Gry

2005 Volvo V50 (019) - gjenoppstått fra ripedøden

24 innlegg i emnet

Jeg sto og polerte en BMW på Gran da det tikket inn en sms fra huseieren:

"Hei på deg Gry. Jeg har kjøpt en Volvo for en jente på jobben. V50 som er sort, men som er veldig stygg i lakken. Kan du ordne med en skikkelig lakkjobb på den"

Og jeg hadde jo noen dager fri , så da hørtes det jo ut som en finfin plan å stille seg opp i garasjen for noen timer korrigering, lediggang er roten til alt ondt. Den som har mye å gjøre får mye gjort. No pain no gain. Prata litt med huseieren på OMS og han mente bagasjen også trengte en runde rens.

Og når ikke-detailere sier en bil er "veldig stygg i lakken" vet man at man har en fest i vente :fun:

Fikk bilen seint om kvelden (måtte jo komme meg hjem fra Oslo Motorshow) og inspiserte kjapt i mørket med min hjemmelagede solpistol.

Konkluderte med at huseieren hadde rett.

Tok deretter en råsjans på at det tidlig en mandag etter første snøfall ikke ville være totalkaos nede på storbilvasken og brukte resten av søndagskvelden på å samle krefter og sjekke hva jeg gjorde sist jeg polerte 019 (en litt eldre V70).

Godt utgangspunkt for en grundig vask (bildet er akkurat så skarpt som jeg føler meg selv 0630)

_DSC0879.jpg

Pakket med litt småtteri baki bilen,

MAC124 Prickbort

Chemical Guys orange degreaser blandet 1:5 i en biltema lavtrykkskanne

Iron-X ny versjon (veldig tyntflytende i forhold til den første versjonen jeg kjøpte)

Job Done børste til dekksider og gummi, Swissvax detail brush

Lakkleire fra Meguiar's

En stor gritguard-bøtte, vaskehanske, Chemical Guys citrus wash

Det var ingen andre i hallen da jeg kom, men jeg var knapt kommet inn og stoppet tenninga så kom en hiace-type bil inn bak meg, så jeg titta meg litt over skuldra etter lastebiler stadig vekk (håndvask med lastebiler i kø er fy-fy)

Først ut var Prickbort. Bilen var jo litt våt

_DSC0880.jpg

Dynket godt på hele bilen og lot det stå og virke så lenge som mulig, tok ut mattene av bilen og sto og hang litt rett og slett.

_DSC0881.jpg

Orange degreaser funket hvertfall slik surfex pleier på samme jobb

_DSC0882.jpg

Hadde på Iron-X. Vanskelig å se på mørk bil så jeg titta på skiltet

_DSC0883.jpg

Synes jo selvfølgelig på gulvet. Men det kan jo like gjerne være dritt i gulvet som reagerer med det som drypper ned som det er dritt som drypper ned etter å har reagert med noe på bilen.

_DSC0884.jpg

Brukte stasjonens skum. Kikka kjapt under panseret mens jeg holdt på, og det var utrolig reint og fint så jeg lukket panseret igjen.

_DSC0885.jpg

Er det riper jeg ser?

_DSC0886.jpg

Jeg gjorde noe jeg tror jeg ikke har gjort før. En runde med leire før håndvask :o Høyttrykken her er skikkelig høy, og etter alle omgangene med avfetting/skum/avspyling/ironx/orange degreaser og siden jeg ikke kunne kjenne noe bøss når jeg forsiktig tok på dørsidene så tok jeg sjansen. Var litt å finne for leira av asfalt og annet generell forurensing, men ikke ille (knadde om to ganger for å få tatt hele bilen, gikk over rutene også).

Fremdeles ingen lastebiler i kø, så jeg håndvasket også (og håndhilste på sjefen på stasjonen som var innom, han leser tydeligvis forumet for han introduserte seg med "jeg vet hvem du er")

_DSC0887.jpg

Ingen vits i å tørke, fremdeles litt nedbør utenfor og med en kjøretur hjem som allikevel gjør at jeg må vaske en gang til. Sto litt utenfor og forsøkte å finne ut om det var en Volvo-forhandler i nærheten siden jeg hadde litt lyst på flekklakk, men jeg feiga ut av tanken på å vandre inn på Volvo Truck Centre.

Ganske mildt drag i lufta, og vannslangen hadde ikke frosset, tok av skilt og skiltholdere, spylte bilen, fylte bøtta med varmtvann og citrus wash igjen og vaska kjapt over før jeg trillet inn i garasjen for tørk.

