Gå til innhold

Legge Shield under 12 grader


Bukken74

Recommended Posts

Hei

Har lest på forum her tidligere at det anbefales +12 grader erller mer for legging av Swissvax Shield.

Har bare dagen idag og imorgen, utsiktene for bedre vær er dårlig, ca 8 grader i øyeblikket.

Har det noen hensikt å legge voksen nå?

Hvor lenge må den eventuelt ligge på før buffing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at 15 grader er minimum, men det går fint å legge på 12 grader også, holdbarheten kan bli dårligere når det er kaldt.

La det ligge ekstra lenge før buffing når det er kaldere enn 15 grader i lufta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Om du ikke har noen annen mulighet,er det jo bedre å legge et lag i "kulda":) Holdbarhet blir kanskje ikke best, men bedre enn ikke noe:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Jeg la et lag med CG 5050, når det var under 10 grader her.

Jeg lot det sitte på i en god 1 time og 30min (mot 30min til vanlig) før jeg buffet det av.

Nå vet jeg ikke enda hvor lenge varigheten vil bli, men den beader like fint nå som før ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle holdbarheten bli dårlig, så kan du evt bare legge ett nytt lag ila vinteren i en vaskehall eller noe :) Jeg vasker f.eks på Soft Wash om vinteren og der er det ikke noen grense for hvor lenge du kan stå, så det er ikke noe problem å gjennomføre en skikkelig vask etterfulgt av voks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min bror la nettopp et lag voks på hver vår bil i dag, med 5-6 grader og tildels noen glimt av sol, og vi hadde det i tillegg travelt, så det fikk ikke ligge lenge før buffing. Kanskje maks 30min.

Bror min brukte SV Shield, og jeg brukte The Rock (fra Scholl). Virkningen så ut til å være der etter endt buffing, men holdbarheten er jeg derimot usikker på. :P

Jeg tenkte som så at det var bedre enn ingenting som noen andre i tråden sier også, så om jeg må legge et nytt lag ila vinteren så gjør ikke det noe. :)

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...