Gå til innhold

Ny høytrykkspyler!


christofferh

Recommended Posts

christofferh

Hei!!

Trenger nå ny høytrykkspyler, siden min gamle kärcher rett og slett er udatert.. Kjøpte nettopp foamlance fra Scandicshine, men den passet ikke på min gamle sliter, så slik sett er det vel greiest og kjøpe en ny kärcher?

Noen som har tips om modeller, og hvor det lønner seg og kjøpe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Øyvind G

    10

  • christofferh

    9

  • chriz1

    4

  • Hasse

    3

Mest aktive i dette emnet

De som har Kränzle sier at det er det som er tingen, om du skal legge litt i det :)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Det du burde se etter er spylere med lang gummislange og vannmengde over 500 liter i timen. Vet at de fleste av Kärcher sine spylere har ganske kort fiberarmert (stiv) slange som lett krøller seg ved bruk. Man kan få køpt annen slange som tibehør hvis du likevel velger en Kärcher.

Annen kobling til skumkanon får du kjøpt hos bla. Bilnerden for under 100 lappen.

Kjøpte ny spyler selv for ikke så lenge siden og valget falt på Nilfisk P 160.2-15 xtra som jeg er veldig fornøyd med. Stor forskjell fra min tidligere spyler (Kärcher 3.20) mtp effekt og ikke minst slangen.

Vet ikke hvor mye penger du vil legge i en spyler. Denne kostet 5000kr med litt rabatt hos Monter.

- 15 meter slange

- 3300w

- 650-570 liter i timen

- 160 bar

PS. Denne krever 16a sikring. Den er også ganske tung å bære opp og ned trapper da den veier 27,8kg

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

christofferh

Ok, takk for gode tips :) Hadde tenkt meg rundt 3500.. Tror det holder for meg egentlig, har en gammel knøtt av en kärcher nå, og den fungerer jo greit liksom.. Men lyst på noe litt bedre, det er jo trossalt mye brukt når jeg har tre biler jeg elsker å holde rene å pene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Om jeg skulle brukt ca 3500.- Ville jeg kjøpt meg Foma 747. Den har lang stålarmert slange, greit trykk og vannmengde, pluss at det følger med gode lanser..

Kranzle blir vel noe annet, og prisen og. Så om du ikke skal bruke den som en "proffspyler" kommer du langt med 747.

Og du kjøper bare en omkobler til foamcannon..

Bauhaus har hatt gode priser på Foma, og karcher for den sakens skyld. 5-år garanti og..:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Om jeg skulle brukt ca 3500.- Ville jeg kjøpt meg Foma 747. Den har lang stålarmert slange, greit trykk og vannmengde, pluss at det følger med gode lanser..

Kranzle blir vel noe annet, og prisen og. Så om du ikke skal bruke den som en "proffspyler" kommer du langt med 747.

Og du kjøper bare en omkobler til foamcannon..

Bauhaus har hatt gode priser på Foma, og karcher for den sakens skyld. 5-år garanti og.. :)

747 har vel utgått? Den er hvertfall vanskelig å få tak i nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Der var den ja:) Har vel lest før at den kanskje er utgående modell, her på forumet fra før..

737 er vel "lillebroren" til 747 med kortere fiberarmert slange, og litt mindre trykk/vannmengde. Jeg synes det med stålarmert slange er ganske viktig:)

Om du bor et sted med litt utvalg av forskjellige butikker, kan du jo ta en runde å se på utstillingsmodeller, som du kanskje kan få en god pris på.? Blir kanskje ikke foma, men uansett..

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

http://www.torshovbi...arenr=293010014

Fant den her, men ingen andre plasser.. Det er ikke 737 som har tatt over?

Trykker du på lagerstatus, så ser du at alle butikkene er utsolgt for 747.

Edit:

På Ski står det begrenset antall, så kanskje de har den der?

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ny spyler selv for ikke så lenge siden og valget falt på Nilfisk P 160.2-15 xtra som jeg er veldig fornøyd med. Stor forskjell fra min tidligere spyler (Kärcher 3.20) mtp effekt og ikke minst slangen.

Vet ikke hvor mye penger du vil legge i en spyler. Denne kostet 5000kr med litt rabatt hos Monter.

- 15 meter slange

- 3300w

- 650-570 liter i timen

- 160 bar

PS. Denne krever 16a sikring. Den er også ganske tung å bære opp og ned trapper da den veier 27,8kg

Jeg også gikk for P160.2-15 X-TRA (http://www.kompletth...aspx?sku=749274) i våres.

Har brukt den hele sommeren, og er strålende fornøyd! Med 15m slange kommer man rundt de fleste biler uten å flytte selve spyleren en eneste cm, og det er helt herlig. I tillegg er slangen stålarmert, og det er blitt alfa omega for min del når det gjelder høyttrykkspylere. Tror nok man må over på Kranzle for å finne noe vassere.

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en Kärcher eller Nilfisk til rundt denne prisen. Da får du gode HT spylere sett i forhold til prisen. Fordelen med Kärcher er at du lett får tak i tilbehør, men ulempen er en slange som er stiv og som tvinner seg. Sett bort i fra slangen så kan jeg ikke finne noe negativt med Kärcher. Nilfisk får du vel i 130-140 bar til den prisen du ser for deg. Gode HT spylere det også. Mulig slangen er bedre på Nilfisk.

Som det skrives lengre opp så er vannmengden viktig når du kjøper. Mao ikke se deg blind på antall bar.

Du får f.eks Kärcher K5.7 som har 140 bar og rundt 480l/m til kr 2990 på OBS Bygg om dere har det i nærheten.

Ellers kan du sjekke denne nettsiden:

http://www.tretti.no/hus-og-hage/utendorsprodukter/hoytrykkspylere/karcher-k5700?utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=hoytrykkspylere&utm_term=k5700

http://www.tretti.no/hus-og-hage/utendorsprodukter/hoytrykkspylere/nilfisk-alto-e-1452-10-x-tra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Coop Xtra selger også Kärcher K5.7 som har 140 bar og rundt 480l/m til kr 2990,- (Jeg kjøpte den på tilbud til 2750,-) Meget fornøyd men kabelen er umulig ja..

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Stihl re 128 burde du få tak i til ca 2500,- Myk slange 500l/min og testvinner 2 ganger (om det er viktig) Veldig grei til prisen...eneste minuset jeg vet om er at håndtaket til sveiven løsner lett under hektisk sveiving.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang nok stålarmert slange kommer i allefall i første rekke for meg. Har 20m på min foma x150 siden den originale på 12m røk. Spyleren står inne i et rom uten å måtte flyttes på. Bare å dra slangen ut døra.

Skulle jeg kjøpt spyler nå hadde det definitivt blitt kranzle. De kan også skaffes veldig billig fra tyskland. Ca halve av de laveste norske prisene.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Nilfisk E140.2-9 vurderer virkelig denne! Noen som har erfaringer ?

Har ikke testet andre enn den jeg har (P160.2), men tror nok det er en god spyler.

Sitter å sammenligner litt og lurer på hvorfor E140 er dyrere enn E145?

E145 har 5 bar mer trykk og 1 meter lenger slange (dette er så lite at det egentlig ikke har noen betydning).

Vet ikke hvilken lanse og dyser som følger med disse, men hvis lansen som er avbildet sammen med E140 på dette bildet følger med så ville jeg gått for den da denne lansen er bedre og av mye høyere kvalitet enn "Click & Clean" lansen til Nilfisk.

Ville også skjekket ut om det er gummislange eller om det er fiberarmert slange på spyleren. Dette er vanskelig å se bare ut i fra bildene.

Edit:

Ut ifra det som står på tretti.no så er det "Click & Clean" system på begge spylerene. Det er ikke noe i veien med denne lansen, men den som er på P150 og P160 er bedre.

Ser ut som at E140 har med mye ekstrautstyr som bla. terassevasker. Har du ikke behov for alt dette utstyret, så tror jeg at jeg vill spart den 500 lappen og gått for E145.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

christofferh

Det ble faktisk en Nilfisk E140.2-9 Xtra.. De solgte den på bilxtra, og fikk den for 3000,- så da såg jeg ingen hensikt i og ikke kjøpe den.. :) Fiberarmert slange, og den virket hendig og fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...