• 0
pag

Trenger råd og tips. Skade på førerdør.

Spørsmål

Hei alle sammen.

Har da en Volvo v50 i cosmic white som jeg klarte kunststykke å kjøre ut av garasjen med døren oppe. Skulle rygge bakover men hadde selvfølgelig satt den i 1 gir istedet.Å når alt først skulle gå til helvetet hadde jeg venstrefoten i døråpningen å bare høyrefoten på clutch pedalen så da gikk det som det måtte gå. Døren klasket i portåpningen å døren gikk rett i venstrefoten min,mens jeg febrilsk lette etter bremsen med høyrefoten. :angry: :angry: :angry: :angry:

Så nå står jeg med en 2012 mod v50 med en haug små til støre riper der døren traff port siden. Heldigvis ikke bulker som jeg kan se. :unsure:

Så nå håper jeg at jeg får litt hjelp til å bli kvitt skaden så mye som det går av derre da jeg er ny på dette med maskinpolering.

Av utstyr jeg har å hjelpe meg med har jeg en Skil roterende å biltema da marskin. Av produkt har jeg scholl S3 og S40.

Så da trenger jeg tips til framgangsmåte

Håper noen vill hjelpe meg i denne fortvilte situasjonen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 svar til spørsmålet

• 0

Håpløst å si noe om dette uten bilde :) :) Legg ut det, så får du sikkert gode svar!

Opplys om hvor du bor også da vettu ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Bilde skal jeg fikse. Bor i Steinkjer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

uff uff! En runde med en god vask er begynnelsen. Dersom det er hvite striper der hvor døren traff kan dette også være farge fra porten. Dette er jobben til clay.

Deretter så står maskinpolering for tur. Litt lettere å si mer når bildene kommer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takk for tips meringdal. Skal gå igang med en bilvask nå så man forhåpentligvis får tatt noen bilder av skadden. Bruker derre å sette opp halogenlys før bilder skal knipses?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Da er bilen vasket å lagt om til vinter-sko Etter vask gnikket jeg med clay på skadeområdet å hele døra i samme slengen.Så tok jeg fram biltema da-maskinen med sonax bads å startet rett med school s3+. Ble 4 runder på skadeområdet å skaden ble halvert. Det finnes riper enda men da må du se nøye etter. Når jeg var ferdig med s3+ gikk jeg en runde med s40 å til slutt påførte jeg en lakk-forsegling.

Dette holder til eg har fått noe mere erfaring med mine gamle biler. Kan godt tenkes at alt ha forsvunnet vis jeg ha godt på med roterende men dette turte jeg ikke på en så ny bil :D

Bilder viste seg å være veldig vanskelig å få til med denne fargen å mobilkamera.

Takk for tips jeg har fått.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Bilen din har relativt hard lakk,og nok lakk til at du skal holde på en stund før du er nede på grunningen.Fin bil og farge.Har samme selv ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hei Arne. Liker bilen å fargen så klart ;) Du sier at det er hard lakk på bilen. Lurer på om jeg skal driste meg til å ta fram roterende da. Etterfulgt av et par runder med da maskinen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det kan du med trygghet gjøre,om du vet litt hva du gjør;) Ikke øvelsekjøre på den bilen i alle fall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive