kingofsnow

Har kjøpt ny vw alltrack. Lakkforsegling?

Hei alle hyperflinke detailers!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan umulig skade med en liten koserunde #205 før #21, men jeg er usikker på om MF correction-systemet er helt veien å gå når det gjelder pads. Det er vel burgunder eller svart Meguiar's-pad som skal brukes med #205. I verste fall gjør du ingen skade ved å bare vaske bilen grundig og så legge #21 på den nå, da er den hvertfall beskyttet for vinteren og så kan du heller ta en runde med maskin på et senere tidspunkt.

ØHN burde ha noen gode innspill her da han bruker #105 og #205 en del.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker #205 sammen med Soft Buff pad-serien til Meguiar's. På hard lakk funker 205 flott sammen med gul polish-pute. På mykere lakk, gir 205 best resultat sammen med finish-puten som er beige eller sort på henholdsvis Soft Buff 6,5" 1.0 eller 7" 2.0 serien.

Det er ikke nødvendig å legge noe over #21. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om du har det da-settet fra meguiars, kan du fint prøve det. Jeg ville byttet ut finishwaxen med #21:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette spesielt for VW? Vår sommer-2012 Tiguan er riktignok fin i lakken, men all den sorte plasten gjør at bilen ser gammel ut etter kort tid. Er også lite imponert over stoffet i seter og interiør generelt. Her har de spinket og spart. Vi valgte bort skinn på grunn av lengre leveringstid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cobber: Kva meiner du med setningen "Er dette spesielt for VW?"

Viss det er sort ulakkert plast, er det jo berre å behandle den ofte slik at den vil ha fin finish etter ein del år.

Og at det spinkes og spares på interiør er vel ikkje akkurat ein bombe!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir å prøve #205 med mg gul pute og #21 med soft 2.0 pad. Må bare få tiden å strekke til. Bilen får ingen berøringsvask om dagen. Så skal holde den så ripefri som mulig før behandling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cobber: Kva meiner du med setningen "Er dette spesielt for VW?"

Viss det er sort ulakkert plast, er det jo berre å behandle den ofte slik at den vil ha fin finish etter ein del år.

Nå ser det faktisk ut som GTech 1.5 Silo Seal klarer å holde plasten frisk.

Vi har en Honda CR-V som er 10 år gammel i tillegg. Synes plasten på denne holder høyere kvalitet enn på den nye VW-en, men jeg kan selvsagt ikke bevise det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive