JELien

Hva er dette?

Hva slags merker er dette? Sitter på fattern sin bil, en Volvo V50 som er Ditec behandlet November 2011. Bildene er tatt etter vask, BH Autofoam som forvask og Duragloss som håndvask.

post-5210-0-38686300-1350139941_thumb.jp

post-5210-0-88076500-1350139943_thumb.jp

post-5210-0-98749200-1350139945_thumb.jp

post-5210-0-80410700-1350139948_thumb.jp

....og hvordan skal jeg få det vekk!?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd med Prickbort?, ser kanskje ut som det er noe oljeaktige greier..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd med Prickbort?, ser kanskje ut som det er noe oljeaktige greier..

Hva kan dette komme av?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kalkavsetninger? Hvis ikke prickbort tar dette så blir det vel å prøve å polere det bort.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde med prickbort i 10 min, gikk ikke bort. Gnikker jeg i 10 min på en 2*2 cm område blir det borte, men fy og lang tid det vil ta. Andre forslag?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som nedfall fra sur nedbør/forurensing fra regnvann som er tørket, evt sot/forurensing som er fuktet av kalkholdeg vann og deretter tørket, prøv utblandet eddik på en mf klut.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern restene av DiTec, så forsvinner det nok med den, det kan du gjøre med å vaske den med en blanding av 50/50 med vann/rødsprit. Så går du over en runde med polish, og legger en skikkelig beskyttelse på lakken etterpå.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som nedfall fra sur nedbør/forurensing fra regnvann som er tørket, evt sot/forurensing som er fuktet av kalkholdeg vann og deretter tørket, prøv utblandet eddik på en mf klut.

Hadde dette på den forrige bilen, før jeg begynte meg å interesse meg for detailing. Var en del spesielt på tak og panser. Hadde alltid formening om at det om som nevnt ovenfor her. Fikk det heller ikke bort hver gang ved vanlig vask med mindre jeg gnikka å gnukka..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som nedfall fra sur nedbør/forurensing fra regnvann som er tørket, evt sot/forurensing som er fuktet av kalkholdeg vann og deretter tørket, prøv utblandet eddik på en mf klut.

Skal prøve dette på ett lite felt.

Fjern restene av DiTec, så forsvinner det nok med den, det kan du gjøre med å vaske den med en blanding av 50/50 med vann/rødsprit. Så går du over en runde med polish, og legger en skikkelig beskyttelse på lakken etterpå.

Han har ikke lyst til å kvitte seg med Ditec'en, men da har jeg oppskriften hvis han skulle ombestemme seg :)

Hadde dette på den forrige bilen, før jeg begynte meg å interesse meg for detailing. Var en del spesielt på tak og panser. Hadde alltid formening om at det om som nevnt ovenfor her. Fikk det heller ikke bort hver gang ved vanlig vask med mindre jeg gnikka å gnukka..

Det merkelige er at det er helt rent nederst under lista på hver side, det er jo der dritten pleier å sitte :blink: Har sagt til han at jeg kan bruke maskin for å få det vekk. Men han skulle prøve å gnikke det bort, han vil ikke fjerne Ditecen :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gnikker du, forsvinner også ditecen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gnikker du, forsvinner også ditecen.

Sitter ikke Ditec hardere?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditec sitter vel omtrent som andre forseglinger. Jeg synes dette ser ut som vanlige "waterspots" som kommer av surt vann som har tørket på lakken og etset seg fast. Dette finnes på de fleste biler i større eller mindre grad :)

For å få det bort helt må du nok til med polering. Hvor grovt du må gå til verks kommer an på hvor dypt etsemerkene går, men uansett blir ditecen borte.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditec sitter vel omtrent som andre forseglinger. Jeg synes dette ser ut som vanlige "waterspots" som kommer av surt vann som har tørket på lakken og etset seg fast. Dette finnes på de fleste biler i større eller mindre grad :)

For å få det bort helt må du nok til med polering. Hvor grovt du må gå til verks kommer an på hvor dypt etsemerkene går, men uansett blir ditecen borte.

Prøvde å gnikke lenge på 2-3 plasser, og det ble borte. Jeg skulle få lov til å maskinpolere bilen, skal ta den til våren.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ikke Ditec hardere?

Som Mighty sier så sitter den ikke noe bedre enn annen forsegling. Felles for alle er at de primært finner feste i porer i lakken. Men fysisk berøring er det mest effektive for å få det bort.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å gnikke lenge på 2-3 plasser, og det ble borte. Jeg skulle få lov til å maskinpolere bilen, skal ta den til våren.

Da forsvinner hvertfall DiTec'en :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da forsvinner hvertfall DiTec'en :)

Jepp, da blir det en ordentlig voks i stedet :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive