Kristian

Metabond

159 innlegg i emnet

Starter en ny tråd i steden for å rote til OMS tråden med produktspesifikke diskusjoner.

Det er en ny motortilsetning som heter Metabond. Det meste av det som finnes på dette markedet er bare tull og jug, men vårt produkt er TUF godkjent og det fungerer virkelig

Dette produktet tilsettes oljen og legger som en legering på metalloverflaten i motoren når det følger oljen rundt. Man oppnår 60% mindre friksjon i motor, mer hk ut på hjul (grunnet mindre energiforbruk i å drive tannhjuk etc), stillere gange, enklere kaldstardt og lavere drivstoffforbruk.

Det er litt vanskelig marked å jobbe i nettopp fordi det har vært presentert så mye skit på dette markedet, men dette er no helt annet,. Mer info kommer på www.metabond.no

Mvh Dag

Ble litt nysgjerrig på dette produktet, var foreløpig lite info å finne på www.metabond.no

Fant noen videoer på Youtube som demonstrerte klart redusert friksjon.

Her er og mere info om produktene: http://en.metabond.ro/index.php/products+products.html

Når får vi gleden av å få kjøpe disse produktene og har dere noen mer info og dokumentasjon på virkningen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Metabond-grease, kan de brukes i bremsesystemer, spesifikt på glidebolter og kalipperstempler?

Og - når kan vi bestille?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes veldig interessant ut!

Ser frem til dette lanseres i Norge :) Eneste mulighet for skjær i sjøen er vel prisen, om den norske stat ser en potensiell fare for at det kan bli en nedgang i avgiftsinntektene...

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De ble solgt på messen, og jeg tror de lå på ca en 500.- lapp, for en boks. Kommer nok mere info om produkt, og anskaffelse rimelig fort fra Swissvax

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei :)

Fornuftig å lage egen tråd her!

Vi kommer med mer info om både produkter og diverse utover dagen - men jeg kan opplyse om at prisene på produktet ligger på 399,- ink mva for Metabond M (for biler kjørt under 100 000km) og 449,- for Metabond C (for biler kjørt over 100 000km). Dere som er VIP har VIP rabatt på dette, men vi skal kjøre et lite introtilbud ganske så snart :)

Men antar dere vil vite litt mer først, og det kommer som sagt utover dagen. Metabond.no er oppe, men det ligger kun et banner der - det vil bli erstattet med litt fyldigere tekst utover dagen.

Vi har ikke snakket med alle våre forhandlere enda, men dere vil nok også kunne kjøpe dette iaf gjennom Part og Retards og ScandicShine etter hvert - samt flere aktører etter hvert.

Mvh Dag

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må jo bare prøves! Kanskje jeg får dytta det nedi oljen samtidig som når jeg skal bytte da. Vil gjerne ha litt mere informasjon ja, flott dere jobber med saken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja takk, jeg skal ha to stk Metabond C (Golf med 225' km og V70 XC med 210' km). Så skal jeg nok også få gitt tilbakemelding på om dette fungerer. Er i utgangspunktet meeeeget skeptisk til slik "trolldom", men siden jeg vet hvor dere bor alle sammen så er det ikke akkurat noe problem å få tak i dere hvis motorene skjærer seg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk jo en bra demo av dette på standen i helga og snakket en del med gutta som drev med dette, men som alltid er jeg også litt skeptisk til slike vidunder midler som helles i olja. Dette så i hvertfall ut til å funke i praksis, men en kompis kom med denne infoen: Når man bygger motorer honer man jo sylinderveggene nettop for friksjones skyld. Man vil jo at oljefilmen skal bli hengende på sylinderveggen for smøre. Dette middelet minker jo friksjonen, men forverrer altså ikke oljefilmen som legger seg i motoren?

Det hadde også vært interessant og sett hva feks bilprodusenter har sagt til dette og andre racing team enn det gutta på standen var med i.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss si det slik - jeg er mer enn meget skeptisk til slike produkter selv, da alt jeg har forsøkt så langt er på "lurium" nivå eller marginalt bedre.. :) Vi kommer med mer info, men det er endel oversetting etc som må gjøres.

Andreas, i følge Metabond så er det nettopp det at det ikke forringer oljen og dens egenskaper - men kun lar metallet "slippe" lettere som er hovedfordelen i virkningen. Oljen vil stadig følge motoren gang som før, men den får en lettere jobb og langt mindre avfall i seg (jernspon, etc).

Espen, angående motorhavarier så har Metabond AG en liability (ansvars) forsikring begrenset oppad til 10 millioner Euro per tilfelle.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det forutsetter vel da at man greier å bevise at det var denne tilsetningen som var grunnen til havariet. Jeg er meget skeptisk selv, men har lyst til å prøve likevel :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er selv også veldig skeptisk til slike tilsettinger.

Finnes så mange slike som også viser videoer av hvor fantastisk produktet beskytter lagre osv. og er lett å lage en demo når man legger vekt på feks lagre. Men i en motor er det mye høyere temperaturer og er som regel da forskjellen på en bra olje og en dårlig kommer fram.

Så er dette produktet testet mot forskjellige oljer? finnes jo veldig mye forskjellige oljer, med forskjellige adjektiver, er det garantert at denne tilsettingene ikke reagerer eller gjør at de ikke fungerer slik de skal? Og hvorfor brukes ikke dette i oljer fra kjente produsenter som Mobil1, Castrol osv? eller av bilfabrikanter hvis det er så fantastisk bra?

Oljeprodusentene har jo veldig høye utviklingsbudsjett så hvorfor skal dette produktet være bedre enn de adjektivene de tilsetter?

Sikkert mange som kjører med dette, men en vanlig bil blir ikke akkurat presset hardt. Benyttes dette i feks noe racing sammenhenger? som ser veldig høye oljetemperaturer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det sånn - dere kan få se video av at jeg - i vitners nærvær - spretter forsegling på ny flaske og tømmer på BMW'en - det skjer i morgen eller onsdag når jeg er tilbake på senteret... :) Men Mighty, du har selvfølgelig rett i det - det er som oftest ikke bare å sende regning til et forsikringsselskap.. Uansett så er det viktig for oss å vise til at dette er en seriøs produsent med alt det formelle i orden.

Er selv også veldig skeptisk til slike tilsettinger.

Finnes så mange slike som også viser videoer av hvor fantastisk produktet beskytter lagre osv. og er lett å lage en demo når man legger vekt på feks lagre. Men i en motor er det mye høyere temperaturer og er som regel da forskjellen på en bra olje og en dårlig kommer fram.

Så er dette produktet testet mot forskjellige oljer? finnes jo veldig mye forskjellige oljer, med forskjellige adjektiver, er det garantert at denne tilsettingene ikke reagerer eller gjør at de ikke fungerer slik de skal? Og hvorfor brukes ikke dette i oljer fra kjente produsenter som Mobil1, Castrol osv? eller av bilfabrikanter hvis det er så fantastisk bra?

Oljeprodusentene har jo veldig høye utviklingsbudsjett så hvorfor skal dette produktet være bedre enn de adjektivene de tilsetter?

Sikkert mange som kjører med dette, men en vanlig bil blir ikke akkurat presset hardt. Benyttes dette i feks noe racing sammenhenger? som ser veldig høye oljetemperaturer.

Det kommer svar utover (om ikke i dag) på nettopp det du spør om Dennis. For oss er det veldig bra at folk er kritiske, får da får man vridd og vrengt på alle som lar seg lure på. Kort innpå så har Peter fra Metabond kjørt både Porsche og Ferrari cup i Europa med dette på motoren, han kjørte aktivt fram til og med 2010 sesongen og det er fra dette miljøet han ble kjent med produktet.

Vi har også allerede gjort avtaler med større racing team i Norge som skal teste ut dette, men det drøyer nok til vårparten med feedback akkurat fra det markedet ettersom vi er i ferd med å møte vinteren..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott med tilbakemeldinger fra deg her Dag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shut up and take my money :P

Fra spøk til Halvor: Virker som et spennende produkt for min motor med 150' km bak seg. Diverse "Snake Oil"-produkter skryter ofte av at de renser og rengjør motoren innvendig i tillegg til å redusere friksjonen. Og det høres jo knall ut, helt til man tenker på at det er gammel, inngrodd og fastbrent skitt som sørger for å opprettholde kompresjonen i en sliten motor. Sånn sett ble jeg litt betrygget av denne setningen om Metabond C på den engelske nettsiden: It resembles Metabond M, however, due to its lower solvent content it is suitable also for the maintenance of petrol engines worn to a greater extent.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nevnte dette produktet for pappa nå. Sånne produkter har eksistert så lenge han kan huske:) men vet swissvax ikke selger noe tull, så dettevmå prøves;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er i ferd med å selge huset og jeg har visning i morgen. Det ser ut til å ta litt lenger tid enn planlagt å ordne til, så må få lov å få frist til i morgen kveld!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også vært spennende å høre konkrete eksempler på hva man kan forvente av resultater - f.eks x% lavere drivstofforbruk og X% stillere gange. Da synes jeg det begynner å bli interessant. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer litt av hvert på dette framover :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm ja dette minner meg om noe lignende som vart snakka en del om for noen år siden husker eg, noe som het QMI men om dette er noe av samme slag aner ej ikke, men ej kommer aldri til putte noe slikt på min motor, men på Volvoen til fruen så kan eg sikkert teste det hehe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jobbet i bilbransjen i 30 år og er superskpetisk til alle type lurium.

Men ja jeg snakket med gutta på deres morsmål og kjøpte en boks - den er i motoren allerede på en Volvo S80 D5 som har gått 460'000 km. Blir spennende å se hvordan dette fungerer.

Jeg har flere biler, så om det blir et godt tilbud så kjøper jeg vel en kartong. :fun:

Er også interessert i tilsetningen til diesel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive