Gå til innhold

Hvilket merke har best cutting?


Maarten

Recommended Posts

Som topic sier, hvilket merke har best cutting og med hvilken combo? (Tenker pad og produkt)

Jeg må være ærlig å si at jeg ikke er spesielt godt fornøyd med Meguiar's #85 og ullpad. De små ripene forsvinner bare ikke, selv å mange ganger jeg går over.

Kan det være jeg gjør noe feil? Jeg gjør det slik at jeg legger produktet direkte på lakken, deretter kjører jeg på en relativt lav hastighet for å spre. Deretter guffer jeg på å kjører helt til produktet blir gjennomsiktig, en slags haze finish.

Kom gjerne med innspill, hvordan dere gjøre dette og hvilken combo dere foretrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Maarten

    9

  • kris1986

    8

  • porta

    5

  • bjorke

    4

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Lexgtturbo
Scholl S0 med Scholl wool tor jeg ikke du går feil med. Grovere enn Powergloss og S3+

Men med S0 bør du være veldig forsiktig, denne graver fort ganske dypt. Pirex anbefalte meg å bruke blå scholl pute med S0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg synes Powergloss og ullpute fra Scholl fungerer supert, støver gjør den, menmen.. MEN den groveste er vel Scholl S0, den kan jo nesten sammenlignes med våtslip...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med S0 bør du være veldig forsiktig, denne graver fort ganske dypt. Pirex anbefalte meg å bruke blå scholl pute med S0.

Ser for meg at S0 med ull spiser lakk til frokost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg hadde turt å bruke S0 med wool, etter å ha kjent på den..

Kjennes så grov ut at det er helt vanvittig! Polerte baksiden av ipoden min med fingeren og S0 (aluminium), og jeg fikk vekk praktisk talt alt! Den så ikke ut før jeg begynte..

Når jeg skal teste S0, blir det med finishing pad først.. Tør ikke annet :P

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg hadde turt å bruke S0 med wool, etter å ha kjent på den..

Kjennes så grov ut at det er helt vanvittig! Polerte baksiden av ipoden min med fingeren og S0 (aluminium), og jeg fikk vekk praktisk talt alt! Den så ikke ut før jeg begynte..

Når jeg skal teste S0, blir det med finishing pad først.. Tør ikke annet :P

Nå er vel jeg kjent for å prøve det meste :P :P Da er det ikke tvil om at jeg må få testa S0! Har lagt ned mye jobb på bilen til nå, så det blir ikke denne uka jeg teste det ut, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med Meguiar's#105, men ser ut som jeg må teste S0 også ja.. :) Bora'n har en del dype RDS som jeg ikke fjerna nå i sommer, så blir moro å se hva S0 klarer på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovere en powergloss den :) Men avslutter finere og mindre støv.

Ohh.. Høres midt i blinken ut det jo! Trodde den var litt SIP-ish jeg, mao har ikke satt meg inn i scholl.. enda! Ja, da blir det julegave til meg selv da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Ohh.. Høres midt i blinken ut det jo! Trodde den var litt SIP-ish jeg, mao har ikke satt meg inn i scholl.. enda! Ja, da blir det julegave til meg selv da :)

Enda en :P Men ja jeg må nok få meg litt scholl jeg også gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder sier mer enn 1000 ord, og derfor velger jeg å vise dere et bilde av de ripene jeg ikke får vekk. Da har jeg brukt combo #85 og ull på dette bilde. Lurer på om det kan være padden det ikke er nok cut i?

Men uansett her kommer bildet:

post-286-1226598737_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Samme inntrykk som jeg sitter igjen med, derfor jeg heller bruker Menzerna sine produkter.. Scholl er jo også helt ypperlig ifølge mange, men ikke prøvd det enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme inntrykk som jeg sitter igjen med, derfor jeg heller bruker Menzerna sine produkter.. Scholl er jo også helt ypperlig ifølge mange, men ikke prøvd det enda..

Er det noen spesielle Menzerna produkter du kan anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powergloss Compound, Super Intensive Polish og PO85RD... Sammen med Sonus puter synes jeg de er knall...

Okei! Det som irriterer meg er jo at de ripene som er på bildet ikke lar seg fjerne med min combo. Skal kikke nærmere på de produktene du har nevnt her. Så takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riper som du ikke får fjernet med 3M Fast Cut+ (med en liten dert 3M Ultrafina) og tilhørende 3M grønn pad er skikkelig dype!

(Med mindre du har ripefri lakk, da bør du ha ullpad). Hvis denne comboen ikke tar dem, er det våtsliping neste :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riper som du ikke får fjernet med 3M Fast Cut+ (med en liten dert 3M Ultrafina) og tilhørende 3M grønn pad er skikkelig dype!

(Med mindre du har ripefri lakk, da bør du ha ullpad). Hvis denne comboen ikke tar dem, er det våtsliping neste :o

Prøvde den på en volvo s70 cupe og det funket IKKE.

Autoglym 03B funka like bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...