Gjevik1

Nye klosser + skiver og dekkomlegg!

23 innlegg i emnet

Har nå endelig fått byttet ut skivene å klossene på passaten, og samtidig ble det ett dekkskift dagen før snøen kom for fullt her i Trondheim...

Legger ved noen bilder:

post-5367-0-79593300-1351339477_thumb.pn

post-5367-0-56084000-1351339521_thumb.pn

Alltid godt å se nye å blanke deler på en gammel bil ^^

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det varer..... :/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det varer..... :/

Ja det er noe med det : /

Men fint å se på nå uansett, neste gang jeg ser skivene blir først til sommeren:p og så blir det å vente til neste sesong ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice. Må få kjøpt nye bremser selv etterhvert. Hvilke bremser gikk du for?

...neste gang jeg ser skivene blir først til sommeren:p og så blir det å vente til neste sesong ^^

Har du stålfelger om vinteren? :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hellanor leverer Brembo i originaldimensjoner, så siden du har en i nærheten ville jeg ha sjekket hva de skal ha :) De pleier å være rundhåndet med rabatten ;)

Klossene er også av anerkjente typer, men kommer ikke på navnene de fører i farten :/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice. Får stikke til Hellanor når jeg skal ha bremser jeg da. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde skjekke ut om du har noen rabatter et sted igjenom jobben Simen. De fleste bilverksteder har det (du jobber vel under samme tak som et verksted gjør du ikke?).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hellanor leverer Brembo i originaldimensjoner, så siden du har en i nærheten ville jeg ha sjekket hva de skal ha :) De pleier å være rundhåndet med rabatten ;)

Klossene er også av anerkjente typer, men kommer ikke på navnene de fører i farten :/

God råd!

Jobben min handler daglig hos Hellanor og det gir meg den fordelen at enkelte deler får jeg opptil 50% rabatt på.

Venstre calipperen på min subaru hengte seg opp under langkjøring og dermed påførte kraftig kast i skiven. Hele bilen rister under nedbremsing , men den får holde ut til vinteren har pakket sammen. Frister lite å hive på nye skiver , klosser og calipper når vinteren står for tur.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart slengt på nye bremser før vinteren...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne gangen ble det Bosch fra Meca, er egentlig mest fornøyd med Brembo ;)

Har orginal felger fra VW fra '97 ja :P

Å så har du Romnes, de kan være billige også :)

De fører også Brembo skiver og Roadhouse klosser :)

Jobbet der i fjor, og de har godt utvalg!

Jeg hadde helt klart slengt på nye bremser før vinteren...

Helt klart...

Utrolig dårlige bremser som jeg hadde, så da måtte jeg ha noe skikkelig til vintern ::P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke døm folk som har stålfelger!! :wacko:

Jeg er nok en av dem, men GUD som jeg vil ha noen skikkelige felger. Hadde jo planlagt salg i år, men fant ikke felgene jeg ville ha gitt, så blir til neste år, får starte så fort jeg har lagt om :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stålfelg på vinter er egentlig gull, bortsett fra at de ruster og ikke ser ut i måneskinn... tåler mer enn luriumsfelger, koster lite å erstatte hvis man klinker en fortauskant, nye dasslokk koster en slikk og ingenting på Biltema og man trenger ikke være livredd hele tiden når man er ute og seiler sidelengs...

Hadde jeg kunnet få 17" stålfelger til min bil tror jeg nesten jeg hadde vurdert det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke døm folk som har stålfelger!! :wacko:

Jeg er nok en av dem, men GUD som jeg vil ha noen skikkelige felger. Hadde jo planlagt salg i år, men fant ikke felgene jeg ville ha gitt, så blir til neste år, får starte så fort jeg har lagt om :-)

Helt enig!!! Jeg går om siste skoleåret mitt nå så har ikke penger til nye felger! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stålfelg på vinter er egentlig gull, bortsett fra at de ruster og ikke ser ut i måneskinn... tåler mer enn luriumsfelger, koster lite å erstatte hvis man klinker en fortauskant, nye dasslokk koster en slikk og ingenting på Biltema og man trenger ikke være livredd hele tiden når man er ute og seiler sidelengs...

Hadde jeg kunnet få 17" stålfelger til min bil tror jeg nesten jeg hadde vurdert det.

Kan jeg bare spørre om en ting, er du seriøs?

Denne gangen ble det Bosch fra Meca, er egentlig mest fornøyd med Brembo ;)

Å så har du Romnes, de kan være billige også :)

De fører også Brembo skiver og Roadhouse klosser :)

Jobbet der i fjor, og de har godt utvalg!

Høres bra ut. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ståliser e gromt!!

Her e 18 i stål. .men ukjent hvor de stammer ifra :

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5762766-FS-18x7.5-steelies-wrapped-in-215-40s-%28fit-5x100-5x112-or-5x114.3

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er av typen som seiler sidelengs om vinteren (og vinteren har begynt :D), og jeg støtter opp om Christer, gitt. Enten trenger man stålfelg med noe billig pynt utenpå eller i det minste bør man ha inne en god rabattavtale på passe rimelige alu.felger (og gi beng i utseendet til de får skader som går utover kjøreegenskaper/sikkerhet... litt skraper gjør da ingenting når man tenker på hvor gøy man hadde det da de oppstod :))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes vel knapt noe mer seriøst menneske enn meg? :)

Men ja, jeg er faktisk seriøs. Jeg har angst hver gang jeg er ute og kjører på drittføre og/eller skal parkere i snø/slapshauger da fåglarna vet hva som gjemmer seg under snøen. I tillegg hadde det vært utrolig befriende å ikke være redd for å ta hjulene av og på vår og høst...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe jaja, smak og behag egentlig. Personlig liker jeg ikke å "seile sidelengs" eller å herje på noen måte med bilen min, da jeg er redd for å gjøre skade. Hadde jeg hatt en billig drittbil om vinteren hadde nok saken vært en annen.. Men må innrømme at det så litt småfrekt ut med 18" stålfelger.

Nå ble dette mye OT men, overlever vel det. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Personlig liker jeg ikke å "seile sidelengs" eller å herje på noen måte med bilen min

Er vel strengt tatt litt vanskelig å gjøre det med en grevling :P

Endret av Jacobsen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å fortsette OT-trenden; jeg seila sidelengs med Mercedesen når jeg hadde mulighet... Så morro da :D

Riktignok kun på lukkede områder og steder jeg var "sikker" på at det ikke var fare for liv og helse, samt skade for utstyret...

El-bilene jeg disponerer nå er også bakhjulsdrevne, hehe...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive