Gå til innhold

Barbermaskin?


kabbern

Recommended Posts

Heisann alle sammen! nærmer seg jul med stormskritt. derfor tenkte jeg kanskje å kjøpe meg en barbermaskin. sist jeg prøvde var en jeg fikk til komfen for mange år sia hehe.Det var bare no dritt, så har vært hardbarka høvelfan siden! har hørt mye rykter å skryt om både braun 9595 og philips RQ-1095(tenkte vis jeg først skulle ha noe så skulle det være sikkelige saker). Noen som har noen erfaringer på dette felte og kan utale seg om hva de synes er best:D?

Hilsen kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    30

  • kabbern

    28

  • truhaa

    26

  • bjorke

    13

Mest aktive i dette emnet

  • Admins

Barberingsmaskiner har jeg testet ut 3-4 stk av (husker ikke specs og navn) men en ting jeg har oppdaget er at jeg ALTID ender tilbake til høvel igjen og barberingsmaskinen blir bare liggende etterpå...

har testet de som tåler vann også, og de lugger og herjer ikke så mye som den vanlige maskinen...

men, men smak og behag, takke seg til høvel sier nå jeg,....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Bruker klippemaskin fra babyliss, men så barberer jeg hele skallen annenhver uke også.

Skal du ha det smooth så er det kun en ting som teller, høvel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barberingsmaskiner har jeg testet ut 3-4 stk av (husker ikke specs og navn) men en ting jeg har oppdaget er at jeg ALTID ender tilbake til høvel igjen og barberingsmaskinen blir bare liggende etterpå...

har testet de som tåler vann også, og de lugger og herjer ikke så mye som den vanlige maskinen...

men, men smak og behag, takke seg til høvel sier nå jeg,....

Enig med deg der Truls,takke meg til høvel ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppigjennom åra slitt ut en Braun, en Philips og en Panasonic (W&D) i tillegg til et utall høvler. Fikk ny Philips (W&D) for et par år siden, men den blir lite brukt siden jeg synes Philips generelt er shait og når jeg bruker denne blir jeg så rød på halsen at det ser ut som noen nylig har skåret meg ned fra galgen.

Jeg synes en kombo med høvel og maskin er best, bruker høvel'n en gang eller to i uka og ellers maskin.

Neste maskin blir Panasonic (i og med at jeg jobber med merket) men jeg synes også Braun er good shit.

Panasonic har utvilsomt verdens beste batterier, men det koster, og det er jo ikke alltid man har bruk for det dyreste...

Endret av kazzper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
maskin er for jenter, ettblads høvel er det eneste som duger, blir litt som å gå fra bilvaskemaskin til two bucket metoden :D

jeg kjøpte min mercur 34C fra her: http://www.barbershop.no/ bruker nå gilette blad i den..anbefalles.

X2.. Jeg har den samme høvelen og nå er det faktisk moro å barbere seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

høvel forever :thumbup: blir ofte 3 dagers, da er det fint å ha en trimmer, før jeg evt tar resten med høvel

har også en haug med udugelige barbermaskiner liggende, et par relativt dyre også, men alle som en gir meg et akutt anfall av røde hunder fra haka og ned hele halsen... :angry:

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Forhandlere
Bernhard

Kjør på meg ett skikkelig old school barberingssett fra f.eks. www.barbershop.no, jeg handler derifra og de klassiske høvlene overgår de nye Gillette typene noe vanvittig... Jeg har aldri likt å ta skjegget helt ned før jeg begynte med sånn høvel.. Men styr unna Feather bladene med engang, de er noe av det skarpeste du får, begynn med gjerne med Derby helt i begynnelsen.. Merkur kan være litt tøffe mot huden, så har du sensitiv hud så styrer du unna..

Dette er ett forslag til en god nybegynnerpakke:

Merkur 33C

Derby Extra barberblader

Men-U barberkost

Musgo barberkrem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om ikke jeg må prøve å gå over til no ordentlig høvel og skum jeg også. Blir veldig tørr i ansiktet av vanlig skum og Fusion. Gjør fort vondt å barbere seg og, da jeg tydeligvis har litt hard skjeggvekst eller noe. :P

Lugger fryktelig noen ganger i hvert fall, og bladene blir jo slitt ut ganske fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, fusion er jo lagd for at bladene skal bli slitt..da kan du jo kjøpe nye!:D det er den generelle tanken. jeg syns også de fireblads høvla er helt for***** vis du har 3 dagers. det lugger og står i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, om jeg skal være glatt i trynet må jeg barbere meg hver dag, og det orker jeg ikke når jeg skal på skolen, trøtt og jævlig. Så det blir ofte tre-dagers, og et "smertehelvete" av å barbere seg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det går jo heller ikke lang tid før man har spart inn de pengene det koster å kjøpe blader til Fusion, de bladene holdt 3-4 barberinger hos meg.. De til Merkur høvelen holder gjerne 5 ganger, litt avhengig av skjeggveksten.. Jeg kjøpte ett lignende sett for ikke lenge siden og angrer ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok det sette du anbefaler bernhard:)

fredrikrb: vet akkurat hva du mener, trøtt å jævelig så står du halvblind uttpå badet og holder på å ta livet av deg sjøl med lugging og sinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...