Gå til innhold

Windows 8


ronnys

Recommended Posts

W8 er for nettbrett. Har kjørt på laptop og PC, og aldri i verden om jeg kjører release av W8 i nåværende form på noe som ikke er laget for touch. Flis-konseptet er besnærende nok, men execution er hinsides sunn fornuft. Jauda, vet at man kan modde W8 / sette opp til å ligne på W7 - men i min mening så er W8 på nivå med Windows ME. Har testet W8 i mange måneder, så det har fint lite med tilvenningsevne og ny GUI å gjøre egentlig. Så gratulerer MS med et gigantisk søpleverk av dimensjoner. Crippler de kjernen mer nå så kan de heller re-lansere MS-DOS.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Kjørt Windows 8 en stund selv nå. Er en vanesak, var veldig uvandt i starten. Men jobber raskere og mer effektivt når man kommer inn i det ;)

Men er vel som med alt, noen liker ikke forandringer. Enda folk som sverger til windows 2000 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Til vanlig bruker jeg W7, på skolen bruker jeg OSX og diverse Ubuntu-distribusjoner som Backtrack5 og RedHat.

Har også prøvd W8 i ca 4 mnd uten at jeg ble spesielt komfortabel med det (var vel RC1 jeg brukte...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OSX, Linux (kubuntu og mint), W7, Vista. Har brukt pc siden 1988, savner fortsatt DR-DOS og tweaking av config.sys og autoexec.bat for å få mest base memory tilgjengelig :)

Husker godt W3 / 3.10 / .11 / .12, samt "chicago" og "nashville" før W95 kom. W98(SE)var greit nok , ME helt tragisk, XP helt perfekt, Vista litt dårligere igjen (inntil siste SP ihvertfall), W7 ganske bra, og w8 helt på trynet igjen

Men DR-DOS / MS-DOS dagene var mest morsom. Da måtte man skjønne litt da for å få ting til å fungere. Nå er det 99,98% bloatware (og det gjelder stort sett alle leverandører av OS, bortsett fra nedskrapa Linux-distros).

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt Windows 8 en stund selv nå. Er en vanesak, var veldig uvandt i starten. Men jobber raskere og mer effektivt når man kommer inn i det ;)

Men er vel som med alt, noen liker ikke forandringer. Enda folk som sverger til windows 2000 :P

+1

Er veldig fornøyd med Win8 på min pc.

Litt uvant i starten ja og IE10 uten faner osv måtte skrues av.

Mye raskere er den også... fornøyd jeg... har også outlook 2013, gled dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som programmerer og er helt fornøyd med win8. Gleder meg seff til jeg får meg en laptop med touch slik jeg er vant med fra min Asus Transformer Pad, touchscreen pluss mus/tastatur er en veldig intuitiv og grei måte å bruke en pc på.

Er enig i at Metro ikke er noen revolusjon for musbrukere, men jeg har brukt windowstast pluss tastatur istedet for å klikke på startmenyen uansett. Sitter 99% av tiden og jobber i desktop modus, og nyter godt av at hele systemet føles hakket raskere enn win7.

Endret av bjovas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er stor forskjell på w8 til nettbrett og pc.. w8 til pc er veldig lik w7 på så si alle måter. mangler start knappen da.. 99%av w7 programmer fungerer i w8.

nettbrett versjonen er jo som sagt veldig knyttet opp mot metro gui'et.

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Kjørt Windows 8 en stund selv nå. Er en vanesak, var veldig uvandt i starten. Men jobber raskere og mer effektivt når man kommer inn i det ;)

Men er vel som med alt, noen liker ikke forandringer. Enda folk som sverger til windows 2000 :P

Hva jobber du med, og hvorfor/hvordan jobber du raskere? Jeg har enda ikke testet Windows 8 da er jeg avhengig av min jobb pc som er hjemme. Men hvis dette kan effektivisere arbeidet mitt så er det jo bare å prøve :) Er noen "pros and cons" der som får meg til å IKKE installere det.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Enig med noen av de over her.

Windows 8, er jo i grunn laget for tablets, og touch skjermer.

Så mye av det som er nytt er rettet mot nettopp det..

Så jeg ser derfor ingen grunn til å gå fra 100% stabile windows 7 på en vanlig desktop pc hvor jeg vet at alt av drivere til diverste utstyr fungerer, til windows 8 fordi det ser nytt ut. Testet det litt, og jeg fant det bare tungvindt å lære mye på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Har kjørt Win9 release i 2 uker snart og er kjempefornøyd, er ett par issue med ie10, men ellers er alt bra :-D

Spørsmålet her er vel hvorfor du bruker IE :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av samme grunn som at noen bruker scholl og andre meguiars, sikkert. Begge gjør jobben på hver sin måte. ;) IE har et dårlig rykte, fra gammelt av, men har kommet seg betraktelig de siste årene.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å gå inn på MS sine sider med noe annet. Funker ikke å logge inn på SPLA sider eller andre Microsoft sider for å laste ned programvare. Remote workplace funker heller ikke noe særlig.. IE 10 sliter litt med sider som kjører gamle sertifikatsystemer, bl.a Exchange 2003 og gammel IIS server som ikke er patchet... bl.a min egen hjemmeserver :-( Så må nok oppdatere den snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Av samme grunn som at noen bruker scholl og andre meguiars, sikkert. Begge gjør jobben på hver sin måte. ;) IE har et dårlig rykte, fra gammelt av, men har kommet seg betraktelig de siste årene.

Som webutvikler vil jeg ikke si at IE har kommet seg de siste årene. Er utrolig mange ting jeg er misfornøyd med, og prosjekter hvor det går med 2-3 timer ekstra bare for at det skal fungere for IE.

Utenom det synes jeg IE går tregt, tregt og atter tregt :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok steget i dag og installerte Win8 på stasjonæren, har hatt beta'n en tid på en laptop, men følte for å få testet litt desktop-opplevelse.

Den nye startmenyen/tiles/metro/whateveryouwannacallit gir meg litt blandede følelser. Det føles i utgangspunktet veldig rart å skulle sette seg ned på kontor-pc'n med et gui som helt tydelig er tiltenkt touch-skjermer. Men for min del funker det overraskende greit. Og når flere "apps" kommer (imo, spotify, etc), så tror jeg dette kan komme til å bli svært bra.

Bruker pc'n hovedsaklig til eclipse, notepad++, nettleser og litt anna småtteri. Spill kjører jeg over det nye steam bigpicture-greiene, ut på TV'n i stua. Kjekt med PS3-kontroller tilkobla PCn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...