Gå til innhold

Elektrisk skumkanon (ikke HT) finnes det?


erikstein

Recommended Posts

erikstein

Jeg er en av de som har tilgang på et forholdsvis stort "vaskeverksted" da min svigerfar driver med understellsbehandling.

Problemet er at han har en industrivasker av det heller store slaget noe som medfører at en standard skumkanon for HT ikke vil passe. Jeg har heller ikke lyst til å ta med meg HT hver gang jeg skal en tur dit..

Vet at det finnes "manuelle" modeller aka Gloria "et eller annet" noe jeg også skal skaffe meg til vaskehallbruk, men finnes det en dedikert modell kun for skum? Dvs noe jeg kan fylle vann/såpe på, plugge i stikkontakten og spraye på?

Søkte litt rundt på nettet uten hell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Er du sikkert på at du ikke kan ta av lansen? Evt så kan du jo bytte pistol og lanse som kan deles. Jeg bruker industri spyler og har kanon til den. Jeg har ikke sett noe elektrisk, men du får foam gun som du kan koble å hageslange hvis du har det tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Jeg bruker har også tilgang til en industrispyler, men tar med min HT med skum hver gang jeg skal dit.. Enig i at det er tungvindt ;)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Sein med svar som vanlig...

Det går ikke ann å fjerne tuppen på den HT...samtidig så tror jeg den ikke er spesielt godt egnet til det. Det er en diger 3fase varmtvannsvasker.

En utgave basert på trykkluft hadde jo gått, men jeg ser at de ikke er spesielt "imponerende"...

Eneste jeg kan tenke meg da er billig HT + en eller annen skumkanon..forslaget til FredrinRinge er jo ganske aktuelt. Noen som har prøvd skumkanonen på den akutelle HT'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel tilførselen av vann som gjør at skummet fra en foamlance blir som det blir, så enten det går på trykkluft eller er elektrisk så blir det vel stort sett samme tørre skummet. Og om man da må tilføre vann uansett, så er man igjen over på høytrykkspyler. Så en liten billig en som du kan ha stående i lokalet der er vel det mest fornuftige.

Har prøvd skumkanon på en sånn bitteliten Karscher, og det ble helt greit (SS foamlance, CG maxisuds), så den det er linket til over er sikkert helt grei.

karcherlj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har ikke sjekket om det er mulig å finne flere munnstykker og dermed montere en foamlance på denne enheten jeg har kjøpt? Det er en ´høyttrykk´spyler med vannbeholder både for 12V og 220V. Holder til en vask av en liten bil.

Pluggene/overgangene virker som små utgaver av vanlige vannslanger til hagen.

Se http://www.clasohlso...2-V/Pr315022000

Endret av TomTom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...