Gå til innhold

Epoxygulv i garasjen


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Har lagt epoxy gulv i garasjen her, handla fra Biltema og den fungerte supert.

Spørsmål til de som vet, det står max 2 strøk på spannet, vil det da si maks 2 strøk innenfor herdetiden (7-14 dager) og at jeg kan legge et lag nr 3 om feks 3 uker? Da skal den jo være helt herdet i mellom, og den slipper ikke ut noe som kan gjøre at lag 3 får bobler..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil si at dersom du vil ha ett diffusjonsåpen dekke på gulvet skal du ikke male mer en to strøk. Dersom det er fukt i gulvet vil malingen kunne løsne fra underlaget om ikke malingen puster. Jeg ser ikke hensikten med mer en to, jamne strøk uansett. I så fall ville jeg ventet til gulvet blir stykt og da gitt det en oppfriskning. Da kan du også reparere om det er noe som flasser, noe som kan skje uansett hvor nøye du er.

Bonustips: bruk svaber å fordel epoxyen med og rull over med malingsrulle for ett jamt og glossy resultat :-)

Endret av Victor

Never a failure, always a lesson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy Wonka

Hva kjøpte du på Biltema, og hvordan la du det? Jeg finner ikke noe epoxy på Biltema sine sider.

Men som Victor skrev, grunnen for at det står kun to strøk er for at belegget skal kunne puste. Dersom den blir helt tett vil fuktigheten og ev salt legge seg under belegget og den vil løsne etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Takker for svar, ble klokere av det, og det liker jeg ;)

Handla Epoxy 2 komp gulvmaling på biltema.

La det med rulle, men var nok litt sendvanlig gjerrig på første runden, ditto rausere på runde to, men føler jeg kunnehatt enda mer på, hadde også prima gulvet først før epoxy`n

Tror det ikke er noe fukt å regne med mht dette gulvet, det har vært tørt så lenge det har vært her, men det er jo ikke all fukt/damp en ser da om det kommer noe.

Svaber og rulle ja, samt piggsko tipper jeg, så en får tassa ut på gulvet etterpå.

  • DCN Poeng 1

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ble bra uten at jeg har så mye å sammenligne med. Husker vi la klar epoxy på et betong gulv i en butikk, og det ble knall det også. Skal finne bilder jeg..

Har sendt Epoxygrossisten.no en mail om at dette er noe DCN medlemmer trenger her, det er lekende lett å legge og blir strøkent og renslig. Problemet er at du helst ikke vil ha møkkete dekk over den etterpå, så jeg sitter her å lurer på en måte å vaske dekk før jeg kjører bilen igarasjen :D

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Første er etter priming

post-3-0-34962100-1351904541_thumb.jpg

Dette er etter Epoxy 1 lag, har lagt 2, så fikk dekt mer, men en skal ikke være gnien på produktet skjønte jeg..

post-3-0-28047800-1351904573_thumb.jpg

  • DCN Poeng 1

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

1100,- ca om du handler fra biltema..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy Wonka

Det står i bruksanvisningen at det ikke skal brukes hvis det er under 10 grader.

Kunne man kanskje vurdert et tynt lag med avretninsmasse før epoxy? Sånn at man slipper de små ujevnhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

gulvet mitt har fall inn mot senter pr bilplass, derfor jeg ikke brukte avrettningsmasse på det, da jevner det ut fall. Bruker en avrettningsmasse blir det def mye penere, så det anbefales alle som skal ha epoxygulv og som ikke trenger fall i garasjen.

Alt inne i garasjen her skal ut og nye hyller og skap skal inn, nå er det bare rot der ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvet mitt er ok, med unntak av feil fall.

Entrepenøren har ikke pusset lecaene,så det virker som det kommer fukt inn og under dem.

Burde vel ha en meget god grunn til å klage her vel.

Porten går heller ikke helt ned på venstre side (min.2 cm ute av vater)

Er der ikke normalt å pusse/slamme ringmuren når den er i leca?

Eller kan den males med epoxy den også?

Kan man legge tykkere epoxy innenifra og utover?

Vil ha dette tett,da det ikke var badebasseng jeg bad ham om å støpe opp..

Her trengs råd så det holder :o

Endret av V50 D3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Leca kan males, gjorde det her, hvor tett det blir vet jeg ikke. En kan nok ikke legge epoxy og lage fall når en legger det, det er flytende og jevner seg selv.

Leca her ble ikke slammet når garasjen ble satt opp.

Feil fall i garasjen er vel noe alle har har jeg inntrykk av, her rant det inn i garasjen og ikke ut, derfor jeg måtte lage dette selv.. Beste er nok slett gul som renner ut av garasjeporten og ned i renne enten rett på innside av portene eller på utsiden..

Eventuell flytesparkel vil jo gjøre gulvet vannrett, så da får du ikke fall, men et 100% flatt gulv, da vil jo vannet ligge der det ender og ikke bevege seg ut eller vekk fra bilene. Her var det også dammer i garasjen som samlet seg, så jeg borra hull i hver damm for å få vannet vekk, nå har jeg et sluk under hver bil og fall inn mot sluket, fungerer bra.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har lagt epoxy gulv i garasjen her, handla fra Biltema og den fungerte supert.

Spørsmål til de som vet, det står max 2 strøk på spannet, vil det da si maks 2 strøk innenfor herdetiden (7-14 dager) og at jeg kan legge et lag nr 3 om feks 3 uker? Da skal den jo være helt herdet i mellom, og den slipper ikke ut noe som kan gjøre at lag 3 får bobler..

Hvordan ser gulvet ut i dag? Kan du anbefale biltema epoxy?

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...