Og inspeksjon. Starter med noen bilder etter malen "se så blank bilen har blitt", da jeg har lurt litt på hvor blank en bil ser ut under lysstoffør. En blank bil blir jo utrulig blank! Kjekt å vite hvor mye belysningen skjuler

_DSC0888.jpg

_DSC0889.jpg

_DSC0890.jpg

_DSC0891.jpg

(faktisk la jeg ikke merke til klarlakkspruten før jeg så bildene på pcen, jeg syntes bare bilen var generelt ripete og grusom)

_DSC0892.jpg

Litt detaljer

_DSC0895.jpg

Spylerdysen på bakluka

_DSC0893.jpg

Tror det holder av inspeksjon... Arbeidstemperaturen var 5 plussgrader, ikke helt så varmt jeg vil ha det men det sto to vifter på for å holde det såpass oppe (minus utvendig). Problemet var mest at hver gang jeg skulle ta bilder fikk jeg dugg på linsa idet jeg tok av dekslet, av og til dugget det bare jeg holdt fingrene ytterst på objektivet for å zoome. Og det var ikke alltid jeg så. For jeg dugget ned både okular og lcd-skjerm i samme slengen. Jeg ber altså ytterst ydmykt om tilgivelse for en del litt uskarpe bilder.

Og jeg har også tidligere hatt en tendens med å ta masse detaljbilder av ting som var gyselig før, og så glemmer jeg etter-bildet. Denne gangen prøvde jeg å ta før og etter-bilder straks, mens jeg holdt på.

Med tørr bil og før jeg begynte på pauser og slikt, penslet jeg polytrol på viskeren på bakruta, vindusspylerdysene foran og bak og beskyttelsen til bagasjen.

Målte lakkdybde, litt forvirrende resultat men det ser ut til at det meste av sidene på bilen er lakket, mens bak, foran og oppå har gått fri.

V50.jpg

Husker ikke hvor jeg testa kombo, men syntes Flex roterende, blå Scholl og S17+ tok alt av vaskeriper og dempa også masse av de grove ripene. Etterhvert fant jeg ut at jeg av og til måtte gå to pass for å fjerne nok. Brukte en liten gul Scholl og S3 (jeg ser nå at det er en helt annen kombinasjon, mye grovere) på a-stolpen med forlengelse, og også som spotkorrigering noen få plasser. Helt på slutten brukte jeg gul og S17 i stedet, men det var bare to små spoter. For å rydde opp byttet jeg til favoritten min Krauss DA, grønn uber i liten og medium, S30 easy clean fra Scholl Concepts. Og måtte gå over med både to og tre pass på de stedene jeg hadde kjørt hardt med de to andre komboene.. Jeg hadde lissom bestemt meg for bare to steg, men i etterpåklokskapens skarpe lys har jeg tenkt at jeg kanskje like gjerne skulle tatt tre rene steg heller enn to steg med masse ekstra runder.. trur ikke jeg sparte noe tid på å holde meg til to, nemlig. Eller så falt jeg i "den blir jo ikke blank nok"-fella. Den brønnen er relativt bunnløs. Ja, ja. Nok jabb. Bilder!!

FØR lista utenfor taket, høyre side over C-stolpen

_DSC0896.jpg

ETTER en runde med gul scholl og s3 (litt uskarpt men man ser fremdeles restene av den store skrapen)

_DSC0898.jpg

ETTER en runde til... Bittelitt merker ennå, men på tide å gå videre

_DSC0899.jpg

Skulle tro jeg prøvde å vise fram kjøresporene mine, men neida ^_^

50-50

_DSC0901.jpg

Zoomet litt inn så dere skal skjønne at jeg mener alvor, la opp en teipbit fra vindu til vindu

_DSC0907.jpg

Der ser dere litt kjørespor. Brukte gul+S3 her også, i forlengelsen av stolpen

_DSC0912.jpg

Bruker krakken når jeg polerer tak, må riktignok dukke hvis noen åpner garasjeporten men det sparer skuldrene under korrigering. Og så er den fin å sitte på og sette fra seg ting på når jeg ikke står på den. Pluss at min eneste halogenlampe akkurat klarer å gape over kanten.

_DSC0914.jpg

Tatt helt ned til knekken i panelet nå

_DSC0915.jpg

En ny 50-50 fra hjulbuen. Blå og S17 tar ikke nok av de dypere ripene, så endte stadig med å ta en runde til.

_DSC0916.jpg

Må nesten legge inn mobilbildet jeg la som teaser i loggen min, fra samme sted. Det var så tykk og god lakk på tanklokket så jeg kjørte bare rett over, lå godt i flukt med resten av panelet også

IMG_20121029_142352.jpg

Noen kjørespor, hologrammer og tendenser til riper fra tørking av middel. omnomnomnom :fun:

_DSC0923.jpg

Jeg polerte med dørene åpne for en gangs skyld, har vært skeptisk til støv men det så bra ut. Selv om dørkarmene fylte seg.

Klatret opp på krakken og begynte på taket.

FØR

_DSC0926.jpg

ETTER en runde med blå+s17, frihånds 50-50. Jeg lot tak være tak og holdt meg til en runde med roterende.

_DSC0927.jpg

Har spist meg innpå klarlakkstøvet her

_DSC0928.jpg

FØR Bakre dør, høyresida

_DSC0930.jpg

ETTER

_DSC0932.jpg

Frihånds 50-50 på høyre forskjerm/dør

_DSC0933.jpg

FØR Forskjermen på høyre side, kanten mot panseret (hva HAR de holdt på med :shocking2:)

_DSC0937.jpg

ETTER blå+s17

_DSC0947.jpg

ETTER i en litt annen vinkel, 019 blir så grå med lyskilden midt i mot (vanligvis klarer jeg ganske greit å få bilder som viser det jeg vil fokusere på, men med denne fargen og i denne temperaturen var jeg oppi 10-15 forsøk)

_DSC0939.jpg

FØR panseret

_DSC0952.jpg

ETTER i en vinkel

_DSC0954.jpg

ETTER i en litt annen vinkel

_DSC0957.jpg

Har beveget meg rundt til andre sida

_DSC0961.jpg

FØR av speilhuset

_DSC0959.jpg

ETTER men ikke på langt nær helt ferdig

_DSC0965.jpg

Det siste bildet jeg tok denne kvelden. Ferdig med første steget på taket, hele høyre side, panser og halve forskjerm. Kjørte til vaskehallen 0700, dette bildet er tatt 2230 (glemte å stille til vintertid så exifen forvirra meg litt og sa 2330). Greit lang dag i garasjen avbrutt av noen matpauser inne selvfølgelig (og i effektivitetens navn klarte jeg også å sette brødddeig mens jeg åt lunsj, lenge leve kjøkkenmaskiner! Og samboere som kan ta brøda ut av ovnen når klokka ringer)

_DSC0966.jpg

Tirsdag blei en kort dag da jeg måtte jobbe overtid. Sov litt for lenge gjorde jeg også.

Støvsuget ut hundemat og annet bøss baki, og kjørte ut Fomaen. Blingset litt på volumet på spruteflaska mi, så det ble visst Chemical Guys green clean blandet 1:10. Skrubbet med den nye Vikan-børsten min, den fylte seg med hundehår som ikke egentlig syntes i selve teppet, Sikkert helt i orden å få bort noe av det.

Og så trente jeg litt på kjøresporene ^_^

_DSC0968.jpg

Tørket også over plastikken baki her med en klut med litt green clean på.

Tok for meg a-stolpen etterpå.

FØR

_DSC0975.jpg

ETTER en runde gul+s3

_DSC0980.jpg

FØR, en dyp ripe på stolpen, fant ut at jeg ville ta en halv-om-halvt i det jeg var i ferd med å gni utover polish.

_DSC0981.jpg

ETTER. Som forventet ble det ikke så mye endring, denne var veldig dyp (og så loer kluten min)

_DSC0989.jpg

Avsluttet med å ha polytrol på skiltholdere og takstativet, denne var flekket og mye lysere enn festene.

_DSC0991.jpg

Skiltene slang jeg i bilen, og tok en liten pause på jobb og skrapa av oblatene og fikk polert dem en runde for hånd (tør ikke ta for hardt i da bokstavene smitter av). De fikk to lag Autoglym HD wax i løpet av neste dag.

Og så var det dag tre. Jeg snakka igrunn ikke så mye med eieren av bilen, men huseieren som hadde skaffet jobben og foreslått en pris, hadde også sagt til henne at han antok det tok to-tre dager. For jeg skjønte allerede mandag kveld at det kunne holde hardt å bli ferdig før jeg måtte stikke på jobb på tirsdag. I hvertfall hvis jeg skulle sove. Så "to-tre dager" passet fint.

På plass i garasjen 0900 for å gjøre seg ferdig. Med steg en.

FØR forskjerm venstre side

_DSC0992.jpg

ETTER blå+s17

_DSC0995.jpg

Forskjellen på førerdør som er kjørt en runde med blå+s17 og passasjerdøra som ikke er rørt (disse to dørene var jo lakket opp og ikke fullt så ille som andre sida)

_DSC0998.jpg

Tok en runde til

_DSC1003.jpg

FØR Synes godt at lakken på bakskjermen er litt eldre..

_DSC0999.jpg

ETTER første steget

_DSC1002.jpg

Maskerte lista som det står Volvo på og kjørte hardt og godt på metalldelen over (antok at den var plast, har ikke markert den spesielt på PTG-skjemaet så jeg husker ikke eksakt)

_DSC1012.jpg

FØR Bakluka. Som sagt har det vært hund i bilen, og skiltene som sto bakpå hadde tydelig merker av klør. Men jeg synes ikke bakluka egentlig bærer preg av det. Men så er den jo fryktelig ripete uansett..

_DSC1013.jpg

ETTER en runde. Jeg begynte å se på klokka nå..

_DSC1017.jpg

Sitter godt planta på gulvet for å ta fangere, brukte samme pute og middel, men satt ned hastigheten litt og litt mindre press mens jeg følte etter varmeutvikling.

_DSC1018.jpg

Litt over to, i forhold til tre. Den første bakplata mi løsna i liminga etter en regnværsseanse med rutepolering, og denne nye fra Scholl flekser endel mer enn gamle. Ikke det at den gamle var så hard heller. Dessuten kjenner jeg forskjell på de blå putene mine, kjøpte to nye på OMS og de er annerledes enn den jeg hadde hjemme, kanskje det bare er fordi den er brukt mer?

Jeg testet også med badevekta hvor mye press jeg klarer å legge på maskina ved bruk på vertikale paneler, dvs passe tungt men ikke på grensa mot bonk: 10kg. Litt øm i albuene -_-

_DSC1019.jpg

Kjørt rundt Volvo-merket.

_DSC1021.jpg

Hentet en liten neve med overprisede detailing q-tips og gnukket rundt modellbetegnelsene med S17, bildet ljuger. Jeg synes ikke det blei så blankt og svart! (dette er etter voks)

_DSC1055.jpg

_DSC1025.jpg

Kjørt på Volvo-merket, blå+s17 med lav fart

_DSC1026.jpg

Åpnet garasjeporten og blåste bort polishstøv med trykkluft og tørket over med IPA. Temperaturen ute har nå økt, så det har endelig blitt 15 grader inne i garasjen, det passa jo bra nå som det nærmer seg vokspålegging.

Under dørhåndtakene brukte jeg gul pute og S17, og fikk masse kjørespor faktisk :wacko: Måtte ta to-stegs, avslutte med grønn uber og S30 for å få det fint. De blei forresten ikke så veldig fine, på den sida som ikke var opplakket var lakken ruglete og matt. Men vesentlig mye bedre enn de var.

Under arbeid helt på slutten. Litt forskjellige kluter. En for å børste bort støv med, en for å tørke av poleringsmiddel med. Tok av teipen og fjernet støv inni dørkarmer etterhvert som jeg hadde gått over med steg to, lite bilder av det altså. Tida gikk fort :blink:

_DSC1030.jpg

Gikk over hele bilen en gang til med IPA for å være sikker på at det ikke var noe tull igjen på lakken etter steg to, fant en liten flekk med kjørespor på høyre framdør som måtte få en runde til med DA for å rydde. Ofte kan jeg ikke bruke solpistolen min veldig aktivt, men denne fargen var veldig takknemlig, viste villig fram hur mycket som helst!

Jeg vet jeg måtte gå fra noen hologrammer/kjørespor rundt taklista. En medium pute montert på roterende flex når nemlig mye lenger innunder en sånn list enn en medium pute montert på kraussen.. Fikk det ikke bort med håndmakt heller, men dempet det litt. Det er på innsida av lista mot taket, altså nesten rett under railsen men inn mot taket, og mest bakerst på bilen (foran så er høyden fra railsen til taket lavere der den skråner mot fronten, så der var det jo ikke plass til noen pute). Får skrive det ned på lista over ting jeg ikke skal gjøre en gang til.

Av en eller annen ubestemmelig grunn bestemte jeg meg for at jeg ville ha Meguiar's #16 på denne bilen. Når man har det travelt og generelt sliter med voksrester er jo #16... tja.. nei. Men den perler veldig veldig fint :ph34r:

Klarte å legge sånn passe tynt, har slutta med VM i tyyyyyyyyyyyyyynt, ihvertfall når jeg vet jeg ikke rekker legge to lag. Det gjør jeg jo aldri. La i rette bevegelser og så hele tida mot lys for å sjekke at det dekket. Etter en passe tørkeperiode (jeg vet temperaturen var over 15 grader, men jeg glemte å sjekke luftfuktigheten, den blå Mazdaen var nemlig inn og ut av garasjen og tok med seg vann) måtte jeg skrike opp trappa etter LSP (last step panic, ellers kjent som siste-liten-panikk, også gjenkjent på vidt oppsperrede øyne, bjeffing av kommandoer og sur svettelukt)

_DSC1031.jpg

så fikk jeg hjelp til med å sette på skilt og tørke av voks og rydde. Tok også en runde og gned febrilsk der som det var kommet polish på plastlistene til tross for teiping. Jeg gikk over hele bilen en gang til med den vaflete vinduskluten min (den ene store hvitaktige firkanten på panseret er den beryktede kluten), og det var så mye svette på bilen at når jeg løfta kluten for å sjekke i lyset så jeg rutemønster i lakken... det var skikkelig stress! :angry:

Litt detalj av åssen det blei til slutt. Panseret beholdt endel riper, selv etter heftig korrigering (det begynte å ryke på det ene passet der jeg innbitt kvernet rundt), de dypeste ripene har blitt avrundet

_DSC1041.jpg

Bortsett fra de ripene som var for dype. Det var ikke igjen mange hvite riper! Litt usikker på om de blå stripene er voksrester eller mikroriper fra avtørking, så det ikke mens jeg holdt på å buffe så det kan neppe være altfor mye av det.

_DSC1045.jpg

Og relativt blank blei den jo, dessverre ikke 100% skarpe bilder. Jeg skulle nemlig på nytt overtidsskift og sprang fra garasjen og bort til egen bil.

Begynner med å minne om utgangspunktet

FØR

_DSC0890.jpg

ETTER

_DSC1038.jpg

_DSC1037.jpg

_DSC1040.jpg

_DSC1053.jpg

_DSC1059.jpg

Jeg måtte altså bare flykte fra åstedet kl 2200, og min samboer Elling tok i mot bileieren. Og hu var bare stum! Huseieren sier at hu ønsket seg sort bil, hadde alltid hatt lyst på det, så det var jo moro å gjøre denne matte dølahesten til en skinnende fullblods igjen. For neste gang de møttes på jobb så gledet hun seg til å kjøre hjem til sin far og vise frem nykjøpet :)

Mission accomplished B)

Mandag 15.5 timer

Tirsdag 3 timer

Onsdag 13 timer

Totalt 21.5 timer. Og så kan vi trekke fra sikkert to timer på etepauser. Ser ut til at jeg egentlig var ganske effektiv, trodde jeg minst hadde brukt 25 timer!

Bildetakingen var et reint lite mareritt denne gangen. Jeg har skrudd fram og tilbake på over og undereksponering, av og på med blitz, forsøkt med autofokus, bytta til manuell fokus, glemt at jeg har på undereksponering, dugg på halve linsa og hele lcd-skjermen, på med blitzen igjen.. Det var litt mer jobb med redigering denne gangen men som alltid er målet å vise frem defekter og få frem farger som stemmer med virkeligheten.

Men, nå blir det en pause i kundeoppdrag. Orker jo ikke vaske egen bil engang!

Endret av Gry
53

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solid redning av en sort svenske som var blitt grå med tidens misbruk :)

Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe bra jobba!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En fryd å lese writeupsene dine, og flott jobb. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe flott jobb, dette gnir det inn at jeg må ta min sorte volvo snart også :) Cred til deg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice, det ble herlig blankt og et hav mindre riper. :) Volvo V50 er igrunn en fin bil, har klargjort en god del brukte på jobb og tror det venter et par på meg til uka. Men synes den nyere versjonen uten den grillen som er på denne, er ikke så fan av den. Creds til deg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig lesestoff, og flott resultat.

Skal til på min også(var meningen å ta den i helga) men rakk det dessverre ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall bra jobb! Kan tro på at eieren ble greit sjokkert, når hun fikk bilen sin tilbake, i den tilstanden :)

Cred for en flott jobb!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra resultat nokk en gang , fra grå og gammal til black and shiny.

her har du gjort en god jobb det syntes godt ved det før og etter bilde cred :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som jeg synes er det viktigste når jeg leverer en bil, er at kunden er fornøyd.. Selv blir man sjelden helt fornøyd, men det er en annen sak:)

Er jo ikke den letteste fargen å jobbe med, men blirjo også meget pent når ferdig..

Du er flink til å forklare hva du gjør og hvorfor du gjør det, og det er lærerikt for andre! Om jeg skal være skikkelig kritisk, synes jeg det var litt rotete med bildene. Som du nevner synes jeg det er litt mye "nærbilder" av defekter, men dette er rimelig flisespikking!!:) Så egentlig ikke noe minus:)

Kort sagt: Meget fin s&s, og super jobb:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne fikk et skikkelig løft, cred er levert! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeløft på sliten svenske. :thumbup: Skjønner ikke hvordan du holdt motet oppe der inne i pluss 5 grader. Ønske seg en skikkelig garasjevarmer til jul kanskje? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra innlegg. Det ble en skikkelig historie.

Nydelig jobb!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut Gry. :thumbup:

Clay før håndvask var ny for meg. :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette oser jo kvalitets arbeid, green button firmly pushed... :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe jobb!:-) det er dette nivået jeg strever etter!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kreds alle sammen, holder varmen oppe innvendig når man står der med kald nese og polerer. Stikkord: stilongs, ullsokker og hals :fun:

Det som jeg synes er det viktigste når jeg leverer en bil, er at kunden er fornøyd.. Selv blir man sjelden helt fornøyd, men det er en annen sak:)

Er jo ikke den letteste fargen å jobbe med, men blirjo også meget pent når ferdig..

Du er flink til å forklare hva du gjør og hvorfor du gjør det, og det er lærerikt for andre! Om jeg skal være skikkelig kritisk, synes jeg det var litt rotete med bildene. Som du nevner synes jeg det er litt mye "nærbilder" av defekter, men dette er rimelig flisespikking!! :) Så egentlig ikke noe minus:)

Kort sagt: Meget fin s&s, og super jobb:)

Jeg prøver litt forskjellig med bildene, det blir nesten som resten av jobben. Sjelden helt fornøyd ^_^

Kjempeløft på sliten svenske. :thumbup: Skjønner ikke hvordan du holdt motet oppe der inne i pluss 5 grader. Ønske seg en skikkelig garasjevarmer til jul kanskje? :)

Jeg ønsker meg garasje... Temperaturmåleren min sto oppå en dekkomleggingsmaskin, dvs ca en meter/halvannen fra gulvet, så det var sikkert litt varmere rundt ørene. Når jeg sto oppreist.

Ser veldig bra ut Gry. :thumbup:

Clay før håndvask var ny for meg. :blink:

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg fant ut at jeg skulle gjøre det, jeg var litt fokusert på å få gjort mest mulig i vaskehallen, og tror rett og slett hjernen min tenkte det var bedre å få clayet enn å vaske, siden jeg uansett måtte vaske når jeg var hjemme igjen. Og så var vaskehallen oppvarma, det frista ikke å stå i kald garasje med kald bil og en frossen klump clay i handa. Det gikk jo greit, hørte på lyden to-tre ganger at det var noe som løsnet og fulgte med i leira så da stansa jeg straks og skylte/rensa (men det har jeg vel opplevd før også, etter håndvask, f.eks større biter tjære som endelig slipper taket).

Meeen.. ska'kke gjør det mer! Kors på halsen, ti fingre i hjertet!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra S&S :) Bra jobba! Tror ikke noe på at du roer ned detailinga, hehe.Det er ikke enkelt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeløft på bilen og du legger ned fin innsats med å lage S&Sene dine. De er lettleste og interessante. Jeg bruker mange av de samme produktseriene selv og da blir det ekstra interessant å lese og se bilder av hva andre får til. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble jo utrolig bra, Gry! Må si at du fikk gjort utrolig mye, og fikk fjernet utrolig mange riper! Du må ikke roe ned på no' detailing her, du gjør jo en utrolig god jobb!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive