veldig godt de nye 1.4tsi motorene til vag og hadde en selv i 2009; 160hk med kompressor OG turbo.

Men nå ble det veldig offtopic her. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort eller lang, jeg forventer å se denne herregårdsvogna slammet på noen fete lisser :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å oppklare det helle her. Det som var aktuelt her var enten en t3 eller en d2 de minste motorene da det koster alt for mye penger i norge med noe som er kjekt. ikke en 3l diesel eller en w12. så vis eg skal gi på og dra bilen litt ut på gira kan jeg dra den mye lenger en en diesel motor de nye bensin motorene med turbo får du dreie momente veldig lavt og holder langt ut registere. som dere ser i grafen her :) nor det kommer ny programvare etter vært blir det ennå kjekkere :D med fult moment på rett over 2000 rpm

tunnignv60t3.png

I dag ble det etter lengta vask som burde vært tat for ei uka siden, men pga av flytting var det ikke krefter eller tid til bil. tok vasken på jobb i dag da det ikke er noe koslig å stå utforbi garasjen og vaske i det sure være for tiden.

IMG_1609.jpg

Ble kjørt inn i vaske hallen og ble dynket i asfaltfjerner fra vinduer og ned av ukjent sort, den som blir brukt på jobb av klargjørene felgsyre på felger da disse skal av og vokses så brukte jeg like greit dette. lot dette virke en god stund, tok så å la på avfatting en sterke sort av ukjent variant dette og. spylt godt av. Kjørte så bilen inn på verksted litt kjekkere å stå her og holde på med kose vasken.

IMG_1607.jpg

IMG_1611.jpg

IMG_1613.jpg

Etter vask av bilen. ble det og heise bilen i lufte og skifte litt hjul.

IMG_1614.jpg

IMG_1618.jpg

Da var det noen skitne felger som trengte litt vask på innsiden som ikke kom av.

IMG_1619.jpg

IMG_1621.jpg

IMG_1622.jpg

Disse fikk jeg ikke helt renne i dag. Da det var litt tectyl på innsiden. skal kjøpe mer pricbort i morgen så får eg tatt dette og før de blir smørt inn med swissvax autobahn og lagret til sommer igjen. Vis ikke det blir noe 20" på bilen da kanskje :o hvem vett.

Da var det på tide å få på vinter dekk som jeg var og sprayet med plastdip på fredag.

IMG_1623.jpg

IMG_1629.jpg

IMG_1633.jpg

Bilen ble kjørt hjem og satt godt i garasje som det er der eg bor nå veldig kjekt når bilen står varmt og tørt :D

IMG_1636.jpg

Endret av tjelle
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute på verkstedet og kikket litt på felgene dine etter jobb på lørdag, da Terje sto å sprayet sine også.

Resultatet så veldig bra ut, og det var ikke noen renninger/ujevnheter i det hele tatt, som det så ut som det kunne bli rett etter du hadde spratet dem.

Så bra ut på bilen også :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive