Dette er et populært innlegg Gry 625 Skrevet 4 November, 2012 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 (endret) Jeg sto og polerte en BMW på Gran da det tikket inn en sms fra huseieren: "Hei på deg Gry. Jeg har kjøpt en Volvo for en jente på jobben. V50 som er sort, men som er veldig stygg i lakken. Kan du ordne med en skikkelig lakkjobb på den" Og jeg hadde jo noen dager fri , så da hørtes det jo ut som en finfin plan å stille seg opp i garasjen for noen timer korrigering, lediggang er roten til alt ondt. Den som har mye å gjøre får mye gjort. No pain no gain. Prata litt med huseieren på OMS og han mente bagasjen også trengte en runde rens. Og når ikke-detailere sier en bil er "veldig stygg i lakken" vet man at man har en fest i vente Fikk bilen seint om kvelden (måtte jo komme meg hjem fra Oslo Motorshow) og inspiserte kjapt i mørket med min hjemmelagede solpistol. Konkluderte med at huseieren hadde rett. Tok deretter en råsjans på at det tidlig en mandag etter første snøfall ikke ville være totalkaos nede på storbilvasken og brukte resten av søndagskvelden på å samle krefter og sjekke hva jeg gjorde sist jeg polerte 019 (en litt eldre V70). Godt utgangspunkt for en grundig vask (bildet er akkurat så skarpt som jeg føler meg selv 0630) Pakket med litt småtteri baki bilen, MAC124 Prickbort Chemical Guys orange degreaser blandet 1:5 i en biltema lavtrykkskanne Iron-X ny versjon (veldig tyntflytende i forhold til den første versjonen jeg kjøpte) Job Done børste til dekksider og gummi, Swissvax detail brush Lakkleire fra Meguiar's En stor gritguard-bøtte, vaskehanske, Chemical Guys citrus wash Det var ingen andre i hallen da jeg kom, men jeg var knapt kommet inn og stoppet tenninga så kom en hiace-type bil inn bak meg, så jeg titta meg litt over skuldra etter lastebiler stadig vekk (håndvask med lastebiler i kø er fy-fy) Først ut var Prickbort. Bilen var jo litt våt Dynket godt på hele bilen og lot det stå og virke så lenge som mulig, tok ut mattene av bilen og sto og hang litt rett og slett. Orange degreaser funket hvertfall slik surfex pleier på samme jobb Hadde på Iron-X. Vanskelig å se på mørk bil så jeg titta på skiltet Synes jo selvfølgelig på gulvet. Men det kan jo like gjerne være dritt i gulvet som reagerer med det som drypper ned som det er dritt som drypper ned etter å har reagert med noe på bilen. Brukte stasjonens skum. Kikka kjapt under panseret mens jeg holdt på, og det var utrolig reint og fint så jeg lukket panseret igjen. Er det riper jeg ser? Jeg gjorde noe jeg tror jeg ikke har gjort før. En runde med leire før håndvask Høyttrykken her er skikkelig høy, og etter alle omgangene med avfetting/skum/avspyling/ironx/orange degreaser og siden jeg ikke kunne kjenne noe bøss når jeg forsiktig tok på dørsidene så tok jeg sjansen. Var litt å finne for leira av asfalt og annet generell forurensing, men ikke ille (knadde om to ganger for å få tatt hele bilen, gikk over rutene også). Fremdeles ingen lastebiler i kø, så jeg håndvasket også (og håndhilste på sjefen på stasjonen som var innom, han leser tydeligvis forumet for han introduserte seg med "jeg vet hvem du er") Ingen vits i å tørke, fremdeles litt nedbør utenfor og med en kjøretur hjem som allikevel gjør at jeg må vaske en gang til. Sto litt utenfor og forsøkte å finne ut om det var en Volvo-forhandler i nærheten siden jeg hadde litt lyst på flekklakk, men jeg feiga ut av tanken på å vandre inn på Volvo Truck Centre. Ganske mildt drag i lufta, og vannslangen hadde ikke frosset, tok av skilt og skiltholdere, spylte bilen, fylte bøtta med varmtvann og citrus wash igjen og vaska kjapt over før jeg trillet inn i garasjen for tørk. Og inspeksjon. Starter med noen bilder etter malen "se så blank bilen har blitt", da jeg har lurt litt på hvor blank en bil ser ut under lysstoffør. En blank bil blir jo utrulig blank! Kjekt å vite hvor mye belysningen skjuler (faktisk la jeg ikke merke til klarlakkspruten før jeg så bildene på pcen, jeg syntes bare bilen var generelt ripete og grusom) Litt detaljer Spylerdysen på bakluka Tror det holder av inspeksjon... Arbeidstemperaturen var 5 plussgrader, ikke helt så varmt jeg vil ha det men det sto to vifter på for å holde det såpass oppe (minus utvendig). Problemet var mest at hver gang jeg skulle ta bilder fikk jeg dugg på linsa idet jeg tok av dekslet, av og til dugget det bare jeg holdt fingrene ytterst på objektivet for å zoome. Og det var ikke alltid jeg så. For jeg dugget ned både okular og lcd-skjerm i samme slengen. Jeg ber altså ytterst ydmykt om tilgivelse for en del litt uskarpe bilder. Og jeg har også tidligere hatt en tendens med å ta masse detaljbilder av ting som var gyselig før, og så glemmer jeg etter-bildet. Denne gangen prøvde jeg å ta før og etter-bilder straks, mens jeg holdt på. Med tørr bil og før jeg begynte på pauser og slikt, penslet jeg polytrol på viskeren på bakruta, vindusspylerdysene foran og bak og beskyttelsen til bagasjen. Målte lakkdybde, litt forvirrende resultat men det ser ut til at det meste av sidene på bilen er lakket, mens bak, foran og oppå har gått fri. Husker ikke hvor jeg testa kombo, men syntes Flex roterende, blå Scholl og S17+ tok alt av vaskeriper og dempa også masse av de grove ripene. Etterhvert fant jeg ut at jeg av og til måtte gå to pass for å fjerne nok. Brukte en liten gul Scholl og S3 (jeg ser nå at det er en helt annen kombinasjon, mye grovere) på a-stolpen med forlengelse, og også som spotkorrigering noen få plasser. Helt på slutten brukte jeg gul og S17 i stedet, men det var bare to små spoter. For å rydde opp byttet jeg til favoritten min Krauss DA, grønn uber i liten og medium, S30 easy clean fra Scholl Concepts. Og måtte gå over med både to og tre pass på de stedene jeg hadde kjørt hardt med de to andre komboene.. Jeg hadde lissom bestemt meg for bare to steg, men i etterpåklokskapens skarpe lys har jeg tenkt at jeg kanskje like gjerne skulle tatt tre rene steg heller enn to steg med masse ekstra runder.. trur ikke jeg sparte noe tid på å holde meg til to, nemlig. Eller så falt jeg i "den blir jo ikke blank nok"-fella. Den brønnen er relativt bunnløs. Ja, ja. Nok jabb. Bilder!! FØR lista utenfor taket, høyre side over C-stolpen ETTER en runde med gul scholl og s3 (litt uskarpt men man ser fremdeles restene av den store skrapen) ETTER en runde til... Bittelitt merker ennå, men på tide å gå videre Skulle tro jeg prøvde å vise fram kjøresporene mine, men neida 50-50 Zoomet litt inn så dere skal skjønne at jeg mener alvor, la opp en teipbit fra vindu til vindu Der ser dere litt kjørespor. Brukte gul+S3 her også, i forlengelsen av stolpen Bruker krakken når jeg polerer tak, må riktignok dukke hvis noen åpner garasjeporten men det sparer skuldrene under korrigering. Og så er den fin å sitte på og sette fra seg ting på når jeg ikke står på den. Pluss at min eneste halogenlampe akkurat klarer å gape over kanten. Tatt helt ned til knekken i panelet nå En ny 50-50 fra hjulbuen. Blå og S17 tar ikke nok av de dypere ripene, så endte stadig med å ta en runde til. Må nesten legge inn mobilbildet jeg la som teaser i loggen min, fra samme sted. Det var så tykk og god lakk på tanklokket så jeg kjørte bare rett over, lå godt i flukt med resten av panelet også Noen kjørespor, hologrammer og tendenser til riper fra tørking av middel. omnomnomnom Jeg polerte med dørene åpne for en gangs skyld, har vært skeptisk til støv men det så bra ut. Selv om dørkarmene fylte seg. Klatret opp på krakken og begynte på taket. FØR ETTER en runde med blå+s17, frihånds 50-50. Jeg lot tak være tak og holdt meg til en runde med roterende. Har spist meg innpå klarlakkstøvet her FØR Bakre dør, høyresida ETTER Frihånds 50-50 på høyre forskjerm/dør FØR Forskjermen på høyre side, kanten mot panseret (hva HAR de holdt på med ) ETTER blå+s17 ETTER i en litt annen vinkel, 019 blir så grå med lyskilden midt i mot (vanligvis klarer jeg