Gå til innhold

DuraFoam


Vegar

Recommended Posts

Wow, det der så jo ut til å fungere helt ekstremt bra! Så at de skriver at såpen ikke fjerner nevneverdig med voks heller, og hvis det stemmer er det et skikkelig vidundermiddel dette her.

Endret av Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skumma (passende ordbruk, eller?) gjennom hele tråden, og på en av de siste sidene har trådstarter utført en liten test hvor han la på ett lag med supernatural på et panel. Dette panelet delte han deretter i to, og den ene halvdelen vasket han gjentatte ganger med DuraFoam. Da viste det seg at det tok 9 vask før voksen begynte å forsvinne...

Jeg er hvertfall overbevist.

Edit:

Kunne det vært en idé og hatt lengre redigeringstid på innleggene sine? Bernhard?

Endret av Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i mangel på høytrykksvasker med oppvarmet vann, ser dette ut til å være et greit og billig alternativ hvor du kun trenger foam cannon. Og såpe...

Eller?

Endret av Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Så veldig bra ut det der :)

Jeg blir ikke særlig imponert av det der, når jeg vet at jeg kan få den minst like ren, bare ved å bruke ht vasker med oppvarmet vann..

Har vasket min bil noen ganger med varmtvanns HT men resultatet ble ikke i nærheten av så bra som dette. Hvor mye temp er normalt å bruke for å få vekk møkka så effektivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler jeg klargjører for polering, spyler jeg med 90 graders varmt vann, og 200 bars trykk tror jeg det er.

Har en stor Karcher industrivasker. Da blir det praktisk talt rent bare ved å spyle..

Blir vanligvis liggende en tynn hinne av dritt, som jeg bruker avfetting for å fjerne.

Endret av virtual

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Hvor mye varme tåler en voks da/sealer da..? dvs hva spyler du bilen med av varme når det er en vanlig vask etter at bilen er beskyttet..?

holder det med 40c eller kan en gå varmere tilverks?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

90 grader? Hmm, skeptisk.

Husker ikke helt hvorfor, men har fått banka inn i skallen at max 60 på lakk.

Men hva slags lakk husker jeg som sagt ikke. Kanskje uten klarlakk?

Sikkert det, ikke mange gravemaskiner med klarlakk...

Samme erfaring fra lastebil og, påbygg uten klarlakk, lakken fort borte med 90 grader.

Steder med klarlakk, som hytte etc. 'ingen' problemer.

Mye likt med store delevaskere og.

Hmm, trur jeg må sjekke opp nærmere, visst ingen her vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at vannet som kommer ut av slangen er ikke 90 grader da.. Men når det forlater vaskeren, er det nok så varmt.

Bruker avogtil å bruke ht-vaskeren for å fylle varmt vann i vaskebøtte (har ikke varmtvannstank på verkstedet), og da blir vannet så varmt at jeg akkurat ikke greier å holde handa i vannet.

Så tipper det er 50-60 grader kanskje?

Når jeg skal vaske en bil med beskyttelse, har jeg bare en liten lunk på vannet.

Rundt om 30 varmegrader. Beskyttelsen forsvinner ganske fort hvis man har noe varmere enn det.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ok, greit å vite.. takker Virtual

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis voksen begynner å forsvinne etter 9 vask, så holder voksen i 15 dager da kansje.. det er ikke bra.. hehe

Sikkert fint på vinteren for min del med sealer istedet for voks, og den så veldig effektiv ut :)

Noen her som vet om sitrus-vask i aerosol e.l form tar vekk den statiske filmen som er plagsomt på vinteren?

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...