Gå til innhold

Lotus 340R - den ubrukelige...


Gry

Recommended Posts

Som egenutnevnt husdetailer for Norsk Sportsvognklubb, var det med et visst sjølprodusert prestasjonspress jeg ryddet plass i kalender og ringte rundt for å ordne garasjeplass, for å ta for meg en relativt sjelden bil som skal stå på standen til NSK under Oslo Motorshow 2012.

Lotus 340R. Basert på Lotus Elise. Produsert i 340 eksemplarer, hvorav tre skal befinne seg i Norge.
_DSC0540.jpg

_DSC0541.jpg

_DSC0542.jpg

_DSC0543.jpg

Jeg hadde allerede prata med eieren om å fikse litt på bilparken hans, har blant annet sitti på noen runder på Rudskogen i denne. Men jeg søkte også gjennom detailingworld.co.uk og fant to tråder der med tips. Glassfiber, karbon og limte alu-plater, ikke tak, ikke dører, bittelite batteri (som er av typen dødt om bilen står i fjorten dager)...

Noen fler bilder før vask.
_DSC0544.jpg

_DSC0545.jpg

_DSC0546.jpg

_DSC0547.jpg

_DSC0548.jpg

_DSC0549.jpg

_DSC0550.jpg

_DSC0551.jpg

_DSC0552.jpg

_DSC0553.jpg

_DSC0554.jpg

_DSC0555.jpg

_DSC0556.jpg

_DSC0557.jpg

_DSC0558.jpg

_DSC0559.jpg

_DSC0560.jpg

_DSC0562.jpg

_DSC0563.jpg

_DSC0564.jpg

_DSC0565.jpg

_DSC0566.jpg

_DSC0567.jpg

_DSC0568.jpg

_DSC0569.jpg

_DSC0570.jpg

_DSC0571.jpg

Forvask, første steg:
Turtlewax extreme nano-tech pre-wash. Nesten som Prickbort med litt surfex, fjerner ganske greit både skitt og kanel.
_DSC0572.jpg

Den tar også mye skitt fra dekk. Men børsten blei ikke rein... måtte til med surfex på den etterpå
_DSC0573.jpg

Dynket ned med Iron-X, prøvde å holde meg 10-15 cm unna toppen av kantene så jeg ikke skulle fylle opp bilen etterpå når jeg skyllet av. Var ikke mye den fant så jeg tok ikke bilde.
Gikk rett på håndvask etterpå, to bøtter og CG Citrus Wash.

Kun hageslangevask på denne tertebilen her.. og her ser dere blinklyset står på. Det blinker altså.. taktfast og fint. Mer om det siden :ph34r:
_DSC0574.jpg

En runde med gul lakkleire (mild). Denne er ikke helt fornøyd med vann som smøring men det går. Og når den har liggi en stund er den utrulig klissete! Blei noen megalomane subbemerker der jeg starta! Clayer her hjulbuer. hmmm. Dette er strengt tatt ikke hjulbuene, siden denne har løse skjermer. Men det var lakk så da fikk de smake leire!
_DSC0575.jpg

Tok en liten pause og åt middag. Min kjære samboer ringte eieren og spurte hvor jekkpunkter var, for jeg ville gjerne ha av dekkene for å vaske dem skikkelig. Men så var det dette med limte aluplater... Egentlig skulle hele bilen opp på bukker, men vi torte bare ikke, litt usikker på hvor bukkene skulle plasseres også. Så da tok vi kjapt en side av gangen og jeg skrubbet så raskt jeg klarte.
Og så begynte blinklysene igjen. Ikke takfast denne gangen, mer type epileptisk.
_DSC0576.jpg

Skrudde først av høyre deksel foran for å finne batteriet, og åpnet deretter det venstre da det så ut som jeg ville nå fram enklere fra den sida. Men da åpenbarte det seg en hovedstrømbryter ^_^

Tok av alle dekslene inne i garasjen, ville ikke ha masse vann rundt omkring her så jeg spylte aldri direkte på rista over motorromet mens jeg vaska.
_DSC0577.jpg

Noen inspeksjonsbilder etter leire og tørk.
_DSC0578.jpg

_DSC0579.jpg

_DSC0585.jpg

_DSC0584.jpg

Inntaket ved fører
_DSC0586.jpg

Mangler litt lakk etterhvert, selv om det er folie også. Jeg hadde egentlig planer om å ta av dekslene for å få bort grus og gummi, men de er selvfølgelig tettet med noe masse så det ikke skal komme for mye vann inn i cockpiten.
_DSC0591.jpg

Litt sprekker i skjermene. Og mye steinsprut. Dekka blei faktisk ganske OK, måtte på med en runde Prickbort for å fjerne alt det brune, etter at Surfex ikke gadd mer. Tok ikke felgene 100% siden det blei litt stress i mørket.
_DSC0587.jpg

Og framdekkene er vrengt? Dette er riktignok bydekkene, men det var nytt for eier at de sto feil vei.
_DSC0588.jpg

Jekkpunkt :excl: Et lite blått merke under på hver side
_DSC0589.jpg

Vinduene rundt cockpiten. Steinsprut. Gummi. Rennemerker.
_DSC0593.jpg

Og en liten sprekk på førersida
_DSC0595.jpg

Speilhus, ensfarget plastikk av noe slag. Skrudde dem av før polering.
_DSC0598.jpg

Sprekk i enda en hjulskjerm, trur dette er bak høyre.
_DSC0600.jpg

Skrubbemerker, her bak. Var merker ved alle hjulene men dypest bak.
_DSC0601.jpg

Inntaket på passasjersida, folien står liksom så mye bedre fram når bilen er skikkelig rein!
_DSC0602.jpg

Mangler litt lakk. Og subbemerke fra leira helt til venstre der, ser ut som saftige fingermerker.
_DSC0603.jpg

Roll bar.
_DSC0605.jpg

Aluminium under vinduet i cockpiten
_DSC0606.jpg

Litt vaskeriper var det jo
_DSC0607.jpg

_DSC0608.jpg

En sprekk ved høyre frontlys
_DSC0609.jpg

Insektrester på høyre skjerm. Skrubbet av insekter fra a-armen på venstresida under vask, he-he ^_^
_DSC0610.jpg

Rester av noe på venstre lykteglass
_DSC0613.jpg

Så var det bare å hente poleringsmaskina.
_DSC0614.jpg

Etter å ha lest de to andre trådene fra Storbritannia, bestemte jeg meg for å prøve oransje pute og S30 Easy Clean fra Scholl Concepts, og roterende Flex.
_DSC0615.jpg

Ser ut til at den tar bra nok. Ja, for dette er tross alt en bruksbil. Den får kjørt seg på bane jevnlig, og parkeres i felleskjeller under poncho.. Blankere men ikke noe tre-stegs (ikke noe gøy med trestegs på en bil man ikke får sjekka lakkdybde på heller, sa ho)
_DSC0616.jpg

Demper endel av steinspruten også, de som bare har skrapa litt i overflata
_DSC0617.jpg

Tok alt som var svart først, virka som en fornuftig fremgangsmåte. Var endel gummirester igjen som jeg ikke hadde fått av viste det seg, putene blei ganske skitne.
_DSC0623.jpg

Ja, også måtte jeg fikle litt med luftfilteret.. Antar at bilen skal stå med dekslet på i hallen, men det skader jo ikke å pusse litt på ting som ikke synes. Huseieren kommenterte nemlig straks at "du skulle vel ikke ta noe nedi motoren?" Neeeeeeeidaaaa :fun:
_DSC0624.jpg

Og med skitten pute gnikka jeg på karbonen over potta for hånd og A15+. Det kom utrolig mye dritt i kluten. Første gang, og andre gang. Og en tredje gang.. Kanskje den skulle vært dynka i Surfex under forvasken? De mørke feltene til venstre så mest ut som tjukk lakk, kantene var nemlig likens
_DSC0627.jpg

_DSC0637.jpg

Deretter byttet jeg farge på roll baren. Uansett hva jeg tok på den med smittet det farge av i kluten. Eller så var den bare veldig skitten. Jeg syntes den startet som metallfarga og sluttet som lysgrå... :huh:
_DSC0630.jpg

Brukte en nyervervelse på alt metall (etter å ha forkasta CG Metal Shine til formålet). Autosol Anti-Blau. Produktet var helt klart og uten effekt. Etter en liten titt på flaska oppdaga jeg en centimetertjukk guffe på bunnen og rista godt og lenge, og da funket det greit etterpå. Luktet derimot ille.. Det var ikke så mye lukta egentlig, det var mer det at den svei og klødde i hals og nese, prøvde å unngå å ha trynet oppi tuten.
_DSC0632.jpg

Her er et førbilde for å bevise at det funker (samme bilde som over i inspeksjonsbildene)
_DSC0579.jpg

Tok også av spoiler for å komme lettere til i motorrom og på alt annet bakpå bilen. Og brukte Anti-blau også her da det var det som virket best av vanlig autosol (som jeg ikke testa da den er så grov) og metal shine. Aluminiumen blei liksom hvit? Synes bedre på panelene foran i bilen.
_DSC0633.jpg

Her var det bare å stikke handa ned og gni på det jeg rakk fram til. Brukte vanlig Auto-sol på indre del av stussene, de var helt sorte av fastbrent sot. Det eneste jeg stort sett holdt meg klar av var hjuloppheng.
_DSC0634.jpg

Og så klarte jeg ikke la vær å ta litt under.. Egentlig skjemmer jeg meg over at jeg ikke hente citrus rens og fikk bort klistremerkene også.. Kunne like gjerne ha latt vær å pusse der når jeg lot dem stå. :(
_DSC0635.jpg

Begynner å bli litt blankere bak her
_DSC0636.jpg

Frontlykt ferdig polert. Utvendig.. Mye greier inni dessverre. Jeg brukte en liten halvtime på å skru av deksel og se om jeg fikk demontert nok til å blåse inni men måtte gi opp. Noen har tydeligvis hatt en klut inni der engang, blir ikke riper innvendig helt av seg selv!
_DSC0645.jpg

Frontleppe før og etter. Måtte ta endel for hånd her pga alle vinklene.
_DSC0646.jpg

_DSC0648.jpg

Polerte på denne også, syntes ikke resultatet blei bra nok. Den fikk litt mindre riper enn den høyre men det gjorde ikke veldig mye av seg. Tror kanskje de ripene som var der blei erstatta av riper fra polering?
_DSC0650.jpg

Før og etter på vindu mot cockpit (de er frostet innvendig), omtrent samme sted men når den først blei rein klarte jeg ikke finne eksakt riktig sted :unsure:
_DSC0651.jpg

_DSC0655.jpg

Og en skikkelig 50-50 :fun:
_DSC0657.jpg

Ny runde på eksospotta, tredje runden med polish.
_DSC0661.jpg

Tok ingen bilder av korrigering på grått, vanskelig å se, brukte mye tid på å finne riktig vinkel for å se med øynene og orka ikke prøve å fange det samme med linsa. Satte på varme for å få temperaturen litt opp, var på 13 grader da jeg henta vifteovnen.

Gikk nøye over bilen med reine kluter så det ikke skulle ligge igjen rester av poleringsmidler noe sted, før jeg fant fram flaska med Wolf's Chemicals Body Guard. Lagt på med sminkepute. Og hansker. Den oppførte seg veldig likt med f.eks rain-x. Når jeg strøk den på så det tett og fint, virket som den dekket bra. Og så tørket den slik (eller verre!)
_DSC0667.jpg

Undertegnede
_DSC0676.jpg

Og jeg fortjener egentlig en premie: jeg har fått en keramisk nanoforsegling til å svette :blush:
_DSC0669.jpg

Gikk over alu'en til spoileren også, lot det tørke en halvtime før jeg satt på spoileren. Og roll bar fikk forsegling, frontlykter, alt som har lakk. Og til så liten bil å være er det uproposjonale mengder lakkede flater
All plastikk og den sorte SS-lakken rundt frontruta fikk Turtlewax ICE, den gjør sort ganske greit vått. (Plukket den fram igjen etter tips i en annen tråd, meringdal eller hmsilset som minnet meg på den?)

Lot første laget herde i sine tre timer mens jeg startet inni. Oppi. Whatever.
Støvsugde setene og hentet yndlingskosten min (Muc-Off) til tråkkplatene
_DSC0672.jpg

Etter støvsuging tørket jeg over alle flater med Green Clean-vann, alcantara, metall og plastikk.
Så gikk jeg på metallet på sidene med Auto-Sol antiblau. Og den klør og stikker endel i luftveiene mine, som allerede nevnt, ikke noe trivelig i lukket område. Fikk bort mye skomerker og andre flekker.

Vasket ryggespeil og ruta inn og utvendig med MG Glass Cleaner og glassklut. Behandlet utvendig med Nanolotus (ti-hi). Blei riktignok en helligdag eller to for jeg fant ikke ut åssen man får løftet opp vindusviskeren, metalldelen tok nedi ruta når jeg prøvde å løfte den opp?

Tørket over plastikkdelene med MG Hyper Dressing blandet til naturlig glans (1:4), veldig fornøyd med resultatet, ble en helt annen glød i de lilla panelene etterpå.

Har dessverre ikke alcantara-rens (note to self). Setene fikk bare en overfladisk flekkfjerning med våt klut fra green clean-bøtta.
_DSC0677.jpg

Gikk over motorrom med GC-klut og deretter 303 Aerospace protectant. Den kjølevæsketanken er gudsjammerlig ekkel. (Og jeg spurte eieren om hvorfor den er godt under MIN-merket. Første gangen han tok den med på bane fylte han den opp til mellom maks og min. Og da reagerte den som enhver femåring som har spist for mye is. Alt kom opp etter noen runder i svingene :lol:)
_DSC0678.jpg

Temperaturen en time etter at jeg har lagt andre laget med Body Guard. Fremdeles svettemerker etter avtørking. Rakk å ha på to lag med Swissvax Pneu Glossy utvendig (jeg hadde utrolig lyst til å ha på dekkfornyer innvendig også, det synes jo, men da måtte jeg enten ha jekka opp bilen eller trillet den fram og tilbake..)
_DSC0679.jpg

Eier og fruentimmer dukker opp rett etter klokka ti for avhenting. Været var ganske fint og borget for en relativt tørr, om enn kald, tur hjem igjen.

Litt rotete ferdigbilder, og tradisjonen tro bare garasjebilder (skal prøve å få sniki meg inn på OMS og stelle den litt før åpning, og da blir det jo noen bilder til)
Den er jo ganske søt, da (selv om meningsmålingene blant de som kom og gikk i garasjen mens jeg holdt på tippet over mot "men pen er den ikke")
_DSC0680.jpg

_DSC0681.jpg

(legg merke til at samboeren min optimistisk nok tuslet ut i garasjen i joggebukser og med tekoppen, han skulle jo bare ta en titt på det ferdige resultatet)
_DSC0682.jpg

_DSC0684.jpg

_DSC0686.jpg

_DSC0687.jpg

_DSC0688.jpg

_DSC0690.jpg

_DSC0691.jpg

Pokkers blitzslys, aluen er jo ikke rein nok!!
_DSC0693.jpg

_DSC0695.jpg

Tok av bombrikka for å vaske ruta, fikk den ikke på skikkelig på første forsøk men jeg ordnet det før de dro.
_DSC0696.jpg

Forsøkte litt perlebilder, var jo litt nysgjerrig på hvordan denne forseglingen så ut. Men vannet rant jo straks av.. Uten blitz blei det mørkt og uskarpt, med blitz ser man knapt at det er vann. Fikk ett som var nesten ok.
_DSC0700.jpg

Og så lurte jeg på om det ikke var på tide å starte opp så jeg fikk lys i lyktene, ville gjerne se hvordan katteøynene tok seg ut.

På med hovedstrømsbryteren. Blinklysene gikk amok. Som før jeg tok strømmen. Og alarmen lot seg ikke resette. Batteriet i nøkkelen ok, så det var ikke det. Omtrent nå var det jeg nevnte noe om den boksen jeg hadde sett foran der, jeg trodde det var en tuningboks, den så liksom ikke ut som den hørte hjemme. Der den lå på gulvet. Dvs jeg tok på den og den satt fast så jeg tenkte ikke mer på det.
_DSC0710.jpg

Dette er altså alarmen til en 340R. Den var festa til torpedoveggen med tape, og det er ikke første gang at den har ramlet ned.
Omtrent slik bør den være
_DSC0712.jpg

To demonteringer, trykkluftrunder og varmepistolomganger seinere starta fremdeles ikke bilen. Huseier som kom innom fra tilstelning på jobb, i dressbukse og muligens med litt promilee, sto også og grov litt rundt og han mente at det hadde vært altfor mye vann i motorrommet sist han så det. Opp med alle de skruene en gang til og sjekke tennplugger, som heldigvis var fine (puh).

Mens dette holdt på gikk jeg over hele bilen en gang til med vaffelkluten min som har reddet meg fra svettemerker før, men det gikk ikke i dag. Etter enda noen minutter med armene i bukselomma mens jeg tittet på mannfolka som hang over den lave bilen sprang jeg inn og kikka i hylle etter en quick detailer. Det eneste jeg hadde som jeg visste ikke var mer voks enn qd var Wolf's Chemicals Quickie! Og det gjorde jammen susen i serken, gitt! Kjempedeilig å få ordnet det før bilen forsvant :thumbup:

Ut med vindusspylertanken og måle på batteriet, litt lav spenning men burde det ikke gå? Det burde vel det? "Prøv med batteriet fra Mustangen, den står i hylla her."
_DSC0715.jpg

_DSC0713.jpg

_DSC0739.jpg

http://youtu.be/aALwDN_EUJ0

Endelig fyr! Lurer på hva body guard sier til denne påvirkningen?
_DSC0721.jpg

_DSC0733.jpg

purrrrr :wub:
_DSC0725.jpg

_DSC0727.jpg

_DSC0728.jpg

_DSC0732.jpg

_DSC0741.jpg

Nummerert eksemplar 104
_DSC0719.jpg

Knappe 90 minutter etter at de kom var alt i orden :) Og eieren selv stressa ikke det minste over startproblemer "det er Lotus", "det er engelsk", "røyken har sikkert sluppet ut av boksen", "jeg _tror_ ikke det er flere Lucas-bokser igjen men jeg er ikke helt sikker"
_DSC0745.jpg

Kort oppsummert
Korrigering:
Flex roterende kjørt på 3 (1200rpm) med medium press så og si uten varmegang, avsluttet med to runder lett press. Antall runder med press litt avhengig av om polishen kjørte tørr og åssen det så ut etter avtørking, fem-seks i snitt, noen steder rundt 10.
Små oransje Scholl og oransje sonax-puter, disse to kuttet jamngodt med S30 Easy Clean.
Gnukket mye for hånd, alle hjulbuene, innsiden av skjermene, kantene av leppe mot karosseriet osv, dette med samme puter men med A15+ fra Scholl Concepts (så britene omtale den som en AIO)

Toppbeskyttelsen:
Swissvax Pneu Glossy, to lag, på utvendige dekksider, lagt med pensel.
Swissvax Auto-bahn på eksosgreier, luftfilter, dekkplata nederst (under også!), lagt med fingrene.
Wolf's Chemicals Body Guard, to lag med tre timers herding på alt av lakk pluss frontlykter og et lag på all utvendig alu, lagt med sminkepute, avtørket etter ca 15 min med vanlig voksklut som ble lagt direkte i bøtte med zalovann etterpå.
Wolf's Chemicals Quickie Quick Detailer, for å fjerne svetting av body guard
Turtlewax ICE, to lag på sort plastikk på bakenden, speilhus og ramme rundt frontrute
Nanolotus vindusforsegling på frontrute.

Brukte ca 19 timer fordelt på tre dager, krokbøyd og med såre knær, utfordrende størrelse.

Og hvorfor den krasse benevnelsen "den ubrukelige"? Jo, det er temaet på standen til NSK. Under parolen "du har ikke eid en sportsvogn før du har eid.."
-en ubrukelig bil (denne her)
-en klassisk bil (Jaguar E-type)
-en altfor dyr bil (skulle vært en Lexus LFA, men denne kommer ikke da NSK deler bås med Historisk Racing og det var ikke plass til nok biler)


Lagt til 25 oktober: bilder fra Oslo Motorshow 2012
Vasket over med ONR i bøtte, og hadde på litt mer av den sprayvoksen på vingen og den ene spoileren, for sikkerhets skyld. Veldig rein og fin, bare litt lett støv bakpå igrunn.. (jeg hadde ikke med lys, den så rein ut i hallen)

_DSC0866.jpg

_DSC0868.jpg

Oppdaget noe på ene midtre spoiler (den rett under eksosen), ser ut som jeg har vært litt hardhendt når jeg har pusset av polish eller noe
_DSC0869.jpg

_DSC0870.jpg

Litt moro å ha sett området under rigging :fun: Ooooog så trengte eieren egentlig hjelp til å frakte bilen til Lillestrøm, han kjørte nemlig også opp E-typen som står bak. Jeg har dessverre bedrevet tidsklemme (søvn - x)*ærend2 denne uka og hadde bare ikke fått til å kommet meg av gårde tidligere uten å skulke unna både en og to andre greier jeg ville gjøre. Så nå krysser jeg fingrene for at det er plussgrader på søndag så jeg får kjøre Lotusen tilbake til garasjen sin B)

Endret av Gry
  • DCN Poeng 43

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Tøft leketøy :) Cred for meget bra utført arbeid på ganske uvanlig og dermed krevende bil! Ja, TW Ice fungerer godt på enkelte plast typer har jeg erfart :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobb, på en vanvittig kul bil. Holdt på å handle en slik for noen år siden (tror den er orange, men foliert hvit) Men ombestemte meg, ettersom jeg bor på sørvestlandet, og det i sammenheng med bil uten tak, er ikke en god kombo, så jeg endte opp med lotus elise, å det er biler som må dulles med, og skrus sammen så av og til. Lotus står jo også for : Lots Of Trouble Usually Serious

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig underholdende lensning. :)

Fantastisk jobb på en spesiell bil! Må jo ha vært voldsomt vanskelig å jobbe med alle de formene! :blink:

(ser du har en liten uløst språknøtt igjen her?: " En runde med gul lakkleire (mild).[...] Clayer her hjulbuer." ) ;)

Endret av bsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da eieren dro sa han noe om at det nok ikke akkurat var hver dag man så en bil med skomerker oppå... (og han er jo en relativt en høy mann som har litt forutsetninger for å løfte føttene helt over!) Ikke en detailervennlig bil, verken for jobb eller å eie selv. Helt sett bort i fra at det ikke er tak. Eller bagasjeplass.. Var noe netting bak setene riktignok.. Det var litt av grunnen til at jeg valgte lakkforsegling og ikke voks, tenkte denne trengte det jeg kunne gi.

Den lille sorte fliken på setene antar jeg var ene og alene for å løfte opp puta når man steger nedi bilen, så slipper man tråkke der man skal sitte. Noe har de tenkt på. Tror ikke det er designen det skorter på :D

Leirer hjulbuene?

Tenkte på det men lot det stå som det blei, trenger en verbifisering! Blir så trøtt å skrive "her går jeg over med hjulbuene med leire" når "clayer her hjulbuene" blir mer fynd og snert og rett på sak. (Og jeg bruker relativt ofte polish, da poleringsmiddel er så altfor langt. Og "folk flest" har et slags forhold til begrepet polish, selv om det ikke så veldig ofte korresponderer med sånn jeg bruker det). Jeg jobber med stadig med saken altså! Kors på halsen :)

Takker for kreds!

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å leire, leirer har du leira du da du? Nei, den er vrien den der! Leirer hjulbuene høres unektelig snålt ut. Hjulbuene leires, er marginalt bedre, men nei, du kommer nok ikke unna en omskriving. Hjulbuer får en omgang/får smake leire er nok det korteste jeg kan komme med. :)

Men jeg liker at du prøver! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Så utrolig kult. Den hørtes ut som en motorsykkel når den sto der på tomgang, hehe. Må si du fikk tatt den bra!

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterte førsteposten med 4 bilder fra Oslo Motorshow, dvs fra rigging.

Og for den som lurer, de siste bildene er redigert i Lightroom som følger:

Endret hvitbalanse til blitz (5500K) (dette er en skjønnsvurdering basert på åssen jeg oppfatter bildet på pcen sett i forhold til åssen jeg synes fargene burde se ut)

Clarity 20, Saturation 10

Og så blir de vel skarpet litt under eksport, og krympet til 1280 (på det bredeste) og satt på signatur.

Kamera brukt: Nikon D90, objektiv AF-S Nikkor 18-200 med bildestabilisering på, frihånd, RAW-format, P-modus, ISO640 på det første bildet og ISO200 på de andre, lukkertid 1/25 til 1/3 (den som er synlig uskarp..).

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Takk for både cred og anledningen til å mimre litt, morsom liten bil dette, greit å ikke bare pirke på varianter av sedan og stasjonsvogn hele tida

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for både cred og anledningen til å mimre litt, morsom liten bil dette, greit å ikke bare pirke på varianter av sedan og stasjonsvogn hele tida

Hva er det foressten for noe gøy som står gjemt bak i hjørnet? Under trekket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det foressten for noe gøy som står gjemt bak i hjørnet? Under trekket..

Ein slik ein (muligens helt eksakt akkurat denne)

http://hhtech.se/prev_grd.php

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...