ganske greit å få bilder som viser det jeg vil fokusere på, men med denne fargen og i denne temperaturen var jeg oppi 10-15 forsøk) FØR panseret ETTER i en vinkel ETTER i en litt annen vinkel Har beveget meg rundt til andre sida FØR av speilhuset ETTER men ikke på langt nær helt ferdig Det siste bildet jeg tok denne kvelden. Ferdig med første steget på taket, hele høyre side, panser og halve forskjerm. Kjørte til vaskehallen 0700, dette bildet er tatt 2230 (glemte å stille til vintertid så exifen forvirra meg litt og sa 2330). Greit lang dag i garasjen avbrutt av noen matpauser inne selvfølgelig (og i effektivitetens navn klarte jeg også å sette brødddeig mens jeg åt lunsj, lenge leve kjøkkenmaskiner! Og samboere som kan ta brøda ut av ovnen når klokka ringer) Tirsdag blei en kort dag da jeg måtte jobbe overtid. Sov litt for lenge gjorde jeg også. Støvsuget ut hundemat og annet bøss baki, og kjørte ut Fomaen. Blingset litt på volumet på spruteflaska mi, så det ble visst Chemical Guys green clean blandet 1:10. Skrubbet med den nye Vikan-børsten min, den fylte seg med hundehår som ikke egentlig syntes i selve teppet, Sikkert helt i orden å få bort noe av det. Og så trente jeg litt på kjøresporene Tørket også over plastikken baki her med en klut med litt green clean på. Tok for meg a-stolpen etterpå. FØR ETTER en runde gul+s3 FØR, en dyp ripe på stolpen, fant ut at jeg ville ta en halv-om-halvt i det jeg var i ferd med å gni utover polish. ETTER. Som forventet ble det ikke så mye endring, denne var veldig dyp (og så loer kluten min) Avsluttet med å ha polytrol på skiltholdere og takstativet, denne var flekket og mye lysere enn festene. Skiltene slang jeg i bilen, og tok en liten pause på jobb og skrapa av oblatene og fikk polert dem en runde for hånd (tør ikke ta for hardt i da bokstavene smitter av). De fikk to lag Autoglym HD wax i løpet av neste dag. Og så var det dag tre. Jeg snakka igrunn ikke så mye med eieren av bilen, men huseieren som hadde skaffet jobben og foreslått en pris, hadde også sagt til henne at han antok det tok to-tre dager. For jeg skjønte allerede mandag kveld at det kunne holde hardt å bli ferdig før jeg måtte stikke på jobb på tirsdag. I hvertfall hvis jeg skulle sove. Så "to-tre dager" passet fint. På plass i garasjen 0900 for å gjøre seg ferdig. Med steg en. FØR forskjerm venstre side ETTER blå+s17 Forskjellen på førerdør som er kjørt en runde med blå+s17 og passasjerdøra som ikke er rørt (disse to dørene var jo lakket opp og ikke fullt så ille som andre sida) Tok en runde til FØR Synes godt at lakken på bakskjermen er litt eldre.. ETTER første steget Maskerte lista som det står Volvo på og kjørte hardt og godt på metalldelen over (antok at den var plast, har ikke markert den spesielt på PTG-skjemaet så jeg husker ikke eksakt) FØR Bakluka. Som sagt har det vært hund i bilen, og skiltene som sto bakpå hadde tydelig merker av klør. Men jeg synes ikke bakluka egentlig bærer preg av det. Men så er den jo fryktelig ripete uansett.. ETTER en runde. Jeg begynte å se på klokka nå.. Sitter godt planta på gulvet for å ta fangere, brukte samme pute og middel, men satt ned hastigheten litt og litt mindre press mens jeg følte etter varmeutvikling. Litt over to, i forhold til tre. Den første bakplata mi løsna i liminga etter en regnværsseanse med rutepolering, og denne nye fra Scholl flekser endel mer enn gamle. Ikke det at den gamle var så hard heller. Dessuten kjenner jeg forskjell på de blå putene mine, kjøpte to nye på OMS og de er annerledes enn den jeg hadde hjemme, kanskje det bare er fordi den er brukt mer? Jeg testet også med badevekta hvor mye press jeg klarer å legge på maskina ved bruk på vertikale paneler, dvs passe tungt men ikke på grensa mot bonk: 10kg. Litt øm i albuene Kjørt rundt Volvo-merket. Hentet en liten neve med overprisede detailing q-tips og gnukket rundt modellbetegnelsene med S17, bildet ljuger. Jeg synes ikke det blei så blankt og svart! (dette er etter voks) Kjørt på Volvo-merket, blå+s17 med lav fart Åpnet garasjeporten og blåste bort polishstøv med trykkluft og tørket over med IPA. Temperaturen ute har nå økt, så det har endelig blitt 15 grader inne i garasjen, det passa jo bra nå som det nærmer seg vokspålegging. Under dørhåndtakene brukte jeg gul pute og S17, og fikk masse kjørespor faktisk Måtte ta to-stegs, avslutte med grønn uber og S30 for å få det fint. De blei forresten ikke så veldig fine, på den sida som ikke var opplakket var lakken ruglete og matt. Men vesentlig mye bedre enn de var. Under arbeid helt på slutten. Litt forskjellige kluter. En for å børste bort støv med, en for å tørke av poleringsmiddel med. Tok av teipen og fjernet støv inni dørkarmer etterhvert som jeg hadde gått over med steg to, lite bilder av det altså. Tida gikk fort Gikk over hele bilen en gang til med IPA for å være sikker på at det ikke var noe tull igjen på lakken etter steg to, fant en liten flekk med kjørespor på høyre framdør som måtte få en runde til med DA for å rydde. Ofte kan jeg ikke bruke solpistolen min veldig aktivt, men denne fargen var veldig takknemlig, viste villig fram hur mycket som helst! Jeg vet jeg måtte gå fra noen hologrammer/kjørespor rundt taklista. En medium pute montert på roterende flex når nemlig mye lenger innunder en sånn list enn en medium pute montert på kraussen.. Fikk det ikke bort med håndmakt heller, men dempet det litt. Det er på innsida av lista mot taket, altså nesten rett under railsen men inn mot taket, og mest bakerst på bilen (foran så er høyden fra railsen til taket lavere der den skråner mot fronten, så der var det jo ikke plass til noen pute). Får skrive det ned på lista over ting jeg ikke skal gjøre en gang til. Av en eller annen ubestemmelig grunn bestemte jeg meg for at jeg ville ha Meguiar's #16 på denne bilen. Når man har det travelt og generelt sliter med voksrester er jo #16... tja.. nei. Men den perler veldig veldig fint Klarte å legge sånn passe tynt, har slutta med VM i tyyyyyyyyyyyyyynt, ihvertfall når jeg vet jeg ikke rekker legge to lag. Det gjør jeg jo aldri. La i rette bevegelser og så hele tida mot lys for å sjekke at det dekket. Etter en passe tørkeperiode (jeg vet temperaturen var over 15 grader, men jeg glemte å sjekke luftfuktigheten, den blå Mazdaen var nemlig inn og ut av garasjen og tok med seg vann) måtte jeg skrike opp trappa etter LSP (last step panic, ellers kjent som siste-liten-panikk, også gjenkjent på vidt oppsperrede øyne, bjeffing av kommandoer og sur svettelukt) så fikk jeg hjelp til med å sette på skilt og tørke av voks og rydde. Tok også en runde og gned febrilsk der som det var kommet polish på plastlistene til tross for teiping. Jeg gikk over hele bilen en gang til med den vaflete vinduskluten min (den ene store hvitaktige firkanten på panseret er den beryktede kluten), og det var så mye svette på bilen at når jeg løfta kluten for å sjekke i lyset så jeg rutemønster i lakken... det var skikkelig stress! Litt detalj av åssen det blei til slutt. Panseret beholdt endel riper, selv etter heftig korrigering (det begynte å ryke på det ene passet der jeg innbitt kvernet rundt), de dypeste ripene har blitt avrundet Bortsett fra de ripene som var for dype. Det var ikke igjen mange hvite riper! Litt usikker på om de blå stripene er voksrester eller mikroriper fra avtørking, så det ikke mens jeg holdt på å buffe så det kan neppe være altfor mye av det. Og relativt blank blei den jo, dessverre ikke 100% skarpe bilder. Jeg skulle nemlig på nytt overtidsskift og sprang fra garasjen og bort til egen bil. Begynner med å minne om utgangspunktet FØR ETTER Jeg måtte altså bare flykte fra åstedet kl 2200, og min samboer Elling tok i mot bileieren. Og hu var bare stum! Huseieren sier at hu ønsket seg sort bil, hadde alltid hatt lyst på det, så det var jo moro å gjøre denne matte dølahesten til en skinnende fullblods igjen. For neste gang de møttes på jobb så gledet hun seg til å kjøre hjem til sin far og vise frem nykjøpet Mission accomplished Mandag 15.5 timer Tirsdag 3 timer Onsdag 13 timer Totalt 21.5 timer. Og så kan vi trekke fra sikkert to timer på etepauser. Ser ut til at jeg egentlig var ganske effektiv, trodde jeg minst hadde brukt 25 timer! Bildetakingen var et reint lite mareritt denne gangen. Jeg har skrudd fram og tilbake på over og undereksponering, av og på med blitz, forsøkt med autofokus, bytta til manuell fokus, glemt at jeg har på undereksponering, dugg på halve linsa og hele lcd-skjermen, på med blitzen igjen.. Det var litt mer jobb med redigering denne gangen men som alltid er målet å vise frem defekter og få frem farger som stemmer med virkeligheten. Men, nå blir det en pause i kundeoppdrag. Orker jo ikke vaske egen bil engang! Endret 4 November, 2012 av Gry 54 Siter ...o.O... småbarnsmor ...o.O... '13 BMW F31 316d og en '00 BMW E46 323Ci x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km - mangler fremdeles en søt sportsbilLoggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar 2 446 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Solid redning av en sort svenske som var blitt grå med tidens misbruk Cred! Siter Daglig leder Automotive Detailing AS Håndverksvegen 15 3917 Porsgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
re-styling 27 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Kjempe bra jobba! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjovas 7 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 En fryd å lese writeupsene dine, og flott jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kkromcke 17 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Kjempe flott jobb, dette gnir det inn at jeg må ta min sorte volvo snart også Cred til deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Nice, det ble herlig blankt og et hav mindre riper. Volvo V50 er igrunn en fin bil, har klargjort en god del brukte på jobb og tror det venter et par på meg til uka. Men synes den nyere versjonen uten den grillen som er på denne, er ikke så fan av den. Creds til deg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V50 D3 0 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Artig lesestoff, og flott resultat. Skal til på min også(var meningen å ta den i helga) men rakk det dessverre ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_Aa 151 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Knall bra jobb! Kan tro på at eieren ble greit sjokkert, når hun fikk bilen sin tilbake, i den tilstanden Cred for en flott jobb! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayersk-mach-werk 70 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 bra resultat nokk en gang , fra grå og gammal til black and shiny. her har du gjort en god jobb det syntes godt ved det før og etter bilde cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilmagikeren 40 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Det som jeg synes er det viktigste når jeg leverer en bil, er at kunden er fornøyd.. Selv blir man sjelden helt fornøyd, men det er en annen sak:) Er jo ikke den letteste fargen å jobbe med, men blirjo også meget pent når ferdig.. Du er flink til å forklare hva du gjør og hvorfor du gjør det, og det er lærerikt for andre! Om jeg skal være skikkelig kritisk, synes jeg det var litt rotete med bildene. Som du nevner synes jeg det er litt mye "nærbilder" av defekter, men dette er rimelig flisespikking!! Så egentlig ikke noe minus:) Kort sagt: Meget fin s&s, og super jobb:) Siter Min bilpleielogg Bilmagikeren https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148 Kikk gjerne innom å se om du vil:) Swissvax certified detailer Scandicshine autorisert detailer Scholl Consepts certified detailer Mitchell and King approved detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohanR 169 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Denne fikk et skikkelig løft, cred er levert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 4 November, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Kjempeløft på sliten svenske. Skjønner ikke hvordan du holdt motet oppe der inne i pluss 5 grader. Ønske seg en skikkelig garasjevarmer til jul kanskje? Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solan 8 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Veldig bra innlegg. Det ble en skikkelig historie. Nydelig jobb! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Ser veldig bra ut Gry. Clay før håndvask var ny for meg. Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild 141 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Dette oser jo kvalitets arbeid, green button firmly pushed... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnys 8 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Kjempe jobb!:-) det er dette nivået jeg strever etter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry 625 Skrevet 4 November, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Takk for kreds alle sammen, holder varmen oppe innvendig når man står der med kald nese og polerer. Stikkord: stilongs, ullsokker og hals Det som jeg synes er det viktigste når jeg leverer en bil, er at kunden er fornøyd.. Selv blir man sjelden helt fornøyd, men det er en annen sak:) Er jo ikke den letteste fargen å jobbe med, men blirjo også meget pent når ferdig.. Du er flink til å forklare hva du gjør og hvorfor du gjør det, og det er lærerikt for andre! Om jeg skal være skikkelig kritisk, synes jeg det var litt rotete med bildene. Som du nevner synes jeg det er litt mye "nærbilder" av defekter, men dette er rimelig flisespikking!! Så egentlig ikke noe minus:) Kort sagt: Meget fin s&s, og super jobb:) Jeg prøver litt forskjellig med bildene, det blir nesten som resten av jobben. Sjelden helt fornøyd Kjempeløft på sliten svenske. Skjønner ikke hvordan du holdt motet oppe der inne i pluss 5 grader. Ønske seg en skikkelig garasjevarmer til jul kanskje? Jeg ønsker meg garasje... Temperaturmåleren min sto oppå en dekkomleggingsmaskin, dvs ca en meter/halvannen fra gulvet, så det var sikkert litt varmere rundt ørene. Når jeg sto oppreist. Ser veldig bra ut Gry. Clay før håndvask var ny for meg. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg fant ut at jeg skulle gjøre det, jeg var litt fokusert på å få gjort mest mulig i vaskehallen, og tror rett og slett hjernen min tenkte det var bedre å få clayet enn å vaske, siden jeg uansett måtte vaske når jeg var hjemme igjen. Og så var vaskehallen oppvarma, det frista ikke å stå i kald garasje med kald bil og en frossen klump clay i handa. Det gikk jo greit, hørte på lyden to-tre ganger at det var noe som løsnet og fulgte med i leira så da stansa jeg straks og skylte/rensa (men det har jeg vel opplevd før også, etter håndvask, f.eks større biter tjære som endelig slipper taket). Meeen.. ska'kke gjør det mer! Kors på halsen, ti fingre i hjertet!! Siter ...o.O... småbarnsmor ...o.O... '13 BMW F31 316d og en '00 BMW E46 323Ci x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km - mangler fremdeles en søt sportsbilLoggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Meget bra S&S Bra jobba! Tror ikke noe på at du roer ned detailinga, hehe.Det er ikke enkelt! Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Kjempeløft på bilen og du legger ned fin innsats med å lage S&Sene dine. De er lettleste og interessante. Jeg bruker mange av de samme produktseriene selv og da blir det ekstra interessant å lese og se bilder av hva andre får til. Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad 39 Skrevet 4 November, 2012 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2012 Dette ble jo utrolig bra, Gry! Må si at du fikk gjort utrolig mye, og fikk fjernet utrolig mange riper! Du må ikke roe ned på no' detailing her, du gjør jo en utrolig god jobb! Siter Kjører Golf MK6 2011 - Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.