Gå til innhold

Raceglaze Leather Brush vs Swissvax Cleaning Brush


Are G

Recommended Posts

Noen som har testet en/begge og kan si om det er noen betydelige forskjeller?

Har brukt min SV børste på 1,5 interiør og den virker ikke å ha spesielt god varighet, og siden de koster nærmere 100 lappen tenkte jeg å se etter noe annet.

Raceglace koster rundt 20-30% av SV sin børste...

Dessverre så er det jo langt billigere med frakt fra utlandet enn i Norge også :/

232278eb4bb77616b7ecbc84d14dcee1_2.jpg

vs

raceglaze-leather-cleaning-brush-lg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg har brukt min fra SV til skinn og tekstil uten å slite den ut.

Begge børstene du spør om er sikkert like gode. Er ingenting spessielt med SV sin annet enn at den har nok litt bedre finnish enn den andre (utifra bildene dine).

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ser slik ut:

Litt kjipe mobilbilder, men det viser vel poenget uansett.

Jeg hadde trodd den skulle holde lenger enn resten av skinnsettet men det ser ikke slik ut :D

Vil tro at grunnen til at den ser slik ut er at jeg har begynt på et sett skinnseter med perforert skinn..

Har også lagt merke til at børsten røyter, dvs har mistet noe av busten.

2z5214w.jpg

2meeex0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere av disse SV børstene, å mine er også litt "flate" i endene, men de fungerer helt fint, å de har fått relativt hard medfart fra tid til annen.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har bare brukt min SV-børste to ganger, men kjøpte to RaceGlaze-børster til min mor. Den ene brukes til å rengjøre stofftaket på bilen hennes med, og den andre er ment å brukes med Gliptone-skinnrensen jeg kjøpte for henne.

Jeg synes RaceGlaze-børsten er bedre å holde i på grunn av rillene på sidene. Den er også ganske mye mindre enn SV-børsten, noe som gjør at man må jobbe litt mer på større områder, men den kommer også til på mer kronglete steder enn SV-børsten. Busten på dem kjennes omtrent lik ut.

Ellers får du kjøpt skobørster på de fleste skobutikker samt en del dagligvarebutikker. Skobutikkene selger dem vel som Boston skobørster; uansett butikk pleier de ligge i nærheten av skokremen. Disse børstene er etter hva jeg har sett så å si identiske til SV-børsten og koster fra 30-50 kroner, litt avhengig av hvor man kjøper dem.

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på å ta meg en tur rundt for å se etter boston-børste ja.

Ellers funker jo denne ennå,, men litt skuffet over hvor kort tid den har holdt seg pen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

En annen børste som kanskje kan passe deg bedre er , Vikan børste til fingre/negler. Vet ikke helt hva den heter, men er til håndvask. Tror Gry har noen bilder av den i loggen el noe S&Shines..

Den er litt hardere en swissvaxbørsten, og litt tettere, samt kortere bust med flere "hår" i busten.. Har brukt den en del på seter og matter, men tenker at den er fin på skinn også..

Skal se om jeg husker å ta den med på jobben i morgen, for en liten test på skinn:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal dra det helt ut og sette DA-maskina på setene med børste-pad :D

Det blir det nok til med tak/gulv i bagasjen.

Tok hele stueteppet tidligere, og dæven for en forskjell mot å skrubbe for hånd!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Kanskje jeg skal dra det helt ut og sette DA-maskina på setene med børste-pad :D

Det blir det nok til med tak/gulv i bagasjen.

Tok hele stueteppet tidligere, og dæven for en forskjell mot å skrubbe for hånd!! :o

Det finnes faktisk det (Link) :)

Eller så er jo ikke så ille pris på denne børsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk det (Link) :)

Eller så er jo ikke så ille pris på denne børsten.

Den på toppen der har jeg :)

Den jeg tenkte på..

Den andre har kurant pris om man ikke trenger norsk postgang...

Raceglaze koster ca 2£ og porto er vel rundt 5£, så bestiller vel 5 stk om jeg først kjøper noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tadaaaa :fun:

_DSC0514.jpg

Vikan er nr to fra høyre om det var noen tvil, skarpt grønn og rød. Testet den på bagasjen i V50en jeg tok sist, litt lite testgrunnlag men den er i hvertfall bedre å holde og håndtere en den gigantiske Meguiar's-børsten som ligger midt i bildet. Kjøpt på Parts and Retards da jeg spant innom for å plukke opp noe annet fra et gruppekjøp

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim Wernerstrand

Hei.

Swissvax børsten er i utgangspunktet en lærbørste, denne er myk og skal "gi" etter slik at den ikke skader skinn/sømmer/farge.

Hvis den er brukt som tekstilbørste/interiør i tillegg med press så er dette forklarlig.

Vi har vi har også swissvax børster som er brukt på Tekstil/vinyl/plast/interiør, og børsten må da brukes hardt for å kunne "skrubbe", disse blir da også seende slik ut, derimot de som kun blir brukt til skinn er stort sett like fine etter godt over 1 år med jevnlig bruk:-)

Så kort oppsummert:

Til Skinn så brukes swissvax børsten, da denne er skånsom mot skinnet.

Til annet interør, så bruk en børste med stivere bust, evt. swissvax børsten men den vil da "knekke" i kantene.

Mvh.

Kim

Ingen Kim's Ingen Kos:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...