Gå til innhold

Hva har skjedd?


Ulf

Recommended Posts

Når jeg skulle skifte over fra sommer til vinterdekk fikk jeg meg en ubehagelig opplevelse.. Dekket fremme til venstre så nemlig slik ut :(

Har ikke merket noe til dette når jeg har kjørt bilen eller no.. Forslag til hva som kan ha skjedd, og eventuelt noen som fikser opp slike typer skader?

DSC00261.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    11

  • Dennis

    8

  • Ulf

    8

  • General Lee

    3

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

  • Admins

Ser ut som du har truffet noe veldig hardt, som feks en kant. Hvis du ikke har det har sikkert dama det og ikke sakt noe :P

Det der skal være mulig å banke rett igjen, er flere som driver med det. Hukser ikke noen firma i farta nå, men sikkert andre her som vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Som regel ett hull i veien, kant som Dennis nevner o.l. Åssen felg er det?

Dra til en lokal dekkfohandler som har litt peiling, det burde kunne hjelpe deg med å finne ett bra sted, men er det en forholds rimelig felg kan det tenkes at det lønner seg å kjøpe ny.. Felgen får jo også en svekkelse der hvor den blir rettet ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Er det en billigfelg er det bare å hive, som regel så dårlig materiale at de knekker.

Men den der så ut som en grei feil iom at den er bøyd og ikke sprekt.

Men koster fort 1500-2000 med frakt og greier, alt etter hvor mye som må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for svar. Felgen er av merke Enzo, så vil ikke påstå det er no billigmerke sånn sett. Men skal ta en telefon til butikken jeg handla dem hos og, spør om de kan fikse det, eller vet om noen som kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hvis jeg ikke husker helt feil så går Enzo i kategori rimelig felg, og mest sannsynlig vil det være rimeligst å kjøpe ny.. Den har fått ganske hard medfart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Admins

Er veldig forskjellig på kvaliteten på felger, og prisen alene trenger ikke nødvendigvis si at en felg er av bedre materiale til å bli rettet på.

men felgene bør ha en pris på minst 1500-2000kr pr stk for at det skal lønne seg å fikse det, da det fort koster en del å fikse slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Forholdsvis rimelig det, spørs jo også litt hvor man handler.. Til syvende og sist så er det jo egentlig sluttprisen som teller, ikke hvor mye man får i rabatt :) Dekkmarkedet i Norge er skakk-kjørt så det holder, så det er ekstremt store prisforskjeller.. Var det Vianor du handlet hos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
høres ut som det blir en ny felg på meg gitt :P

Ville gått for det hvis de ligger på rundt 1500kr ja, blir ofte svakheter i felgen etter de har blitt slått så mye inn og må bankes ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Som Dennis sier så er det stor forskjell, det er mange som jukser med støpen av felger.. Derfor mange felger er myke som smør...

Sommerhjulene mine har helt klart en god støp for det har vært noen ubehagelige smell gjennom sesongen og ikke har det blitt kast el bulk i felgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke forstå hvordan du ikke har merket den skaden når du kjørte da, må jo ha ristet noe sinnsykt i bilen i litt fart hehe..

Hehe, ja det der skjønner ikke jeg heller.. Men syns dekkene har slått og rista siden jeg fikk dem på, så har tydeligvis ikke lagt merke til litt ekstra "risting"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...