Gå til innhold

Barbermaskin?


kabbern

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard
  • Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    30

  • kabbern

    28

  • truhaa

    26

  • bjorke

    13

Mest aktive i dette emnet

  • Admins
truhaa

Ja barberer rett ned og på skrå i kjakane, kutta meg over adamseplet første gangen, samt under haka et par, tre steder, men nå er det ikke noe problem.

Men et spørsmål til dere som har barbert dere med disse høvlene, eller sikkert høvler generelt, å barbere seg mot hårene har jo vært fy fy har jeg hørt bestandig, ser noe gjør det på feks youtube, er det noe problem med DE høvler også? inngrodde hår feks? Blir jo usannsynlg mer glatt i kjakan da en nedover barbering da.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ekke jeg akkurat noen mester med DE enda da,men trikse med oppover som alltid har funka for meg(trenger ikke funke for alle) er å IKKE ha 3 dager samt gå over stedet nedover først så må du bare føle deg frem. jeg har barbert meg oppover så lenge jeg har barbert meg og har kanskje skjært meg en gang i blant,men aldri fått inngrodde hår eller røde prikker. Alle har jo forskjellig hud og irritasjonsgrad. Kompis av meg barberer seg foreksempel uten skum og er klin gæren,har har aldri skjært seg og har aldri "dårlig" hud. Et veldig greit tips med DE er ALDRI klem ned og hvis det gjør vondt så stopp. Et tips til deg trhuaa som var sikkelig WOW for meg er å teste "J-hooking" er vel noen vidoer av dette på youtube.Det er sikkelig bra hvis du får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ja har sett den j-hooking greia, får teste det ut..

takker for info :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar høvelen i alle retninger når jeg barberer meg,men som regel med hårene først og deretter mot hårene for at det skal blir så glatt som mulig.Har ikke hatt noe trøbbel med det,og jeg bruker heller ikke noe skum.Er litt kjerring det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Du fører DE høvelen som en "J" når du barberer deg...

å "dry shave" virker ikke mye godt, er det i dusjen det da? ikke rett på tørr hud?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen har noen "må ha" linker dit så vær ikke redd for å poste opp her...

Som pOwerslave og kabbern allerede har nevnt, The Gentlemens Refinery After Shave Balm (bruker unscented selv). Rett og slett fantastisk. Må prøves for å forstå hvor god den egentlig er.

Av barberkremer så er Proraso og Taylors Avocado fast innventar i hos meg.

Anbefaler ihvertfall Proraso, som kanskje er den enkleste kremen som er laget. Det er så å si umulig å ikke få til bra skum med denne, å den gir en utrolig god glid og en frisk kjølende følelse på huden. Billig er den også. Et must for en hver våtbarberer.

Er disse enkeltbladshøvlene så mye bedre enn gillettes 3-5 blads altså?

Et enkelt ord: JA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke akkurat riktig forum å ta det opp på,men da jeg skal lage skum så blir det liksom ikke helt proft.jeg har gjort det en stund nå,men det har en tendes til å "tørke" litt. tips mottas med stor takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke akkurat riktig forum å ta det opp på,men da jeg skal lage skum så blir det liksom ikke helt proft.jeg har gjort det en stund nå,men det har en tendes til å "tørke" litt. tips mottas med stor takk

Prøv å varier vannmengden (mer/mindre) å se hvordan det går. Hvilken såpe/krem bruker du? Forklar gjerne fremgangsmåten din.

Practice young padawn, and great lather you will get.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat nå bruker jeg TGR sin,musgo sin og manU eller hva den heter. Jeg tar ca en "ert" oppi frokostskål, tilsetter litt vann og rører som jeg pisker krem. så tilsetter jeg mer og mer vann til jeg blir sliten i armen hehe så smører jeg på. jeg har sett noen videor på tuben,men får det liksom ikke så bra. jeg har jo den men-u shaving brush, kanskje den er for dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av kremene du nevner har jeg bare prøvd TGR, som jeg fikk en vareprøve av hos barbershop. Mener å huske jeg ikke fikk den helt til selv. Men prøven holdt jo bare til 3 barberinger, så det kan godt hende jeg ikke traff helt på blandingsforholdet. En del kremer kan som kjent være ganske kresne på vannmengden.

Hvordan blir Musgo kremen da? Etter det jeg har lest, skal den være forholdsvis lett å få bra skum av.

Har du sjekket Mantic's (tror det var navnet) youtube side? Han har mange videoer med gode forklaringer på det aller meste innen våtbarbering.

Men-u lager vistnok gode koster (ikke prøvd), men de benytter kun syntetisk og svinebust i sine koster. Dette gjør at de ikke holder like mye vann som koster med ekte grevligbust. Så det kan jo være at du bruker litt for lite vann.

Hvis du oppdager massevis av små blobler/hull i kremen, har du brukt for mye vann. Noe som igjen kan gjøre at kremen føles tørr og gir lite smøring.

Men sjekk ut Mantic's youtube side hvis du ikke allerede har gjordt det. Lærte mange triks der når jeg startet med våtbarbering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Fikk en liten eske fra barbershop.no i dag med noe nytt,

-Proraso pre shave

-Proraso barberingskum

-Men-U skum, aftershave og facewash

-Blodstift

-Fitjar barberingssåpe

Resten er det "gamle" Merkur høvel, grevling kost og Ritual settet som mor kom med til jul...

IMG_4911.jpg

IMG_4912.jpg

IMG_4914.jpg

IMG_4913.jpg

Glatt i kjakan tenker jeg... smoOOoth

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...